fallback

Защо точно сега трябва да намалим налягането в автомобилните гуми

Колата ще бъде по-стабилна на пътя и съответно по-безопасна, категорични са експерти

Повечето собственици на автомобили настройват налягането в гумите на своите автомобили, следвайки препоръките на производителите. Колко атмосфери трябва да има в гумите е посочено на стикерите на вратите, вътрешната страна на капака на резервоара за гориво, както и в инструкциите за експлоатация. Въпреки това, при горещо време, специалистите силно съветват да се намалят стойностите на налягане на въздух в гумите.

Сега ще ви разкажем, защо това е препоръчително. Като начало може би трябва да се каже, че оптималното налягане в гумите варира от 2 до 2.8 атмосфери - в зависимост от модела и теглото на автомобила, както и от размера на колелата. Стойността обикновено е еднаква за гуми с еднакъв диаметър, но за колела с различна широчина често се различава от 0.2 до 0.4 атмосфери.

Автопроизводителите посочват точното налягане в гумата въз основа на многобройни тестове, които обаче са типични за идеалните условия на работа. Но с температурните промени налягането в гумата скача като долар срещу рубла.

Ето защо експертите препоръчват да се следят единиците на манометъра, за да се избегнат сериозни проблеми. И когато стане студено, донапомпайте гумите с една десета над препоръчаното, а когато е горещо, както в случая с настъпващото лято, напротив, свалете налягането с една десета от препоръчаното.

Например, когато навън е 30 градуса, налягането на въздуха в гумите може да се увеличи с до 0.2 бара, което рискува да доведе до преждевременно износване на средната част на протектора, увеличаване на натоварването върху джантата, самата гума и автомобила. Спирачният път също не е толкова добър.

Когато гумата е с по-високо налягане, особено през жегите и ако попадне в дупка или се удари в бордюр, тя може просто да се спука, което да причини инцидент. Освен това пренапомпаните гуми губят сцеплението си с пътната настилка, тъй като контактното петно ​​с повърхността намалява. Резултатът е влошаване на характеристиките на управление и сцепление и увеличаване на спирачния път.

За да се избегнат подобни проблеми, експертите съветват обезвъздушаване на колелата с 0.1 и дори с 0.2 атмосфери. Така автомобилът ще бъде по-стабилен на пътя и следователно по-безопасен. Освен това рискът от повреда на гумите, колелата и шасито на автомобила е сведен до минимум.

fallback
  • #5
    raiders ( преди 5 месеца )
    Слагай ги на 2.3 и всичко е наред и лято и зима. Проверявайте си ги редовно, ако нямате от модерните датчици и това е. Толкова е просто, но не и за прости шофьори или преписвачи на чужди статии.
  • #4
    Тинтири_минитири ( преди 5 месеца )
    До 1: Напротив, полезна статия, но безумно написана. С две думи, при движение гумите се нагряват допълнително и въздухът се разширява. В моя случай от 2,3 след няколко километра, особено на магистралата, стигат до 2,6 - 2,8. Винаги го имай предвид това през лятото!
  • #3
    анонимен ( преди 5 месеца )
    1-ви, изнандващо, не са глупости. С нископрофилни съм, и по спецификация гумите са ми на 2.8 и сега след седмици из иберийскиа полуостров сутрин на 16С показаниата бяха 2.6, ама през деня на 40С - 3.1.
  • #2
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Мен лично ми светна един път лампичката, на първото дълго пътуване лятото и като спрях на бензиностанцията не беше спукана гума а гумата беше ударила 3 бара което не е фатално но все пак ми светна лампичката за гумите.
  • #1
    Аз ( преди 5 месеца )
    Поредните глупости
fallback
Последни