fallback

Цените на новото BMW 1-Series са подобни на базово 5-Series през 2017

Едно любопитно сравнение показва как са поскъпнали колите за този период

Четвъртото поколение на BMW 1-Series вече е тук и ако искате да се сдобиете с чисто нов баварски хечбек, трябва да сте наясно относно ценовата стратегия. А също така можете да видите как са се променили цените на автомобилите само за 7 години.

В Германия, например, новата „единица“ вече е достъпна в четири варианта - 118d започна от 38 200 евро, 120d – от 40 500 евро, 120 (бензин) – от 37 900 евро и M135 xDrive – от 56 200 евро.

По-скъпите версии на 118d, 120d и 120 идват със седемстепенна автоматична скоростна кутия Steptronic Sport с лостове за превключване, монтирани на кормилната колона. Трябва да се има предвид също, че всички горепосочени цифри включват данък добавена стойност от 19%, който е задължителен в Европа.

За сравнение, дамо преди 7 години новото BMW 5-Series (G30) дебютира в Германия с начална цена от около 52 000 евро за модела 520d със задно предаване. Версията 520d xDrive с трансмисията Steptronic Sport (подобна на тази в M135 xDrive) имаше първоначална цена от около 57 000 евро, което е по-малко от сумата, нужна за покупка на M135 xDrive днес. И двата модела са с 4х4, а разликата е в горивото - M135 xDrive използва бензин, докато G30 е с дизел.

Трябва да се отбележи, че харченето на 57 000 евро през 2017 г. е като да се разделите със 71 160 през 2024 г. Факт е, че BMW M135 xDrive (F70) струва сериозни пари, но трябва да вземем предвид, че Германия цените като цяло са се повишили с около 25% през последните седем години.

Няма как да бъде пропуснат и факта, че марки като BMW инвестират в устойчивост, кръгова икономика и развитие на автомобилите си. Тези инвестиции струват пари и автомобилният производител трябва да види възвращаемост, за да задоволи акционерите. В крайна сметка BMW е компания, която е на печалба.

Като се има предвид това, през 2017 г. германските клиенти можеха да купят BMW 116i със задно предаване (F20 LCI) за около 25 000 евро. Днес най-достъпната серия 1-Series с предно задвижване започва от 37 900. Това е почти 52% увеличение без промяна в работния обем на двигателя.

В същото време напълно „заредено“ M135 xDrive (2025 година) с всички екстри (включително панорамния покрив и пакета Service Inclusive Plus) струва на германските купувачи 74 399 евро.

Никой обаче не бива да вини BMW, че са въвели подобни цени на своите модели. Другите производители действат по същия начин. Mazda3, например, започна от 28 140 евро, VW Golf – от 31 759 евро, Audi A3 Sportback – от 34 520 евро, а Mercedes-Benz A-Class – от 36 100 евро. Така че новото 1-Series просто се вписва в подобни ценови параметри, въпреки че е най-скъпо от всички.

fallback
  • #10
    ... ( преди 3 месеца )
    Прилича на Фиат Пунто
  • #9
    Много добра кола! ( преди 3 месеца )
    Карах една 4 години. Германска работа!
  • #8
    анонимен ( преди 3 месеца )
    не знам баче какъв комплексарец си , ама със сигурност нямаш бмв ( или ако имаш ще е някакъв Х дръгел) ... аз с моето не мога да се кача на бордюр .... ниска е . това не ти е текезесарска кола
  • #7
    Largo ( преди 3 месеца )
    Са баче аз съм комплексар и карам баварец комплексарец и си мисля,че съм най най и паркирам по тротоарите , не давам предимство на пешеходците на пешеходната пътека изпреварвам от дясно щот ся тряааа си избивам комплексите и карам в населените места със сто км.шшшш баче са разбра ли,че аз съм с комплекси и карам комплексарец и ся никой не мое ми каже нищо и съдиите казват,че съм невинен
  • #6
    im-дртиУАЙТBOY! ( преди 3 месеца )
    И тук много уместно ще използвам1 добре ми дошъл АКТуален ЦИТАТ, како си требе в случая: Германия затъва в непродадени електромобили, щото над 100 000 коли седят в заводи, при дилъри, на паркинги, пристанища и складови бази... Наверно има ЗАЩО, след като ГЕРМАН. премиуми отдавна са сдали багажа и са любима цел на местните балъци балами и баламурници и будали и живи наивници... И в най-скоро време водещият и грандиозен с постигнатите си резултати корейски люкс-Бранд GENESiS ще ги отвее и задмине
  • #5
    im-дртиУАЙТBOY! ( преди 3 месеца )
    Най-големо и драстично ШОКиращо е РЕАЛизираното увеличение при Фау-ВЕТАта, където то надвишава едни хубиви и чисти 70 на сто /МИНИМУМ!/, щото тия напоследък тотално са се ориентирали към ПИ4АЛБАРстовот и към прибирането на последния цент от джоба на изпусталелия нормален + лековато наивен БГ-потребител и купувач . . .
  • #4
    анонимен ( преди 3 месеца )
    АНааа ... Аз за туй не си га дайм мойат 5-чка 2017-ка!
  • #3
    анонимен ( преди 3 месеца )
    2-ри, ами по какво се отличава от един Пасат?! по нищо. Мотра е 184+8кс (мек хибирд), евтиния им автомат, който е меко казано трагичен. Има и още много дребни на пръв поглед неща, които като тръгнеш да "оправяш" рязко скачаш на 65-70к Евро. Конглокентите им Ауди не са по-различни - там ако не вземеш С-*** пакета все едно си взел Шкода.
  • #2
    До 1 ( преди 3 месеца )
    И какво си няма базова петица дизел с 200 коня?
  • #1
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Доста нескопосан превод и статия като цяло. НЕ може да се сравнява М135 (с всики екстри) с базова 520д, която е толкова гола и боса, че си е направо мъка.
fallback
Последни