fallback

Удължителят на пробега ли е бъдещето на електрическата мобилност?

Много от водещите производители залагат на тази технология при хибридите

Търсенето на електрически превозни средства през последните месеци спада, но в същото време хибридните модели стават все по-популярни. При някои от тях - PHEV, все по-често се залага на една технология, която видяхме при първите електромобили - удължител на пробега.

Всъщност, тя дебютира още при BMW i3 Rex. Това беше малък бензинов двигател с два цилиндъра, който отговаря за генерирането на енергия за захранване на електрическия мотор и на батерията. Той не задвижва колелата, но с негова помощ пробегът се увеличава с около 100 км. Mazda също се възползва от тази технология за MX-30 R-EV с ванкелов двигател, а само преди дни Renault и Geely представиха своята система, която може да увеличи пробега до 800 км.

Китайските производители отиват още по-далеч. Новите хибриди на BYD успяват да постигнат над 2000 км автономност, като доказват, че технологията е добър вариант не само за електромобили. И по този начин възможностите за убеждаване на клиентите в предимствата на електрификацията се умножават.

По-важното в случая обаче е, че цената на технологията, когато тя се използва при хибридни превозни средства, е значително по-малка отколкото при електромобили. Причината е, че батерията, която е най-скъпият компонент на електрическото превозно средства, вече не трябва да има висок капацитет.

Енергийният разширител на пробега в хибридна система може лесно да осигури пробег от 1500 км, без да се налага добавянето на скъпи компоненти. Върху тази технология работят някои европейски компании, както и китайските Geely и Leapmotor, които в родината си предлагат удължител на пробега на електрическите си модели. Geely обаче готви сериозна инвазия в Европа, като предвижда да използва технологията и на новите си хибриди, предлагани на Стария континент.

fallback
  • #14
    Швабен зи каскен ( преди 3 месеца )
    Тесльо, отчаян ми се виждаш. Нито една опорка ли не остана неопровергана?
  • #13
    До 12 ( преди 3 месеца )
    Toyota е помислила за всичко. Щом е обещала още през 2027 година ще има както такива електромобили така и такива зарядни станции. Това да не е Тесла която постоянно лъже. Toyota е сериозна и реномирана фирма и държи на думите си.
  • #12
    До 10 ( преди 3 месеца )
    Само, че и най-мощните зарядни не са толкова мощни и трябва бърза станция за автобус за да напълниш 1 000 км пробег за 10 мин
  • #11
    Продължение ( преди 3 месеца )
    А да не говорим ако трябва да изминеш 3000 км с електромобилите на конкypенцията - пет зареждания по 10 минути за 1 000 км. 15 зареждания. 150 минути за 3 000 км. Продажбите на електромобили на всички останали марки ще спрат и toyota ще продава 20 милиона годишно без да е планирала.
  • #10
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Целия свят отново е вперил очи в toyota и тръпне в очакване за започването на производство на обещаните твърдотелни батерии с 1500 км пробег и 10 минути зареждане, които toyota ще представи след две-три години в електромобилите си, които ще са по-евтини от toyota corolla. Тогава всякакви удължители на пробега ще са ненужни. Всеки ще може да минава 3 000 км само с 10 минути спиране. При сегашните бензинови автомобили трябва да спираш поне три пъти да заредиш.
  • #9
    анонимен ( преди 3 месеца )
    В близките години незареждаемите хибриди са най-добрия избор защото не си струват хилядите евро отгоре за зареждаем или електромобил поне в повечето случаи когато няма как да зареждаш удобно и "за без пари"
  • #8
    анонимен ( преди 3 месеца )
    С оглед скоростта с която се развиват батериите, тази технология на а да има значение дълго време.
  • #7
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Поредната голяма "рафинерия" за удължаване на пробегаНай-големият соларен парк в света беше въведен в експлоатация в Китай, като съоръжението е способно да захранва малка страна с годишен капацитет от над 6 млрд. kWh, предава Independent.Комплексът с капацитет от 5GW, който беше свързан към китайската мрежа в понеделник (3 юни), е достатъчно мощен, за да отговори на нуждите от електроенергия на страна с размерите на Люксембург или Папуа Нова Гвинея.
  • #6
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Мхм, Тойота. С привкус на фалшивицирани краш тестове и аромат на стружки в мотора.
  • #5
    Всъщност ( преди 3 месеца )
    Toyota отрича както електромобилите така и плъгин хибридите. Залага на чисти ДВГ и чисти хибриди. Самозареждащи се хибриди.
fallback
Последни