fallback

Удължителят на пробега ли е бъдещето на електрическата мобилност?

Много от водещите производители залагат на тази технология при хибридите

Търсенето на електрически превозни средства през последните месеци спада, но в същото време хибридните модели стават все по-популярни. При някои от тях - PHEV, все по-често се залага на една технология, която видяхме при първите електромобили - удължител на пробега.

Всъщност, тя дебютира още при BMW i3 Rex. Това беше малък бензинов двигател с два цилиндъра, който отговаря за генерирането на енергия за захранване на електрическия мотор и на батерията. Той не задвижва колелата, но с негова помощ пробегът се увеличава с около 100 км. Mazda също се възползва от тази технология за MX-30 R-EV с ванкелов двигател, а само преди дни Renault и Geely представиха своята система, която може да увеличи пробега до 800 км.

Китайските производители отиват още по-далеч. Новите хибриди на BYD успяват да постигнат над 2000 км автономност, като доказват, че технологията е добър вариант не само за електромобили. И по този начин възможностите за убеждаване на клиентите в предимствата на електрификацията се умножават.

По-важното в случая обаче е, че цената на технологията, когато тя се използва при хибридни превозни средства, е значително по-малка отколкото при електромобили. Причината е, че батерията, която е най-скъпият компонент на електрическото превозно средства, вече не трябва да има висок капацитет.

Енергийният разширител на пробега в хибридна система може лесно да осигури пробег от 1500 км, без да се налага добавянето на скъпи компоненти. Върху тази технология работят някои европейски компании, както и китайските Geely и Leapmotor, които в родината си предлагат удължител на пробега на електрическите си модели. Geely обаче готви сериозна инвазия в Европа, като предвижда да използва технологията и на новите си хибриди, предлагани на Стария континент.

fallback
  • #24
    Гост ( преди 5 месеца )
    Моята кола е с газ и има 350км пробег, нямам никакъв проблем, включително с пътувания до Пелопонес над 900км, но мога да я заредя за 10мин, да не говорим че често спирам ей така да си почина по магистралата и да изуша една цигара
  • #23
    Гост ( преди 5 месеца )
    Каквито и батерии да разработят, проблемът на електромобилите е вусоката цена спрямо цените на автомобилите с ДВГ и тази висока цена идва пт батерията. Колкото по-голяма батерия, толкова по-висока цена, така че батериите на Тойота не решават проблема, да не говорим, че твърдотелни батерии вече има, китайски. Решението със все по големи батерии не става, така че Тойота се движи в погрешна посока. И батетерия с 300км пробег е достатъчна, стига да можеш да я заредиш бързо и навсякъде.
  • #22
    До 20 ( преди 5 месеца )
    Знаеш ли как някой, който си сменя автомобила само защото е излязъл новия фейслифт след две години, се интересува от вторичния пазар? Не казвам че това не е някакъв фактор, но в никакъв случай не е измежду основните приоритети при избор на нов автомобил. Повечето гаранция на батериите са осемгодишни. При купуването на електромобил на малко години, почти със сигурност ще е в гаранция. При електромобилите проблемите се появяват в първите месеци и години. Точно обратното на ДВГ.
  • #21
    До 17 ( преди 5 месеца )
    Не 1000, а 100000 километра пробег имат в Китай. Даже вече до Луната ходят с тях.
  • #20
    РУК ( преди 5 месеца )
    Всичко това влияе на вторични пазар,а при колите той е важен,за да се развива първичния!Недоверието в електричките втора ръка е огромно!А вчера един "автохакер" с усмивка ми сподели,че вече могат да пипат софтуера на батерията на някои марки и както си показва 70% капацитет става 95%.А ходи си купи електричка на 5 години "карана от баба само до аптеката и пекарната".Това не е Инсигнията да я закараш в най-близкия сервиз да свалят картера и да проверят биелни лагери!Ходи отваряй батерия :-) :-)
  • #19
    РУК ( преди 5 месеца )
    Не е проблема пробега вече при много модели!Проблема е цената и обезценяването!Което е съвсем нормално при технология което те първа се развива.Но е съмвсем нормално мнозинстовот да не искат да се набутват яко!Това не е смартфон за 800 евро!А кола за над 40 000 евро.Докато технологията не достигне плато на развитие няма да грабне масови потребител!А това означава в рамките на следващите 7-10 години да не се очакват драстични скокове в производителност,ефективност,спад на себестойност!
  • #18
    анонимен ( преди 5 месеца )
    За тва следващата ми колца ша е китайска,ге й вропейска никогиш повече.
  • #17
    анонимен ( преди 5 месеца )
    До 13 приятел се прибра онзи ден от Китайи каза,че там карат ел коли вече с пробег над 1000 км Ква Трошльота те гони теб през 2030г. не те знам.
  • #16
    анонимен ( преди 5 месеца )
    До 11,болитъ глъвътъ яко.за 10 минути трябва да се включиш в АЕЦ-а,ако не думне до тогива.Много фантастика гледаш.
  • #15
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Тесльо е в ступор. Не те са а toyota ще продава 20 милиона автомобилът през 2030 година. 10 милиона електромобила и 10 милиона автомобили с ДВГ. Тесла тогава няма да продава нищо, защото ще произвежда нискотехнологични автомобили с китайски батерии.
fallback
Последни