fallback

Моделът, изстрелял Dacia по пътя към успеха, навърши 20 години

Logan се оказа феномен в индустрията, който никой не успя да повтори

В наши дни Dacia е марка, която успя да завладее Европа, но малцина си спомнят, че това стана благодарение на един модел. Създаването и пускането му на пазара се оказа гениален ход от страна на Renault, като от него бяха продадени милиони бройки. Първият Logan се превърна във феномен още при излизането си преди точно 20 години и очерта пътя, по който поеха и следващите модели на румънския производител.

Основното предимство на Logan беше цената от 5000 евро, благодарение на която той счупи всички рекорди, поставяйки конкурентите на Renault - като Volkswagen, например, в доста неприятна ситуация. В случая французите извадиха заек от шапката си с модел, който изобщо не можеше да се похвали с технология,  а беше точно обратното, възможно най-елементарен.

Условията бяха кристално ясни - нищо особено в дизайна или конструкцията, но възможно най-здраво. Автомобил за пътуване по всякакви настилки, който е най-вече евтин. Logan представляваше пъцел от части от амортизирани вече автомобили като второто поколение на Clio, Modus, Mégane, Laguna или Espace.

И това се оказва гениален ход, тъй като разработката на нов модел, включително и на платформа за него, по това време струва около 30 млн. евро.  Renault похарчи малко над 1/4 от тази сума, като при цена от 5000 евро близо 4000 евро бяха печалба.

Първият Logan се продаваше по цял свят, а успехът му доведе до излизане на второ поколение, което не беше толкова успешно заради факта, че седаните мече не се радваха на толкова голяма популярност. От това обаче спечели Sandero, което се предлага и като хечбек и бързо натрупа клиентела. И благодарение на което Dacia очаква бъдещето си с още по-голям оптимизъм.

fallback
  • #13
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Логана става - 2011 година струваше 18 300 лева 1.5 дци 90 коня с най-високо ниво на оборудване (което значи че имаше климатик, електрически стъкла и огледала, парктроник и малко декоративни елементи в салона). Двигателя е много здрав и икономичен, окачването бива, но не е стабилен при високи скорости ли остри завои. Материалите в купето са доста евтини и още преди 80 000 км ми се изтри волана на места. Още го карам често макар че имаме и сув шкода от 2021...
  • #12
    до 7 ( преди 3 месеца )
    Руска изтривалке, купи си ВАЗ или китайски москвич и си трай за Европа бе! Коментирай прекрасният живот в рашистан!
  • #11
    samir.mehmed1970@gma ( преди 4 месеца )
    От дълги год. имам Дачия и съм ,доволен!Пишете, глупости..Циркаджии.....
  • #10
    Реално Нереален ( преди 4 месеца )
    Абсолютно допотопен автомобил, който дори не се доближава до нормалното автомобилостроене! Първа и единствена причина да си купиш Дачия е да искаш да си купиш чисто нов автомобил, но да нямаш пари за друга марка! Но при положение, че Дачиите почти изравниха като цени Ситроен, Шкода, Рено и Опел и т.н., няма адекватна причина, поради която да избереш Сандеро, пред C3, Скала, Клио или Корса!
  • #9
    ,,MadMax'' ( преди 4 месеца )
    Автомобил от ,,киндер сюрприз""това е дачия Предпочитам по стар автомобил направен с качествени материали внесен от чужбина,все пак си возя семейството и не рискувам с коли еднодневки!!!
  • #8
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Петре,не се казва амортизирани автомобили,а от части на автомобили които са от предно поколение,защото излиза,че е от части втора употреба,а това не е така,а от проверени във времето автомобили части от тях събрани в едно цяло,което е минимален разход за разработка.
  • #7
    анонимен ( преди 4 месеца )
    До 4,когато ФВ пуска костенурката,тя е също спартанска,архаична,но постави рекорд от 20 милиона произведени и продадени автомобили. Това се казва да си моторизираш населението с евтин и здрав и ремонто пригоден автомобил,като е алтернатива вместо да се купува скрапа от западнла Гей ропа.
  • #6
    гост ( преди 4 месеца )
    2008 Базовия Логан 1.4 75 к.с. струваше 7000Е в Алианц Ауто, като цяло почти постигнаха целта и беше с 1500Е по-евтина от Skoda Fabia, като Фабията идваше с 1.2 I3 50 к.с., по-спъната и по-тясна от Логан-а... После Пежо се опитаха да се наместят в сегмента на Дачия с 206 седан и наследника му 301, както и Фиат с Линея и Егеа, но всички се провалиха, а Рено успя
  • #5
    анонимен ( преди 4 месеца )
    2017 базов Логан без климатик беше 14000 лв или 7000 евро.
  • #4
    анонимен ( преди 4 месеца )
    "Условията бяха кристално ясни - нищо особено в дизайна или конструкцията, но възможно най-здраво"--------------Возеше като каруца и всички пластмаси в купето започваха да скърцат за нула време.
fallback
Последни