fallback

Toyota се извини за измамите и спря доставките на три модела

От компанията са категорични, че засегнатите автомобили са безопасни и могат да се използват

Toyota Motor Corp. призна в понеделник, че е мамила, за да получи сертификати за превозни средства за седем модела чрез фалшиви тестове за безопасност, нанасяйки удар на японската автомобилна индустрия. Скандалът избухна след проверка от страна на Министерството на транспорта на Япония, като засегна още 4 производителя - Honda, Mazda, Suzuki и Yamaha.

В изявление до медиите Toyota обяви, че четири от седемте модела вече са спрени от производство по-рано, докато доставките на другите три - Corolla Fielder, Corolla Axio и Yaris Cross, са прекратени след нареждане от страна на министерството. От компанията са категорични, „няма проблеми с производителността, които противоречат на законите и разпоредбите“, така че засегнатите превозни средства все още могат да се използват.

Най-големият автомобилен производител допълва, че сертификатите включват данни от тестовете за защита на пешеходците и пътниците за тези три превозни средства, добавяйки, че е открила грешки в тестовете за сблъсък и други методи за тестване за спрените от производство модели Crown, Isis, Sienta и Lexus RX.

„Ние масово произвеждахме и продавахме автомобили, без да следваме правилния процес на сертифициране - призна на специално свикана пресконференция председателят на Toyota - Акио Тойода. - Неправилното поведение разклати основите на системата за сертифициране и това беше нещото, което производителите на автомобили не трябваше да правят, независимо от всичко.“

fallback
  • #22
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Наскоро се возих около 500км в новия ярис крос. Много съм разочарован. Изключително некомфортно, твърдо возене, неудобно позициониране на половина дръжки, облегалги и т.н, недоизпипани механизми и още един кум преболий които правят карането/возенето в тази кола изключително некомфортно.
  • #21
    Че ( преди 4 месеца )
    едни не лъжеха за вредните емисии, други ги последваха.
  • #20
    Кольо ( преди 4 месеца )
    Интересни коментари....По-важния въпрос за кой пазар се отнася тази сервизна акция? В Европа караме Английски и Турски Тойотки. За турските не мога да коментари, но за Английските с техните прекалено луди health and safety закони, едва ли ще успеят да излъжат на crash тестовете. Силно съм убеден в доброто качество(за това което са Тойотките, не са S класа все пак)на Тойотите от Англия. Същото се отнася и за Английските Хонди - за съжаление не ги правят вече там
  • #19
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Тойота вътре са мега зле, иначе цените им са доста големи сравнено дори с корейците или дори Нисан.
  • #18
    Тойотаджия ( преди 4 месеца )
    От 80-те насам Тойота са еталон за качество, надеждност и удоволетвореност на клиентите. Корейците са все все още много назад, за останалите няма и смисъл да се споменава. Гледайте продажбите на свободни пазари като Америка, Канада, Австралия. В Германия, Франция и Корея е ясно кой винаги ще бъде е с най-големите продажби - местните марки.
  • #17
    Чонко ( преди 4 месеца )
    а кво ми пука мнението на американеца - иначе прав е - краваро-кофторите са с ниско качество и са демоде - да, европейските премиуми са си ОК с изключение на бмв - станаха азиатски на вид автомобили с бързо чупещи се двигатели. Развалиха марката. И се дразня на това. Дано нещата там се оправят с избиране на нов главен дизайнер.
  • #16
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Мнение на американец: На 70 години съм и съм имал над 20 коли, от марки от САЩ, Европа и Азия. Американските винаги са били с най-ниското качество и надеждност, а и демоде. Имаше периоди(до 2005-2010) когато немските премиум марки бяха супер - модерни и надеждни. След този период обаче точно те са пълна трагедия. Почти през целия период (до 2016-17) двете японски марки Тойота и Хонда бяха абсолютно недостижими по качество и надеждност. В последните 7-8 г Хюндай и Киа обаче бързо ги настигат!
  • #15
    raiders ( преди 4 месеца )
    Хаха, и това си го признават при вътрешна проверка самите Японци... да няма харакири и сепуко, но се видя как продават над 10мил. коли годишно. Срам и позор за #1 в света. Никога не ми е харесвала тойота, но както фв затъват така и те ще глътнат вода. Китайците ще ни разкажат играта за 5г. и нито мито 100% за европа или 50% за сащ ще ги спре. Това го казвам със съжаление и затова ще карам първата и последната си нова кола с двг!
  • #14
    @12 ( преди 4 месеца )
    Не са стотици бе Гошко, милиони са. И са откраднаали технологиите си от Тойтка нали.
  • #13
    q ( преди 4 месеца )
    Дотук добре. Да чакат груповите искове в САЩ и Канада. Каквото се похвалиха че спечелиха миналата година, сега ще им го вземат. Нормално. Немците минаха по тоя път.
fallback
Последни