fallback

Американци разглобиха най-евтиния BYD и признаха, че в САЩ изостават

Експертите останаха впечатлени от електромобила за 12 000 долара (ВИДЕО)

Експерти от организацията Caresoft Global проучиха конструкцията на хечбека BYD Seagull и стигна до разочароващи заключения за американската автомобилна индустрия. Обект на изследването беше топ-версията на хечбека, която в родината си струва около 12 000 долара. Базовият вариант на Seagull започва от 9800 долара.

Американските експерти предполагаха, че електрическата кола за 12 000 долара ще бъде с лошо качество, но BYD Seagull ги опроверга. От Caresoft Global признаха, че според някои критерии „китаецът“ изпреварва дори много по-скъпите модели от САЩ. Например, качеството на материалите е прилично, има шест въздушни възглавници и система за стабилизиране, а шумоизолацията не е по-лоша, отколкото при електрическите автомобили от среден клас.

По всичките си характеристики BYD Seagull се оказва сравним с три пъти по-скъпите електрически автомобили. Изследователите признаха, че би било невъзможно да се направи кола в САЩ на подобна цена. В същото време остава мистерия как BYD успява да намали толкова много разходите.

И все това има обяснения - китайският концерн почти не зависи външни доставчици, тъй като сам произвежда електромотори, електроника, тягови батерии и други важни компоненти. В същото време BYD Seagull се оказа много лек - собственото тегло е с близо 300 кг по-малко от това на Chevrolet Bolt EV!

Глобалният президент на Caresoft (и бивш главен инженер на General Motors) Тери Войховски призна, че появата на BYD Seagull е сигнал за събуждане за американската индустрия. Според него изоставането на американците не може да се обясни само високата цена на труда - по-важното е изоставането в технологиите, например липсата на евтини тягови батерии местно производство.

fallback
  • #10
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Последните 30 години фирмите в Европа и САЩ се надпреварват да търсят подизпълнители, като спестените пари си ги пишат бонус в края на годината. Китайците им показаха на кое му се вика планова икономика.
  • #9
    Алекс ( преди 5 месеца )
    Те американците хубаво разглобяват,но е крайно време да започнат и да сглобяват.От изток напират.
  • #8
    До 7 ( преди 5 месеца )
    Смяташ ли че дотациите обясняват 300 кг по-ниско тегло и по-високи технологии, които очевидно няма откъде да копират след като Китай са водещи при технологиите за батерии? Дотациите са за технологично развитие на перспективни технологии. Японското правителство също дава дотации, но за технологично превъзходство в безперспективни технологии, които никой не иска не само на ниска цена, А дори и ако му я подаряват. За справка toyota mirai. Китайците освен продукти ще продават и технологии.
  • #7
    Гост ( преди 5 месеца )
    Няма никаква мистерия относно това как китайците постигат подобни цени. Цялата им автомобилна промишленост получава дотации, макар и не преки. Просто Китай иска да изгради автомобилна промишленост, която да доминира над европейската, щатската и японската. Това е и причината, поради която направиха изключение за Тесла и им позволиха да изградят завод, който е 100% собственост на щатската компания. Всички останали са задължени да имат местен партньор
  • #6
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Според мен китайците толкова ще се отчаят, че тук цените на колите им ще са по-ниски дори от Китай, само е въпрос на време. Колата е нещо супер просто както и храните, акъла ми не стига как точно си определиха такива големи цени, осъзнайте се това е супер елементарно нещо. Освен това колата е двигател на икономиката, с кола се пътува и се харчат пари, ако нямаш кола всеки бизнес страда.
  • #5
    raiders ( преди 5 месеца )
    *** да се чете евр@.гей#;ските
  • #4
    raiders ( преди 5 месеца )
    Не 12к $, ако дойде до 50к лв. в българия ще е добре. Така или иначе *** 100г. компании се самоубиха, американците имат Тесла... а ние караме 1.0 малолитражки и си мислиме, че сме богати да даваме 40 000лв. за това. Пони сме еко и спазваме демократичните лично от урсула правила... ако това не е икономически и комунистически затвор... здраве му кажи.
  • #3
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Нормално да е 300 кг по-леко от Болт като има 2 пъти по-голяма батерия и доста по-големи размери
  • #2
    Анонимен ( преди 5 месеца )
    Тесла умре.
  • #1
    анонимен ( преди 5 месеца )
    В Европа положението е подобно, само качеството на повечето европейски коли е по-добро от тези на американците, но за 1/3 от парите които се искат в момента в Европа, много хора ще го преживеят (и аз също ;))). Европейската автомобилна индустрия уверено отива при тази за производството на електроника. И митата само ще забавят процеса с 5-10 години.
fallback
Последни