fallback

4 гръцки острова вече са напълно недостъпни за електрически коли

Фериботният превозвач Seajets ще качва само бензинови и дизелови автомобили на борда си

Нова заповед на Министерството на корабоплаването в Гърция относно ограниченията за превоз на електрически автомобили, а също и на такива на LPG и CNG предизвика смут в страната. Припомнен беше случай в Рафина, където на модел на Tesla беше отказан достъп до морския съд, тъй като батерията на електромобила е била заредена на 90%. А това, според властите, крие риск от пожар.

 

В крайна сметка конкретната кола може да е отпътувала с друг лайнер, но от днес вече  има четири острова, до които електрически, хибридни , LPG и CNG превозни средства не могат да пътуват, независимо до колко са заредени! Причината за забраната на автомобили с алтернативно гориво е решението на компанията Seajets. Тя е една от най-големите в Гърция. 

Когато се опитате да резервирате билет през сайта на компанията, се появява известие, което казва: „ Превозни средства, работещи с алтернативни горива (електрически превозни средства, превозни средства, работещи с втечнени и сгъстен газ) не се допускат на борда“. Горният отказ от отговорност означава, че на над 100 000 автомобила  само с гръцки номера е забранено да влизат във фериботите на тази фирма. Местните са най-силно засегнати, но отделно идват и туристите, сред които и много българи.

 

Големият проблем идва, когато въпросният ферибот е единственият, който обслужва автомобили. Такъв е случаят със Seajets, тъй като сами тази компания предлага услугата до изключително популярните Скиатос и Скопелос плюс Алонисос и сравнително непопулярният у нас Агиос Еустратиос. Освен конкретните четири острова, които ставата недостъпни за хиляди автомобили, решението на компанията прави трудно и скъпо пътуването по още куп дестинации. Така че внимавайте, ако планирате да посетите Фолегандрос, Китира, Антикитира, дори Южен Пелопонес и Крит, но карате електричка или с друго от забранените горива. Ще трябва да правите маршрути чрез прекачване.

Трябва да се признае, че компанията е създала съответния отказ от отговорност, който информира пътниците, така че да не бъдат изправени пред неприятни изненади. Но търсачки за цени и билети са го споменали само в полето „Правила и условия“, които повечето от нас, нека си признаем, никога не четем. Не е ясно кой носи отговорност – сайтът или фериботната компания.

Гръцки медии потърсиха Seajets, а отговор пристигна на същия ден. И той гласеше: „Бих искал да ви информирам, че вече се консултираме със собственика и съответния отдел за безопасност  (ISM ), за да намерим окончателно решение и да обслужваме конкретните превозни средства на всички наши кораби. Разбира се, нашият непосредствен приоритет са Спорадите, където няма друга компания, която да обслужва"..  

fallback
  • #23
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Да закачат една баржа отзад *** ферибота,и да ги отделят там....Хахахаха
  • #22
    До 15 ( преди 6 месеца )
    Ти ферибот и остров си виждал май само на картинка.
  • #21
    До 20 ( преди 6 месеца )
    Тойота ползваха NiMh батерия за хибридите си. Нищо не пречи в хибрид да се ползва и LFP
  • #20
    До 19 ( преди 6 месеца )
    Напротив. Желязофосфатните батерии които са по-евтини и затова вече масово се правят електромобили с тях, са незапалими, дори когато ги пробиеш с пирон, да не говорим да се самозапалят, но не могат да отдават голяма мощност като литиево-йонните батерии с кобалт и никел. За хибридите се използват от тези вторите батерии, които се палят. Тоест очаквайте скоро да има забрана и за хибридни автомобили, защото при тях освен батерията има и пълен резервоар с бензин.
  • #19
    xS ( преди 6 месеца )
    #18 ти и в електричката имаш същия акумулатор бе мозък
  • #18
    пена ( преди 6 месеца )
    Половината електрички на пазара вече използват LFP батерии, които не се палят. За сметка на това вече има десетки модели бензинови и дизелови коли, които използван li-ion акумулатори. Гърците са ***!
  • #17
    До долните ( преди 6 месеца )
    Пак питам каква е разликата какъв автомобил ще се запали първи на ферибота? Така или иначе ще запали и съседните автомобили? Единствената разлика е че като гръмне резервоара на някой бензинов автомобил ще запали 10 автомобила наведнъж, А батерията гори бавно и продължително и огънят също се разпространява бавно.
  • #16
    Anonymous ( преди 6 месеца )
    Нищо не разбрах от тази статия, защо са забранени?
  • #15
    Не мерси ( преди 6 месеца )
    Като има самолети по островите кой ги ползва тия коли и фериботи.С часове чакаш само да се накачиш на тая гемия после със скорост от 2 възела те кара за да чакаш още 2 часа да го разтоварват на другия бряг
  • #14
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Мите, те и влаковете и самолетите катастрофират рядко, но когато все пак се случи, си е... капаците. Малка вероятност не означава малки последици. А, и на Лутън все пак се твърди, че Рейндж Роувъра е бил хибрид.
fallback
Последни