fallback

Най-после пораснал: Тестваме новия Countryman SE

Най-мощното и най-голямо MINI в историята е със задвижване на четирите колела, но без емисии

Едва ли има по-изумителна история в автомобилния спорт от тази на оригиналното, класическо Mini. Една кола, която беше създадена да бъде икономична и евтина, и вместо това неочаквано се оказа рали сензацията на 60-те години, с множество победи в състезания като Рали Монте Карло.         Вижте ВИДЕО от теста ни на MINI Countryman SE:

         Онази кола печелеше срещу конкурентите с тегло - малко над 600 кг. Сега се срещаме с последната издънка на това семейство, която тежи три пъти и половина колкото шампиона от 60-те. Но по някакъв удивителен начин успява да запази нещо от духа на оригиналната кола.

Въпросната издънка е, разбира се, новото MINI Countyman. Вече ви показахме най-мощната бензинова версия на третото поколение. Сега е ред и на първия кросоувър на марката с електрическо задвижване.                   Той е в два варианта. Базовият Countyman E е с един електромотор - което значи само предно предаване - с 204 коня мощност и с между 420 и 460 километра пробег с едно зареждане. Но това, което тестваме ние, е по-сериозната версия на ток: Countyman SE. Тук електромоторите са два, което в комбинация с 65-киловатчасовата батерия качва общото тегло до 2075 килограма - абсолютен рекорд за тази марка.                    Има обаче цели две причини, поради които можем да простим свръхтеглото.

Едната е, че Countyman SЕ е най-мощното MINI в историята: 313 конски сили от двата електромотора. Разделено на масата, това е значително повече от колата, която даде на Пади Хопкърк историческата първа титла в Монако през 1964.                    Освен това, както вече подчертахме за бензиновото John Cooper Works, новото поколение е с изцяло преработени окачване и волан. Те правят колата толкова директна и пъргава, че тя се усеща значително по-лека, отколкото е в действителност.

Окачването е по-скоро твърдо, но не чак некомфортно. Все пак напречните неравности по пътя се усещат осезаемо.                     Второто основание да не се сърдим за двата тона тегло е, че в замяна получавате най-практичния Countyman до момента. Той е пораснал до 4.43 метра на дължина, с почти 2.70 метра междуосие. Преведено на нормален език, това значи, че на задната седалка вече спокойно и удобно могат да се возят и възрастни кола. Багажникът побира 460 литра, повече от който и да е класически семеен хечбек. В добавка към това под дъното му има и отделение за кабелите за зареждане.                    Разбира се, електрическата версия трябва да намери място и за батерията - в случая тя е под пода на автомобила, а самият под е малко по-високо, отколкото в бензиновия Countyman. Но разликата не е съществена. Всъщност отначало дори не я забелязахме.                   Новият Countyman е много близък роднина на BMW iX1 и iX2. Но се усеща малко по-пъргав и енергичен от тях. Динамиката е малко по-добра при бензиновия JCW, но електрическата версия компенсира със светкавичното ускорение от място. Освен това и тя никак не е бавна - 5.6 секунди от 0 до 100 км/ч, само с две десети под резултата на John Cooper Works.                   Цената за допълнителите сто коня и задвижването на четирите колела е малко по-малък пробег, отколкото при базовия Countyman E - между 400 и 430 километра, според WLTP тестовете. Не можем да го потвърдим категорично - на международния тест в Португалия борд компютърът показваше оставащ пробег на база шофирането на поредица автомобилни журналисти преди нас, а автомобилните журналисти не са от най-икономичните същества на пътя. Но ако съдим по близкото BMW iX1, можете да разчитате на около 350 км извън града, и даже да надхвърлите 450 км в него.

Бързото зареждане тук е до 130 киловата, при което можете да вдигнете заряда от 10 до 80 процента за 29 минути.                   Следващото нещо, което радикално се е променило, е интериорът. Таблото вече е тапицирано с два слоя плат, под които има инсталиран прожектор, добавящ светлинни шарки нощем. Всичко това е чудесно, но не мога да се отърва от мисълта какво бихте правили с тази тапицерия, когато любимото същество излее едно капучино върху нея. От MINI уверяват, че няма проблеми с почистването, но някак си не посмяхме да тестваме това твърдение на практика.                 Интериорът е фокусиран около централния дисплей - първия OLED екран с кръгла форма и такива размери, инсталиран в автомобил. Или поне така казват от MINI.

Този дисплей изглежда наистина ефектно, различните видове графики са впечатляващи, макар и невинаги много четивни. Но управлението на менютата и подменютата в никакъв случай не е лесно и интуитивно.                    От друга страна, това е проблем на първите няколко часа ползване. След това ще свикнете и няма да ви прави впечатление. В теста на JCW вече ви разказахме за различните "MINI Modes" в информационната система - някои са добре измислени, други са комични, но и това е част от чара на марката.                   В заключение остана само да ви споменем и цената. Противно на очакванията, тя не е радикално по-различна от тази на бензиновите, или на дизеловия вариант. Обикновеният електрически Countyman E започва от 94 500 лева - само с около хилядарка повече от по-слабия като конски сили дизел. Върховият Countyman SE е чувствително по-скъп с неговите 106,000 лева - но все пак е напълно в категорията на бензиновия John Cooper Works.                    Естествено, всички тези числа са шокиращо по-големи от цените на първия Countyman отпреди петнайсет години. Но светът се промени оттогава, а и, строго погледнато, това тук ви дава значително повече в замяна на парите ви. Всъщност този SE е един от най-добрите електромобили в своя сегмент. И все пак, въпреки размерите и килограмите, е успял да запази жива онази най-вълшебна черта на едно MINI: да ви кара да очаквате с нетърпение следващия завой.         Още снимки от теста на MINI Countryman SE вижте в ГАЛЕРИЯТА:

       

fallback
  • #9
    1-дртийУАЙТBOY! ( преди 5 месеца )
    И както добре се вижда и разбира от тая свръх-предълга предъвкана статийка - БЕЗплатна РЕКЛАМА нема! Особено при 100 хилки цена за туй 2-тоннно мъниче,умните хора не биха я ЖЕРТВАЛИ тая сума
  • #8
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Какъв е смисъла да се произведе такава кола?! Няма нищо в нея, което да привлича - скъпо подобие на нещо, а всъщност нищо. От един симпатичен британски мъник някога германците го превърнаха в подобие на неговите потребителки - издути джуки, сиси, задни части и финтифлюшки.
  • #7
    до 1 ( преди 6 месеца )
    Може и да е така. А може просто вашето естетическо чувство да е на класически текезесар
  • #6
    До 4 ( преди 6 месеца )
    Разликата е там че у слънчев ден аз на тия преносими го виждам а ти на стъклото твоя не.
  • #5
    анонимен ( преди 6 месеца )
    На това му се казва изпипана дизайнерска грозотия. Всеки един детайл по колата сам по себе си изглежда добре. Но всичките взети заедно са зле. За това наистина си трябва талант.
  • #4
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Тази кола както и DS уж се водят премиуми а head up дисплея е като на кола от преди 10 години, дори на моят Нисан проекцията е на стъклото!
  • #3
    До 1 ( преди 6 месеца )
    Те такива кръчмарски пияници, като теб фалират всичко живо, но само такива като теб са фалирали. Това, че пиеш двулитрова бира със зрънчо пред блока и другите утайници ти вярват, колко е добре да си караш полото на олио, не значи че мнението ти е фактор за някой.
  • #2
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Яко наближава фалитът, с по 15 милиарда оперативна печалба...
  • #1
    край ( преди 6 месеца )
    Фалитът приближава... Това нито е красиво, нито е ретро, нито е високотохнологична кола. Това не е никакво мини. Грамофонната плоча в средата е отврат. Фаровете ... без коментар....
fallback
Последни