fallback

Kia представи малък електрически SUV с пробег 600 км

EV3 ще се предлага с избор от две батерии, задвижване на предните колела и 400-волтова технология

Корейският производител Kia планира да пусне не по-малко от 15 нови електрически модела на пазара в целия свят до 2027 г. Не всички от тях ще дойдат в Европа, но компактният SUV, който току-що беше представен, ще го направи.

Новият електромобил се казва Kia EV3, като е третият след EV6 и EV9, изграден на специалната платформа E-GMP. Като размери той е подобен на Niro EV, което се предлага и като plug-in хибрид, както и на E-Soul. Тези два модела обаче са базирани на архитектурата К, като в Kia не се притесняват от вътрешна конкуренция.

Точните размери на новия електрическия SUV са дължина от 4300 мм, широчина - 1850, височина - 1560 и междуосие - 2860 мм. На външен вид EV3 напомня на големия EV9, а впечатление прави коефициентът на аеродинамично съпротивление 0,267.

Благодарение на различната платформа новият електрически модел на Kia предлага обширен салон, като мястото за краката отпред е 1060 мм, а багажникът побира от 460 до 1250 литра. Кабелът за зареждане се съхранява в 25-литров багажник отпред

Има и много практични решения и високо ниво на комфорт под формата на плъзгаща се маса на централната конзола, просторни отделения за вещи, седалки с функция за накланяне на предния ред и USB-C контакти за зареждане.

Новият SUV може да се похвали с богато оборудване. Както и при EV9 зад волана има 30-инчов панорамен дисплей, а за предното стъкло има и 12,3-инчов head-up дисплей. Софтуерът може да се поддържа свеж чрез безжични актуализации и надстройки на Kia (теми на дисплея, музика и видео стрийминг, игри и др.), както и поддържано от AI разпознаване на реч с ChatGPT също са на борда.

Функцията Digital Key 2.0 също така замества класическия автомобилен ключ със смартфон и може да бъде споделен с до седем души. Обмислено е и последното поколение системи за подпомагане на водача с Autobahn Assistant 2.0 и Smart Cruise Control, като от Kia обещават динамично планиране на маршрута с отчитане на спирките за зареждане.

Въпреки че EV3, подобно на EV6 и EV9, е базиран на платформата E-GMP, компактният модел трябва да се справя без 800-волтова технология. В този клас автомобил Kia продължава да разчита на 400-волтова система (както при гореспоменатия Niro EV). Електрически мотор на предната ос винаги произвежда 204 к.с.. - точно както в E-Soul и Niro EV.

Новото устройство се захранва от литиево-желязо-фосфатна батерия (LFP) с капацитет 58,3 kWh или с NMC батерия (литий, никел, манган и кобалт) с капацитет 81,4 kWh. С малката батерия производителят определя комбиниран WLTP пробег от 410 км, а с по-голямата - до 600 км.

Освен това Kia обещава Plug&Charge, V2L функция, оборудване за интелигентно и двупосочно зареждане (V1G, V2H, V2G), предварителна подготовка на батерията и до един тон капацитет на теглене.

Kia EV3 ще излезе на пазара през октомври, но предварителните поръчки могат да започнат по-рано. Цените и на двете версии все още не са определени, но според слуховете по-слабата ще струва около 30 000 евро.

Още снимки на новия модел на Kia - вижте в галерията:

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 5 месеца )
    30К евро все още е скъпо - новия Дъстър на газ е от 19К евро
  • #5
    До 4 ( преди 5 месеца )
    Напълно съм съгласен. Синтетичните горива са от голяма глупост. Ако така или иначе си уловил въглеродният диоксид, защо трябва отново да го пускаш на свобода И какво значение има дали ще отделиш същото количество въглероден диоксид от изкопаемо гориво или от гориво което си произвел с уловеният въглероден диоксид на цената на много допълнителна възобновяема енергия, която може да се ползва за нещо полезно. Или пък произведеният с нея водород да се ползва за производство на стомана или цимент.
  • #4
    Допълнение: ( преди 5 месеца )
    Мой приятел, който работи в дизайнерска корабостроително студио в холандия ми говореше, че от няколко години всички нови кораби ти правят methanol/ethanol ready. Но засега се карат на конвенционално гориво. В синтетичното някак си не вярвам. Много по-склонен съм да мисля, че е по-евтино да съхраниш 1 тон СО2 в подземни кухини, вкл. и в изчерпани находища. И тогава горенето на изкопаеми горива ще е ОК, вместо да произвеждаме синтетика.
  • #3
    До 2 ( преди 5 месеца )
    Съгласен. Под транспорт имах предвид леките автомобили. Тежкотоварните, строителните машини, морския и въздушния транспорт, е по-вероятно да минат на синтетично гориво, отколкото на водород. Те не замърсяват въздухът в градовете, така че е по-приемливо
  • #2
    До 1: ( преди 5 месеца )
    По принцип съм съгласен, но водорода може да свърши работа там, където е от значение теглото. Т.е. авиацията. За тежкотоварния транспорт времето ще покаже. А за градския вече е видно, че батериите доминират. И то в частност LFP.
  • #1
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Ето това е бъдещето. Както на транспорта, така и на съхранението на енергия, а не на водорода.
fallback
Последни