fallback

Kia представи малък електрически SUV с пробег 600 км

EV3 ще се предлага с избор от две батерии, задвижване на предните колела и 400-волтова технология

Корейският производител Kia планира да пусне не по-малко от 15 нови електрически модела на пазара в целия свят до 2027 г. Не всички от тях ще дойдат в Европа, но компактният SUV, който току-що беше представен, ще го направи.

Новият електромобил се казва Kia EV3, като е третият след EV6 и EV9, изграден на специалната платформа E-GMP. Като размери той е подобен на Niro EV, което се предлага и като plug-in хибрид, както и на E-Soul. Тези два модела обаче са базирани на архитектурата К, като в Kia не се притесняват от вътрешна конкуренция.

Точните размери на новия електрическия SUV са дължина от 4300 мм, широчина - 1850, височина - 1560 и междуосие - 2860 мм. На външен вид EV3 напомня на големия EV9, а впечатление прави коефициентът на аеродинамично съпротивление 0,267.

Благодарение на различната платформа новият електрически модел на Kia предлага обширен салон, като мястото за краката отпред е 1060 мм, а багажникът побира от 460 до 1250 литра. Кабелът за зареждане се съхранява в 25-литров багажник отпред

Има и много практични решения и високо ниво на комфорт под формата на плъзгаща се маса на централната конзола, просторни отделения за вещи, седалки с функция за накланяне на предния ред и USB-C контакти за зареждане.

Новият SUV може да се похвали с богато оборудване. Както и при EV9 зад волана има 30-инчов панорамен дисплей, а за предното стъкло има и 12,3-инчов head-up дисплей. Софтуерът може да се поддържа свеж чрез безжични актуализации и надстройки на Kia (теми на дисплея, музика и видео стрийминг, игри и др.), както и поддържано от AI разпознаване на реч с ChatGPT също са на борда.

Функцията Digital Key 2.0 също така замества класическия автомобилен ключ със смартфон и може да бъде споделен с до седем души. Обмислено е и последното поколение системи за подпомагане на водача с Autobahn Assistant 2.0 и Smart Cruise Control, като от Kia обещават динамично планиране на маршрута с отчитане на спирките за зареждане.

Въпреки че EV3, подобно на EV6 и EV9, е базиран на платформата E-GMP, компактният модел трябва да се справя без 800-волтова технология. В този клас автомобил Kia продължава да разчита на 400-волтова система (както при гореспоменатия Niro EV). Електрически мотор на предната ос винаги произвежда 204 к.с.. - точно както в E-Soul и Niro EV.

Новото устройство се захранва от литиево-желязо-фосфатна батерия (LFP) с капацитет 58,3 kWh или с NMC батерия (литий, никел, манган и кобалт) с капацитет 81,4 kWh. С малката батерия производителят определя комбиниран WLTP пробег от 410 км, а с по-голямата - до 600 км.

Освен това Kia обещава Plug&Charge, V2L функция, оборудване за интелигентно и двупосочно зареждане (V1G, V2H, V2G), предварителна подготовка на батерията и до един тон капацитет на теглене.

Kia EV3 ще излезе на пазара през октомври, но предварителните поръчки могат да започнат по-рано. Цените и на двете версии все още не са определени, но според слуховете по-слабата ще струва около 30 000 евро.

Още снимки на новия модел на Kia - вижте в галерията:

fallback
  • #16
    СО2 Фен ( преди 5 месеца )
    Вредните емисии от автомобилите с ДВГ са азотните окиси, серните окиси и саждите. Кой подлец набеди СО2 за вредна емеисия?
  • #15
    raiders ( преди 5 месеца )
    Като избирах новата кола имах оферта за Рено Е-меган за 59к, но реалния пробег е около 300км, предпочетох 40к за кола на газ. С размери 4.30м и багажник 460л хич не е зле, въпроса е, че цената няма как да е 60к, аналогичния Хюндай Кона е около 80к, а там е и ТМ3.Иначе за мен, като градското ми каране е 90% и пробег до 400км е перфектно. Ако цената падне ~50к имаме сделка.
  • #14
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Да перефразирам. За изминаването на 6000 км, само за улавянето на въглеродния диоксид са необходими 1000 лв и 2000 киловатчаса, без да броим нито енергията, нито парите за производство на водород без който не може да се произведе синтетичното гориво. По днешни цени с 1 000 лв могат да се заредят между 6666kwh на нощна и 1450kWh с които могат да се минат между 8 и 40 000км, а с енергията за улавянето на въглеродния диоксид 2000kWh могат да се изминат над 10 000 км. Е какъв е смисъла да се лови?
  • #13
    Енергия трябва ( преди 5 месеца )
    Когато проектирате системи за справяне с CO2, потреблението на енергия е от първостепенно значение.Да вземем примера с Direct Air Capture.Сегашните процеси използват малко повече от 2000 kWh енергия за улавяне на един тон CO2.Това означава, че улавянето на една година глобални емисии на CO2e ще изисква ~120 000 TWh енергия.120 000 TWh е приблизително същото количество енергия, което светът използва годишно. Така че ще трябва да удвоим световното енергийно снабдяване само за да задвиж ...
  • #12
    До 9 ( преди 5 месеца )
    Внимавай какво си пожелаваш. Като те таксуват 1000 лв за тон отделени емисии за да ти ги уловят обратно, допълнително към 20-30 долара за килограм водород от който да ти произведат синтетичното гориво, ще ти се отще. Един тон се отделя за около 6000 км с средностатистически автомобил. При около 6 на 100 разход, ако тези 1000 лв се разпределят на 360 л, само улавянето на въглеродният диоксид ще струва по 2,50 на литър. Желаеш ли такова бъдеще и съгласен ли си да плащаш за това ?
  • #11
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Цената на директното улавяне на въглероден диоксид във въздуха ще остане по-висока от очакваното4 март 2024 гETH ЦюрихИзследователите изчисляват, че разходите за отстраняване на 1 тон CO2 от въздуха през 2050 г. ще бъдат между 230 и 540 щатски долара за отстраняване на 1 тон. Това е два пъти повече от предишните оценки. Изследователите сравняват потенциалните разходи на три технологии, които вече се използват. От днешна гледна точка нито една от тези технологии няма ясни предимства
  • #10
    РУК ( преди 5 месеца )
    А EV3 очертава се доста добър модел,с недостатъчен багажник и за цената наистина се очаква 30К.И няма как да е повече,че отива в цената на батковците.Мен Киа и електричките като цяло ме изгубиха за поне 5 години,след като дилъра ми каза директно,че няма как да ми предложи обратно изкупуване на моята EV6 ако искам да купя новата или EV9 защото на паркинга имали 6 нови като моята и от 5 месеца не били продали една.Затова при първа възможност я продадох и с кеф си чакам бензинката :) :)
  • #9
    РУК ( преди 5 месеца )
    Ах какви разсъждения пак :) Драги ми всезнайковци,които вместо да четете си разтягане слабо информирани съчинения - за да съществува система на снабдяване на горива,в случая синтетични,то в производителите и дистрибуторите трябва да има над 7 пъти дневното потребление.Т.е ако днес харчим 1 тон СО2,индустрията ще изтегли 7 тона.E-fuel по същество са най-бързия начин за намаляне на въглеродните емисии - наличен автопарк,налична дистрибуция,поне 7 пъти повече в СО2 в цистерните от дневните емисии.
  • #8
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Но пък базово е 200 коня, а ДВГ модели с поне 150 коня също са поне 30К евро
  • #7
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Няма да е 30к евро, може в Корея но тук ще е поне 80к и то най-калпавия вариант дори в статията е сгрешено, на други места пише 30к ама паунда. Това не е бюджетно, щеше да е ако имаше някой да удари рамо едни 10к евро!
fallback
Последни