fallback

Защо кола на старо не се купува в топ-версията?

Допълнителното оборудване и специалните опции могат да се превърнат в кошмар

Много автомобилисти, търсещи комфорт и престиж, избират употребявани автомобили с максимално оборудване, но това може да се окаже грешка. Ако такава покупка е оправдана за нови коли, тогава кола с приличен пробег в топ-версия може да поднесе неприятни изненади, категорични са търговци на употребявани автомобили.

Да започнем с оптиката. Версиите от най-висок клас често имат скъпи LED или ксенонови фарове, докато базовите версии имат конвенционални халогенни крушки. Светодиодите, разбира се, са по-надеждни и светят по-добре, но също така не траят вечно. Обикновено се повреждат след 5-8 години експлоатация, когато първият собственик вече е продал колата. В резултат на това всички разходи за скъпа подмяна на електрически крушки падат върху раменете на новия собственик на употребяваната кола.

Ако фаровете са матрични или лазерни, то ремонта на един такъв детайл може да излезе много скъпо. Ето защо е по-добре да изберете версии с халогени - да, ще трябва да сменяте лампите по-често, но те са много по-евтини. Задните светлини не са изключение - светодиодите там също могат да изгорят. Ако това се случи на тъмен път и дори далеч от града, рискът от инцидент рязко се увеличава.

Изборът на двигател също е от значение. Важно е да се изберете този, чиято конструкция е по-проста и ясна. По-добре е да се даде предпочитание на атмосферен двигател с вътрешно горене, а не на такъв с компресор. В края на краищата, последният става много капризен при по-голям пробег.

В допълнение, такива двигатели с вътрешно горене изискват висококачествено гориво и масло. Следователно ремонтът и поддръжката на тези агрегати са много скъпи. Атмосферният двигател, напротив, е по-непретенциозен. Много от тези мотори лесно се справят дори с по-лош бензин и не са толкова взискателни към двигателното масло. Обикновено двигателите с атмосферно пълнене се предлагат в базови и средни версии.

Що се отнася до скоростната кутия, най-добре е да изберете или „механика“, или класически „автоматик“. И двете са старомодни, но имат дълъг експлоатационен живот, за разлика от съвременните роботизирани скоростни кутии или CVT, които са склонни към повреди и изискват скъпи ремонти.

Мултимедията и всякакви електронни опции също имат значение. Топ версиите на автомобилите са оборудвани с информационно-развлекателни системи с големи екрани и всякакви функции, които се активират през екрана и удивляват въображението. Но в средните нива всичко е много по-просто. И колкото по-проста е електрониката, толкова по-рядко се разваля.

Това е особено вярно през зимата, когато модерните екрани просто замръзват. В същото време в базовата и средната версия производителите използват добри стари бутони и копчета, които никога няма да ви подведат. Ето защо, за да избегнете проблеми с електрониката, трябва да изберете базови или средни конфигурации на употребявани автомобили.

fallback
  • #4
    До 2 ( преди 5 месеца )
    Консуматорство безкрай. Не е много "устойчиво", както е модерно да се казва напоследък.
  • #3
    Дедо ( преди 5 месеца )
    Все пак има и други варианти - Жигули, например.
  • #2
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Ами то точно по тези причини хората си купуват нови коли и не ги карат 10 години.
  • #1
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Ако следвате всички съвети от статията е много вероятно да си купите Москвич.
fallback
Последни