fallback

Защо кола на старо не се купува в топ-версията?

Допълнителното оборудване и специалните опции могат да се превърнат в кошмар

Много автомобилисти, търсещи комфорт и престиж, избират употребявани автомобили с максимално оборудване, но това може да се окаже грешка. Ако такава покупка е оправдана за нови коли, тогава кола с приличен пробег в топ-версия може да поднесе неприятни изненади, категорични са търговци на употребявани автомобили.

Да започнем с оптиката. Версиите от най-висок клас често имат скъпи LED или ксенонови фарове, докато базовите версии имат конвенционални халогенни крушки. Светодиодите, разбира се, са по-надеждни и светят по-добре, но също така не траят вечно. Обикновено се повреждат след 5-8 години експлоатация, когато първият собственик вече е продал колата. В резултат на това всички разходи за скъпа подмяна на електрически крушки падат върху раменете на новия собственик на употребяваната кола.

Ако фаровете са матрични или лазерни, то ремонта на един такъв детайл може да излезе много скъпо. Ето защо е по-добре да изберете версии с халогени - да, ще трябва да сменяте лампите по-често, но те са много по-евтини. Задните светлини не са изключение - светодиодите там също могат да изгорят. Ако това се случи на тъмен път и дори далеч от града, рискът от инцидент рязко се увеличава.

Изборът на двигател също е от значение. Важно е да се изберете този, чиято конструкция е по-проста и ясна. По-добре е да се даде предпочитание на атмосферен двигател с вътрешно горене, а не на такъв с компресор. В края на краищата, последният става много капризен при по-голям пробег.

В допълнение, такива двигатели с вътрешно горене изискват висококачествено гориво и масло. Следователно ремонтът и поддръжката на тези агрегати са много скъпи. Атмосферният двигател, напротив, е по-непретенциозен. Много от тези мотори лесно се справят дори с по-лош бензин и не са толкова взискателни към двигателното масло. Обикновено двигателите с атмосферно пълнене се предлагат в базови и средни версии.

Що се отнася до скоростната кутия, най-добре е да изберете или „механика“, или класически „автоматик“. И двете са старомодни, но имат дълъг експлоатационен живот, за разлика от съвременните роботизирани скоростни кутии или CVT, които са склонни към повреди и изискват скъпи ремонти.

Мултимедията и всякакви електронни опции също имат значение. Топ версиите на автомобилите са оборудвани с информационно-развлекателни системи с големи екрани и всякакви функции, които се активират през екрана и удивляват въображението. Но в средните нива всичко е много по-просто. И колкото по-проста е електрониката, толкова по-рядко се разваля.

Това е особено вярно през зимата, когато модерните екрани просто замръзват. В същото време в базовата и средната версия производителите използват добри стари бутони и копчета, които никога няма да ви подведат. Ето защо, за да избегнете проблеми с електрониката, трябва да изберете базови или средни конфигурации на употребявани автомобили.

fallback
  • #14
    Пенчо ( преди 5 месеца )
    Адрешковска статия.Ако може без пари да е... е, не може!
  • #13
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Ако си *** и си купуваш колата с последните пари, по добре да не е стар премиум на триста хиляди. Човек трябва да си прави сметка каква кола може да си позволи.
  • #12
    q ( преди 5 месеца )
    Ясно - поне 20 годишен изпърдак, непригоден за големия град или за интензивно пътуване. Само доливаме - не обслужваме. Ако сте на село и не пътувате - това е една добра статия. Да идеш до магазина или хоремага, ти трябва точно такава кола. За другите - кой за каквото има пари - просто по-нова и по-малко карана си вземете. Екстрите са хубаво нещо, компромиси със системи за подпомагане, фарове и гуми не правете.
  • #11
    анонимен ( преди 5 месеца )
    единственото вярно нещо в този пасквил е написаното за скоростите и то не на 100%, защото има чупливи класически автомати и ръчки. Но пак са по-малко от роботите и вариаторите
  • #10
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Глупости само сте написали, явно грам не сте в час. Ако искам описана от вас кола, се връщам преди 2015, а може дори на соц возилата или наборите им отвъд завесата.
  • #9
    Аутокомедия ( преди 5 месеца )
    Глупост след глупост е тая статия.Абе на летището в тоя холдинг...само некадърници ли сте.Викито нещо не може да ви стяга май
  • #8
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Жената е като колата! Въпрос на късмет. На някоя трябва ди й правиш ремонт след година, на друга след пет или да я смениш след десет! Важното е да сме живи и здрави и умни и толерантни на пътя! Кола и тенекия се ремонтират, но живот, НЕ! Бъдете здрави!
  • #7
    Кольо ( преди 5 месеца )
    Кво ста'а пичуи...Отдавна не съм се включвал и тук не мога да пропусна...... Защо ми се струва, че тук конкретно говорят за добре оборудван Германски автомобил? Как мислите? Нека дискусията(hate-a) да започне сега
  • #6
    шофер ( преди 5 месеца )
    как може да се пишат такива статии?! Ако я прочете някой пресвдо-мутра гъзар с анцуг от китайския мол, ще вземе да се откаже от покупката на стар премиум за 7-8хил.лв., да даде още 5-8хил.лв да я обслужи и да тежкарее пред дюнерджийницата.
  • #5
    Лудория ( преди 5 месеца )
    Аз така си избирам автомобилите, ама това е защото купувам втора употреба и живея в малък град с ограничен кръг автомонтьори. За следващата се чудя вече как ще го направя, защото почти не останаха атмосферни бензинови двигатели на прилични години... Та и затова вече е възможно да купя и нов автомобил от "магазина", въпреки че не ми се иска...
fallback
Последни