fallback

Защо Mitsubishi Mirage се оказа по-добро от Porsche 718 Cayman в тест на двигателя

Турбо дупката си остава проблем, когато се сравнява ускорението от място и от движение

Можете ли да си представите нещо, в което Mitsubishi Mirage е по-добро от Porsche 718 Cayman T? Със сигурност ускорението не е сред тях. Оказва се обаче, че когато става дума за отзивчивост на двигателя, японският агрегат има предимство.

Тест, проведен от екипа на Car and Driver, сравнява времената за ускорение от 0 до 60 мили в час 0-96 км/ч) с представянето на същите двигатели при тест от 5 до 60 мили в час (8-96 км/ч). Изследването показва една любопитна тенденция - много от колите са по-бавни, когато стартират в движение, отколкото от спряло положението.

Най-лошото представяне в случая записва Porsche 718 Cayman T от 2020 г. с механични скоростни, което ускорява от 0 до 60 мили в час от място за 4,4 секунди, но ако стартира в движение с 5 мили в час, времето се увеличава до 6,4 секунди. За да бъдат нещата още по-странни, се оказва, че моделът на Porsche не е единственият, който се представя по-зле, когато стартира от движение. BMW M235i xDrive Gran Coupe от 2020 г. губи 1,8 секунди, а Porsche Cayenne Coupe Turbo GT от 2024 г. е по-бавно с 1,8 секунди.

5-те най-слабо реагиращи задвижвания:

Като цяло проучването установи, че превозните средства, оборудвани с двигатели с турбокомпресор, се затрудняват сериозно при теста от 5 до 60 мили в час, което показва какво забавяне заради турбо дупката може да очаква шофьора. От всички модели с турбокомпресор най-добре се представи Hyundai Sonata N-Line от 2021 г., който беше с 0,2 секунди по-бавен при потегляне в движение, отколкото от спряло място.

В същото време автомобилите с естествено пълнене, като Mitsubishi Mirage, се представиха много по-добре (в случая не се броят EV и PHEV модели). Малката японска кола се нужда е от 12,8 секунди, за да стигне 60 мили в час от място и от 12,7 секунди, за да го направи в движение. При останалите превозни средства, участвали в теста - Nissan Versa от 2020 г., Kia Telluride от 2020 и Honda Pilot TrailSport, няма разлика при представянето, тоест те вдигат 60 мили за едно и също време, независимо дали стартират от място или в движение.

5-те най-отзивчиви турбо задвижвания:

Докато турбо дупката изглежда като добро обяснение за това, което се случва, от Car and Driver предупреждава, че има някои усложняващи фактори в това, което нарича „тест за отзивчивост на задвижването“. Броят на производителните автомобили в списъка на превозните средства с „най-малко отзивчивост“ може също да е свързан с факта, че лаунч-контролът и други технологии са изрично насочени към подобряване на времето на превозното средство от 0 до 60 км/ч, а не времето му от 5 до 60 мили в час.

5 най-чувствителни задвижвания:

fallback
  • #7
    Дошо ( преди 3 месеца )
    Джърман енджиниъринг
  • #6
    пропов ( преди 3 месеца )
    Ами то това е ясно като бял ден. Много предавки, турбо, още няколко съпъствъщи тежащи на мотора еко шитни и това е резултатът. Като ритнеш една нова кола, тя пътво трябва да свали няколко предавки, да завърти и напълни турбото, компа да изчисли оптималното гориво спрямо тепмерaтурата , оборотите, надморската височина, атмосверното налягане, влажността, прашността, сцеплението, ъгълът на волана, наклона на колата... че да не бълва твърде много Co2 и да не вземе да поднесе.
  • #5
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Няма никакво съмнение че и най-нескопосаният японски двигател е много по-добър от най-добрият (фигуративно казано) немски.
  • #4
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Още едно предимство на хибридите и електромобилите.
  • #3
    Бип ( преди 3 месеца )
    Това може да е така по най-различни причини Обем на ДВГ, обороти и предавка при дадена скорост и т.н. В случая не виждам нищо сензационно
  • #2
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Наистина любопитно изследване.
  • #1
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    Е и, слизам от БМВ-то и се качвам на Митсибушито (така казваше дядо) ли?
fallback
Последни