fallback

11 000 евро за ремонт, който излезе една бира

Или струва ли да влизате в официалните сервизи на марки като Bugatti?

Да имате Bugatti в гаража означава не само да платите милиони евро за него. Преди всичко да го поддържате безупречено, а всеки малък ремонт вече означава хиляди евро. Надценени ли са официалните услуги на марките?      

Звучи като виц случаят, разказан от собственик на британско луксозен представителство, но е самата истина. Сервиз на Bugatti му иска повече от 10 000 евро, за да поправи мижав бутон на неговия Veyron. Но пичът избира да го занесе на обикновен майстор и сметката e несравнима. На практика няма такава.

Карл Хартли е син на Том Хартли, един от най-големите купувачи и продавачи в Обединеното кралство. Те управляват Tom Hartley Cars, представителство, специализирано в сделки с луксозни автомобили, включително и за по няколко милиони евро. Наскоро той беше интервюиран от Роб Мур, един от най-известните британски водещи, който обикновено кани странни птици с милиони или противоречиви знаменитости. Карл разкрива рисковете да бъдеш ВИП купувач на автомобили. И даде пример какво се е случило с неговия Bugatti Veyron и копчето за управление на огледалата.

Хартли притежава Bugatti Veyron в продължение на четири години. Той е наясно, че поддръжката е доста скъпа и е подготвен. Но като има предвид високата класа на модела, не подлага на съмнение, че трябва да обслужва колата в официален сервиз.

Един ден контролното устройство, което регулира огледалата, отказва. Хартли е подготвен да извади вероятно над 1000 паунда за едното копче. Шокът обаче е тотален - от Bugatti му искат 9500 паунда стерлинги без ДДС. Или около 11 000 евро. Хартли пита какво оправдава такава цена за бутон. Отговорът е, че трябва да сменят и мотора, който движи огледалото и на практика цялата врата! А единственото нещо, което не работи както трябва, е самият контролер.

Чувствайки се измамен, Хартли решава да пропусне Bugatti и да го занесе в магазин за резервни части, с който обикновено работи. Е, не е случаен, тъй като оттам твърдят, че доставят части от въглеродни влакна за болиди от Формула 1. Хартли оставя своя Veyron за няколко дни и когато се връща, проблемът вече е решен почти без пари. Ремонтът се оказва изключително икономичен, тоест, сменен е само бутонът.

Той се продава само в комплект от пет бройки срещу, забележете, 1,16 евро! И очевидно е същият като на Volkswagen Transporter . Не трябва да ни учудва. Bugatti принадлежи към VW Group и автомобилите на всички марки споделят много компоненти. Освен това ремонтът отнема само 25 минути. Накратко, работата се оказва толкова проста и евтина, че вместо да го таксува, майсторът се обръща: „Дължите ми бира”. Вярно, в случая това е партньор, който със сигурност прави търговски жест. Но пък и колко ще вземе един коректен майстор за 25 минути работа. Както и да е, оттогава Хартли никога повече не вкарва своето Bugatti Veyron в официален сервиз.

 

Друг собственик на Bugatti, но Chiron, потвърждава цените за поддържане на неговия хиперавтомобил с 1500 коня. Главозамайващи са. Само за поддръжка той харчи средно по 11 000 евро на година. Но разкрива и прекомерно високите цени на резервните части. Например, загубата на ключа струва 13 000 евро. За тази цена можете да си купите Dacia Sandero. Но това не е единственото: смяната на задните му светлини излиза почти 50 000 евро.  Всяко от колелата му е около 9 000 евро. Да не говорим за смяна на двигател, който е оценен на четири Lamborghini Urus.    

fallback
  • #7
    Лудория ( преди 6 месеца )
    Според мен този, дето се е похвалил, е продавач на автомобили. Та за него е важно да не влиза в "черния списък" на тези марки, от които продава повече и/или с по-добра печалба. Та затова писах, че дори да мине някоя бройка през неговия бизнес, това надали има много значение. И доколкото съм чел, всеки иска сам да си поръча автомобила направо в Бугати, а не през посредник. Та затова го писах това по-долу...
  • #6
    анонимен ( преди 6 месеца )
    "британско луксозен представителство" - тука трябва фантазия, за да се досети човек, какво е искал да каже авторът. "Но пичът избира да..." - Абе Иво, ПИЧ, ти в медия като журналист ли работиш или в квартала на по бира обясняваш на другарите по чашка нещо? Дай по-сериозно, статията не е лоша иначе, не я оплесквай така.
  • #5
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Ферари било масовка да за това си проверяват клиентите и ако е манговец и го тунингова идват и си го взимат това да не ти е vw merc или пък БМВ. Технологиите дето развиват или крадват и материалите въобще не да масовка.
  • #4
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Забелязал съм, че немците са царе в това да хващат балами с премиум комплекси и да ги цоцат по безумно смешен начин.
  • #3
    А.В.Торът ( преди 6 месеца )
    Е, хубава работа. То и децата знаят какви Любезни и Коректни Бизнесмени са тия от Фау Ве. Ако можеше, щяха и двигателя да сменят заради това копче.
  • #2
    Уау ( преди 6 месеца )
    До 2, може Bugatti и Ferrari да са що годе от един ранг (много относително), но като производствен обем няма нищо общо. Забележи италианците- новият им 12cilindri замени 5-годишен модел. Bugatti разработват платформа 10 години, бройките не са предвидени да са над 500-1000 на модел. С всички модификации. За декада. Тоест 50-100 коли на година. Или по кола на седмица/3.65 дни.
  • #1
    Лудория ( преди 6 месеца )
    Дреми му за Римац. Ще си вземе Ролс Ройс или Ферари. Колко продажби има Бугати? Едвам продават 400-те си бройки от модификация. Добре, че пускат от време на време специална версия, че да не ги забравят. Виж, ако продавач влезе в този списък за Ферари или Ролс Ройс е проблем.
fallback
Последни