Новият Интегриран план в областта на енергетиката и климата предвижда редица мерки за по-старите автомобили - не само забрана за вноса им в България, но и блокиране на възможностите за препродажбата им вътре в страната: такава информация бе разпространена от няколко издания в последните дни. От тълкуванията на въпросните издания излиза, че хората, притежаващи автомобили производство отпреди 2005 година, ще ги притежават завинаги, тъй като те няма да могат да бъдат пререгистрирани занапред. В самия документ, изпратен вече за съгласуване в Европейската комисия, обаче не пише нищо подобно, установи Automedia.bg. Eто какви мерки предвижда планът, и колко от тях ще се превърнат в реални правила (важно e да уточним, че те са описани най-общо като намерения, и едва след потвърждение, че отговарят на европейските правила, ще бъдат разписани по-детайлно).
10 идеи от плана: кое ще се случи и кое - не (ГАЛЕРИЯ):
Планът окачествява създаването на мрежа от водородни зарядни станции като "критична необходимост" и добавя, че икономически най-обосновано ще е изграждането на мрежата да бъде подкрепено и с преки субсидии за закупуване на водородни автомобили. В момента България няма нито централизирано производство на водород, нито зарядни станции (освен една експериментална в Русе, б. ред.). Първите зарядни станции вероятно ще произвеждат водорода на място чрез електролиза и от възобновяема енергия. Планът предвижда въвеждането на водородния транспорт да започне от общинските автобуси (4 общини вече са проявили интерес: София, Стара Загора, Бургас и Русе). Създаването на водородна инфраструктура за нуждите на товарния транспорт е политика на ЕС, така че това поне най-вероятно ще се случи.