За първи път Daimler Truck реши да комбинира две модерни технологии в един камион - нулеви вредни емисии и автономно управление. Иновацията е базирана на серийния влекач Freightliner eCascadia, който е оборудван с най-модерните системи на Torc Robotics - дъщерно дружество на Daimler Truck, което се занимава с разработването на безпилотни превозни средства.
На покрива можете да видите оригиналната аеродинамична рампа, в която са разположени камерите, лидарите и радарите. А самият блок за управление е с мощно въздушно охлаждане и поради тази цел е разположен директно в кабината между седалките. Четири допълнителни 12V акумулатора са инсталирани за захранване на цялото това оборудване.
В резултат на всички допълнения Freightliner eCascadia вече отговаря на максималното, 4-то ниво на автономност. Засега камионът е прототип, който обаче се планира да бъде пуснат в серийно производство още през 2027 година. Любопитно е, че Daimler Truck тества самоуправляващи се камиони от 2015 година. Freightliner Inspiration Truck е първото търговско превозно средство със SAE ниво 2, сертифицирано за обществени пътища.
И днес се провеждат активни тестове на автономни камиони, като през миналата година Freightliner Cascadia с 4 ниво на автономност се използват от компаниите Schnider и CR England, доставяйки товари по маршрута Финикс - Оклахома Сити. Тук обаче става дума за камиони с двигатели с вътрешно горене.
Що се отнася до базовия Freightliner eCascadia, този електрически камион влезе в серийно производство през 2022 година. И до днес тези машини са изминали общо над 9 млн. км, работейки в 55 различни компании. Те могат да бъдат оборудвани с различни варианти на батерии и задвижващи оси, което осигурява пробег от 248, 352 или 368 км.
Зареждането на батериите до 80% капацитет отнема около 90 минути. Камионите са оборудвани с различни системи за безопасност, включително и с автоматично спиране Active Brake Assist 5. Сега автономната технология от Cascadia ще бъде пренесена на борда на eCascadia, като според компанията именно това е бъдещето на големите камиони - автономни и на ток.