fallback

Представяме ви най-иновативния магистрален влекач

Freightliner eCascadia е с четвърто ниво на автономност и е дело на Daimler Truck

За първи път Daimler Truck реши да комбинира две модерни технологии в един камион - нулеви вредни емисии и автономно управление. Иновацията е базирана на серийния влекач Freightliner eCascadia, който е оборудван с най-модерните системи на Torc Robotics - дъщерно дружество на Daimler Truck, което се занимава с разработването на безпилотни превозни средства.

На покрива можете да видите оригиналната аеродинамична рампа, в която са разположени камерите, лидарите и радарите. А самият блок за управление е с мощно въздушно охлаждане и поради тази цел е разположен директно в кабината между седалките. Четири допълнителни 12V акумулатора са инсталирани за захранване на цялото това оборудване.

В резултат на всички допълнения Freightliner eCascadia вече отговаря на максималното, 4-то ниво на автономност. Засега камионът е прототип, който обаче се планира да бъде пуснат в серийно производство още през 2027 година. Любопитно е, че Daimler Truck тества самоуправляващи се камиони от 2015 година. Freightliner Inspiration Truck е първото търговско превозно средство със SAE ниво 2, сертифицирано за обществени пътища.

И днес се провеждат активни тестове на автономни камиони, като през миналата година Freightliner Cascadia с 4 ниво на автономност се използват от компаниите Schnider и CR England, доставяйки товари по маршрута Финикс - Оклахома Сити. Тук обаче става дума за камиони с двигатели с вътрешно горене.

Що се отнася до базовия Freightliner eCascadia, този електрически камион влезе в серийно производство през 2022 година. И до днес тези машини са изминали общо над 9 млн. км, работейки в 55 различни компании. Те могат да бъдат оборудвани с различни варианти на батерии и задвижващи оси, което осигурява пробег от 248, 352 или 368 км.

Зареждането на батериите до 80% капацитет отнема около 90 минути. Камионите са оборудвани с различни системи за безопасност, включително и с автоматично спиране Active Brake Assist 5. Сега автономната технология от Cascadia ще бъде пренесена на борда на eCascadia, като според компанията именно това е бъдещето на големите камиони - автономни и на ток.

fallback
  • #5
    Бате Иво ( преди 5 месеца )
    Интересно това недоразумение как ще мине Надлак Видин е умряло отвсякъде За Батровци въобще не говорим Там никакъв
  • #4
    Лудория ( преди 5 месеца )
    Де да знам за камиони Тесла. Чувал съм, че се ползват само в заводите на Тесла и Пепси, а тук си пишат, че от 2022 електрическия камион работи в 55 компании... Явно се продава, въпреки че собствениците не се излагат навсякъде...
  • #3
    Станислав ( преди 5 месеца )
    Хубаво, звучи добре, но има нужда от още усъвършенстване. Големия минус е че искат да увеличат печалбите си за сметка на никаква работна ръка. С тази роботика след 10 години ще бъдем безработни и ще ядем роботи, защото друго няма да има. Евала на създателя на Терминатор.
  • #2
    Хайл14/88 ( преди 5 месеца )
    #1 ти луд ли си???? Те хората върнаха тия недоразумения ел камион ти се възхищаваш???? Имаше дафове работещи към кауфланд германия и волва за лидъла и ги ползваха до близките магазини и вече не ги ползват изобщо
  • #1
    анонимен ( преди 5 месеца )
    "батерии .. осигурява пробег от 248, 352 или 368 км.Зареждането на батериите до 80% капацитет отнема около 90 минути. " Тези направо ще разбият продажбите и никой няма да иска онези недоразумения на Тесла, които имат пробег само 800 км, от които 80% се зареждат за цели 30 минути. Mercedes си е mercedes , ееей! Няма тесли няма копачи!
fallback
Последни