fallback

Bentley W12 е мъртъв, да живее новият хибриден V8

Електрифицираният агрегат ще развива повече от 740 конски сили

Тъй като всички хубави неща в крайна сметка свършват, Bentley ще спре завинаги производство на своя емблематичен двигател W12 това лято. Кабриолетът Batur е модел, с който британска производител се прощава с легендарния 12-цилиндров гигант. Какво обаче следва? Напълно очаквано, това е умалена и електрифицирана алтернатива.

Bentley вече обяви новия „Ultra Performance Hybrid" като своя водеща задвижваща система. Заменяйки 6,0-литров двигател с две турбини, хибридният агрегат е базиран на V8 бензинов двигател. Въпреки че има четири цилиндъра по-малко, новият агрегат обещава повече мощност, благодарение на електрически мотор. От Bentley посочват, че той ще развива над 740 к.с., което е с 89 к.с. повече спрямо моделите Flying Spur Speed и Continental GT Speed.

Точният въртящ момент не се съобщав, но числото ще бъде четири цифрено, тоест поне 1000. Той ще бъде наличен в по-широк диапазон на оборотите в сравнение с отиващия в пенсия W12.

От Bentley твърдят, че Ultra Performance Hybrid ще бъде неговият „най-динамичен и най-отзивчив" задвижващ механизъм, създаван някога. Той също така ще бъде и „най-ефективният", благодарение на хибридната технология. Батерията, чийто капацитет не се разкрива ще стига за около 80 км пробег само на електричество.

Рекламиран като „фокусиран върху производителността хибриден V8“, новият агрегат няма да е първата електрифицирана задвижваща система на Bentley. От години марката предлага 2,9-литров V6 хибрид, който Flying Spur PHEV развива 536 к.с.

Bentley не е единствената марка от висок клас от Volkswagen Group, която постепенно се отказва от двигателите с голям работен обем. Audi прати V10 в историята, като спря суперколата си R8. Lamborghini ще последва примера по-късно тази година с заместник на Huracan, оборудван с plug-in хибриден V8. Компанията Сант'Агата Болонезе обаче все още предлага големия V12 в Revuelto.

Volkswagen премахна V8 дизела от Touareg преди няколко години, както и Bentley, който прекрати производството на Bentayga, задвижван от TDI, оборудвана със същия 4,0-литров двигател с двойно турбо.

fallback
  • #1
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Токът дава мощността и ускорението, а ДВГ автономията. Перфектна комбинация, докато излязат леките и евтини твърдотелни батерии с 1500 км пробег и 10 минутно зареждане.
fallback
Последни