fallback

Това Peugeot e с 35,000 лева по-евтино в Австралия, отколкото в България

Отливът от електромобилите и дъмпингът на китайците водят до някои ценови абсурди

Внезапното охлаждане на купувачите към електрическите автомобили води до необичайни явления в ценовата политика на производителите. Така например електрическото Peugeot e-2008 в момента струва с почти 35,000 лева по-евтино в Австралия, отколкото в България - независимо, че платежоспособността на австралийските клиенти би трябвало да е четири пъти по-висока (при БВП глава от населението около 66,000 щатски долара за 2023, докато този в България е малко под 17,000 долара).                Офертата, предлагана официално от Peugeot на австралийските клиенти, е за Peugeot e-2008 с електромотор със 136 коня мощност, 50-киловатчасова батерия и в най-високото ниво на оборудване GT, което включва салон от кожа и алкантара, панорамен стъклен покрив, тъмни огледала и черен покрив, 18-цолови джанти, хромирани педали и още куп екстри. Обявената цена е 39,990 австралийски долара, или 48 136 български лева по актуалния курс.                   В България по ценова листа този автомобил е 83 055 лева. Всъщност в Австралия най-високото ниво на оборудване при най-скъпото задвижване е на същата цена, на която е у нас най-базовото ниво на най-евтината бензинова версия с трицилиндров мотор.

Този привидно странен парадокс обаче си има логични обяснения. В Австралия масово са навлезли китайски производители на електромобили и се води истинска ценова война. На този фон дилърите на Peugeot имат огромни затруднения да се отърват от наличните количества (и то немалки количества) от старото e-2008, преди да започнат да предлагат новото. Оттам и дъмпинговите цени.          У нас отдавна вече се предлага обновената версия на е-2008, която все още не е стигнала до Австралия           В България подобно натрупване на складови наличности от версията преди фейслифта никога не е имало. Всъщност в момента се предлага един екземпляр от стария вариант, намален до 71 337 лева за средното ниво на оборудване Allure. У нас фейслифтът отдавна вече е лансиран на пазара. В момента по ценова листа той започва от 83 019 лева за ниво GT, и от 86 871 за новия вариант с по-голяма батерия (54 кВтч вместо 50) и с по-висока мощност (156 коня вместо 136).        Електромобилите на BYD в момента са с между 6,000 и 13,000 евро по-евтини в Австралия, отколкото в Германия         Електромобилите на Peugeot не са единствените, които в момента струват чувствително по-малко в Австралия. Дъмпинговата война смъкна стартовата цена на BYD Atto 3 до едва 45 990 австралийски долара, или към 54 800 лева. За сравнение цената в Германия в момента е почти 80,000 лева. При по-малкия BYD Dolphin ценоразписът в Австралия започва от еквивалента на 46 900 лева, докато в Европа най-ниската цена е 60 000 лева. За предлаганата и у нас GWM Ora в Австралия искат едва 43 300 лева, докато в Германия цената е 59,000 лева. Дори и Tesla бе принудена да намали цените си в Австралия с между 4500 и 8500 австралийски долара, в зависимост от модела. През април тамошният пазар на електромобили се е свил с 5%, но от началото на годината отчита 30% ръст спрямо същия период на 2023.       

       

 

fallback
  • #16
    Иван бакалина ( преди 5 месеца )
    Да си ги карат ........умрелите лъвчета ....и в Австралия ,и у нас...за тези пари??????
  • #15
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Не е само Peugeot, както и не е само за електрически автомобили. Haval H6 бензин в Австралия е 38000лв., в България - 72000лв. На база на какво?
  • #14
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Китайците не правят дъмпинг, а продават с нормална печалба!. Европа вече е неприятна за живеене.
  • #13
    Соко ( преди 5 месеца )
    Mazda bt-50 xt - 51 990 австралийски долара...
  • #12
    Циганиньос ( преди 5 месеца )
    Картел и спекула е името на фалшивият евроатлантизъм
  • #11
    анонимен ( преди 5 месеца )
    На чичо Скрудж Желев му трябват пари за хотела в Гърция, та затова цените са космически. Лакомията спирка няма!
  • #10
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Ха, ми вижте им и другите пежа... 3008 от 35000 стана близо 70 000 лв., като дачията, *** имало телевизор и парктроник. Ай сек.тир
  • #9
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Проблема е че се водим в ЕС, не ги интересува колко сме бедни и т.н. ако ни правят колите като за Бразилия и Русия рязко ще поевтинеят.
  • #8
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Най-накрая да изплюете камъчето и да кажете, че царя е гол : "Този привидно странен парадокс обаче си има логични обяснения. В Австралия масово са навлезли китайски производители на електромобили и се води истинска ценова война. " Както и да кажете истината за "срива" "През април тамошният пазар на електромобили се е свил с 5%, но от началото на годината отчита 30% РЪСТ спрямо същия период на 2023. " Тоест след всички сривове на статистиката, математиката показва, че ще се продадат повече 2024
  • #7
    До 6 ( преди 5 месеца )
    По-високата цена не е критерии. Porsche тайкан също струва повече от Тесла модел 3 и У, но има защо и има някакво обяснение за по-високата цена. Но при peugeot няма логично обяснение, защо за автомобил с по-малък пробег С по-малка мощност и абсурдните за 2024 година 160 киловата бързо зареждане ( Тесла модел 3 от 2017 се зарежда с 250 kW) искат повече пари. Много логично, че няма кой да ги купува на тази цена. Тесла не е най-добрият електромобил по много критерии, но е най-добър за парите си.
fallback
Последни