Тъжно е, че търсенето на електромобили се оказа изцяло свързано със субсидиите, казва Оливие Франсоа
Какво бъдеще очаква Fiat? Някога един от гигантите на европейския автомобилен бизнес, италианската марка от дълги години е пренебрегвана и лишавана от инвестиции. Още през 2011 покойният Серджо Маркионе обяви, че ще започне да инвестира във Fiat, когато "от това ще има финансов смисъл". В резултат италианският гигант остана без реално предстгавителство в основни пазарни сегменти и накрая се оказа зависим най-вече от най-малките си модели 500 и Panda, и от домашния си италиански пазар.
Концептуален модел на пикап от бъдещото семейство Fiat Panda
Сега ерата на лишения най-после свършва: в следващите няколко години Fiat ще допълни европейската си гама с много нови модели, ползвайки общи платформи с Peugeot, Citroen, Opel, Jeep и останалите "братски" марки в групата Stellantis. Но и това крие рискове: ще запази ли компанията идентичността си? Alfa Romeo вече преживя едно такова унизително фиаско с лансирането на модела Milano, който бе всъщност технологичен близнак на Jeep и Peugeot, и се произвежда в Полша. Недоволството в Италия бе толкова голямо, че компанията набързо трябваше да прекръсти колата на Junior. Automotive News Europe разговаря по тези теми с актуалния главен изпълнителен директор на Fiat Оливие Франсоа. Французинът е стар кадър на Fiat и Chrysler, главен маркетинг директор на групата Stellantis и също шеф на френския премиум бранд DS.
13 въпроса към Оливие Франсоа (ГАЛЕРИЯ):
Още по темата:
-
10 факта за кросоувъра Milano, който ще е най-евтиният в гамата на компанията
-
От Alfa Romeo Milano и Lancia Gamma до новите Opel Frontera и Jeep Compass, ето плановете на гиганта
-
Спасение за Lancia и Alfa Romeo, 4х4 за французите и доста дебела пачка за семействата Аниели и Пежо