IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

30-те най-продавани нови коли в България

Модели на Skoda и Renault са били най-търсени през счупилия рекордите април

Докато останалите пазари на нови автомобили в Европа видимо се забавят, българският продължава да расте и през април, и то с темпо, което обещава 2024 да е най-силната година в цялата му история. Традиционната справка на Automedia.bg показва цели 4818 нови регистрации през април (статистиката ни обхваща само леките автомобили в категории М1 и N1), с около триста повече от резултата за март. Общо от началото на годината новите регистрации са 18 010, което е ръст от 48% на годишна база.
  
  
BMW X7 M60i, тест драйв
Спецификите на българския пазар: големият и скъп кросоувър X7 е не само най-продаваният модел на BMW у нас, но и вторият най-продаван автомобил в премиум сегмента изобщо, с все по-малка разлика от лидера Mercedes GLE
  
    
Април е бил рекорден месец за някои отделни модели: Skoda Octavia например може да се похвали с цели 304 нови регистрации, Renault Clio - с 300. За четирите месеца на годината, съпоставени със същия период на 2023, с най-голям ръст са Toyota Yaris (421%), Dacia Jogger (337%), Skoda Superb (285%), излизащият от производство Ford Focus (219%) и Toyota RAV4 (204%). От водещите трийсетина модела у нас само три отчитат спад на годишна база, и то минимален: 7% за Dacia Sandero, 4% за Citroen C3 и 1% за Toyota C-HR.

При марките продължава да води Toyota, но вече със стопен до минимум аванс от Skoda: разликата в полза на японците е само 32 автомобила. След много силния април, на трето място излиза Renault, пред Dacia и VW. В премиум сегмента първото място е за BMW. Общата бройка при Mercedes е по-голяма, но тя включва и товарни модели като Sprinter и T-Class.
 
    
30-те най-продавани нови коли през 2024 (ГАЛЕРИЯ):


  
  

0 от 500
  • #25
    7 rate up comment 0 rate down comment
    До 22 ( преди 5 месеца )
    Съгласен със всичко което казвате - за съжаление това се отнася за България. Не съм в Бг и тук е по-различно. Първо я взех с 0% лихва и само (еквивалент) на 4хил лв депозит. Пълно каско тук струва по-малко от старата ми 8 годишна кола, защото новата е по-безопасна за шофиране. Колата има 10 години или 200хил км гаранция и не се притеснявам за скъпи ремонти. Първите 42 вноски са по-ниски в сравнение ако бях взел 4 годишна кола на изплащане с 7% лихва. След това мога да си я купя или да взема нова
  • #24
    3 rate up comment 3 rate down comment
    до 19 и 21 ( преди 5 месеца )
    (продължение) Много по-удачен вариант е кола на под 3 г и малко км. Неразличими са от нови. За същите пари като нова може да се отиде в много по-висок сегмент и клас. Например за парите, които спестих от последната си кола, могат да се вземат 2 малки чисто нови Дачии. А за удоволствието и комфорта на по-високия сегмент въобще няма да говорим. Без главоболията на БГ вносителите. Ако човек има доказан доход, дори такава кола може да се вземе на лизинг през банка, дори когато се купува от чужбина.
  • #23
    1 rate up comment 1 rate down comment
    до 19 и 21 ( преди 5 месеца )
    (продължение) Много по-удачен вариант е кола на
  • #22
    3 rate up comment 4 rate down comment
    до 19 и 21 ( преди 5 месеца )
    За съжаление, няма как без нови коли. Няма как да имаме стари, ако някой не ги е купил като нови. Но като човек, минал през изживяването, наречено нова кола, новите не са добър вариант по редица причини. Първата е финансовата. 30-50% обезценка за 3 г., завишени консумативи и много по-скъпо каско. При базова цена 100 хил, загубите са над 40 хил при 35% обезц. Втората са некадърните и недобронамерени официални сервизи. Третата е, че лизингът притежава колата, което поражда редица проблеми.
  • #21
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До 19 ( преди 5 месеца )
    Браво и честито. И аз направих това за първи път в живота си преди 2 години. Направих добро проучване на какво да се спра, че да не е налага да се отърва от колата след като свърши гаранцията. В момента има доста добри оферти за бедни работещи с изплащане на 60-70% от колата с20% депозит. Та реално вноската не е прекалено висока и имам възможност да изплащам нов автомобил дълго време, вместо да сменям всеки 4 години стар - карам доста и не задържам коли над 300хил км. Радвам се с избора си
  • #20
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    толкова прехвалената шкода на чешки означава щета ....
  • #19
    6 rate up comment 3 rate down comment
    raiders ( преди 5 месеца )
    Хаха, тази година и аз ще влеза в статистиката. Никога не съм си мислел, че ще дам една торба с пари за нова кола, като след 3г. ще е с 30% по-евтина или за тези пари мога да си взема добра стара немска кола 250к.с., премиум марка Ауди, Бмв и т.н. и всички да ме заглеждат. Съжалявам само, че не е електрическа, но имам 5г. да коригирам и това. Аз съм от бедните-работещи, но до коментар 2- само умствено ограничен индивид ( мислещ с 2% от мозъка си) може да конкретизира по 1 показател някой друг.
  • #18
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    И каква стана тя! Последните станахме първи по ръст! Българите работим и се развиваме и ще ставаме сме по-добре. Защото сме много стойностен народ.
  • #17
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До 2 ( преди 5 месеца )
    Бедната ти душица е объркала термина. Не е "ттъъпп", а "човек с нормална работа, нормално умствено развитие и нормални доходи".
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Veselin ( преди 5 месеца )
    Много скъпи ***?