fallback

30-те най-продавани нови коли в България

Модели на Skoda и Renault са били най-търсени през счупилия рекордите април

Докато останалите пазари на нови автомобили в Европа видимо се забавят, българският продължава да расте и през април, и то с темпо, което обещава 2024 да е най-силната година в цялата му история. Традиционната справка на Automedia.bg показва цели 4818 нови регистрации през април (статистиката ни обхваща само леките автомобили в категории М1 и N1), с около триста повече от резултата за март. Общо от началото на годината новите регистрации са 18 010, което е ръст от 48% на годишна база.       Спецификите на българския пазар: големият и скъп кросоувър X7 е не само най-продаваният модел на BMW у нас, но и вторият най-продаван автомобил в премиум сегмента изобщо, с все по-малка разлика от лидера Mercedes GLE         Април е бил рекорден месец за някои отделни модели: Skoda Octavia например може да се похвали с цели 304 нови регистрации, Renault Clio - с 300. За четирите месеца на годината, съпоставени със същия период на 2023, с най-голям ръст са Toyota Yaris (421%), Dacia Jogger (337%), Skoda Superb (285%), излизащият от производство Ford Focus (219%) и Toyota RAV4 (204%). От водещите трийсетина модела у нас само три отчитат спад на годишна база, и то минимален: 7% за Dacia Sandero, 4% за Citroen C3 и 1% за Toyota C-HR.

При марките продължава да води Toyota, но вече със стопен до минимум аванс от Skoda: разликата в полза на японците е само 32 автомобила. След много силния април, на трето място излиза Renault, пред Dacia и VW. В премиум сегмента първото място е за BMW. Общата бройка при Mercedes е по-голяма, но тя включва и товарни модели като Sprinter и T-Class.        30-те най-продавани нови коли през 2024 (ГАЛЕРИЯ):

     

fallback
  • #15
    До долния ( преди 6 месеца )
    Е по кола е от шкода
  • #14
    А бе... ( преди 6 месеца )
    колкото територията е "държава", толкова и рено е "кола". Намериха се!
  • #13
    анонимен ( преди 6 месеца )
    абсолютно си прав за какво ти е автомобил когато няма сервизни специалисти да си го държиш в хола и да му се радват децата същото и с покупка на недвижим имот незнам какви архитекти и проектанти е избълвал уасг но положението в строителството е трагично
  • #12
    анонимен ( преди 6 месеца )
    11,за Германия е нормално. Повечето фирми предлагат служебни коли, които сменяш на 4-5г. Данъчни далавери...но пък е някаква win-win ситуация, при която всички са на далавера.. държава, фирма, работник... колкото и странно да звучи.
  • #11
    Лудория ( преди 6 месеца )
    Наскоро имаше някаква статия тук за продажбите на нови автомобили в Германия. Беше любопитно, над 60% от продажбите се падат на фирмени автопаркове и два пъти по-малко на частни лица. Не ми се вярва в България да е по-различно... Особенно с микробуси в Топ 20.
  • #10
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Наистина би било прелюбопитно да се види колко от тези продажби са корпоративни и колко са на частни лица.
  • #9
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Само на мен ли се случва този бъг?При преминаване на снимките в дясно на втората винаги блокира.Windows.
  • #8
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Иначе тия дето си напазариха шкодите, най-*** което може да направи човек е да си вземе кола с 20% отстъпка която е модел на 7 години, но иначе успех!
  • #7
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Кашкая е много по-тиха кола, не вози твърдо както старата ми ***, инфотеймънта е светлинни години напред има и хед ъп дисплей за който корейците не са и чували. И да, Кия са лакоми разлика 2-3 литра и не дават отстъпки!
  • #6
    До 3 ( преди 6 месеца )
    Е какво му харесваш на този Рено Кашкай? Преди 2 седмици карах един чисто нов - много яко изглежда, но много некачествено- елемнта наподобяващ кожа около дръжката за отваряне се разпадна - ха ха ха ха. Колко ли още такива дефекти ще излязат. Ама какво да очакваш от едно Рено Кашкай
fallback
Последни