fallback

30-те най-продавани нови коли в България

Модели на Skoda и Renault са били най-търсени през счупилия рекордите април

Докато останалите пазари на нови автомобили в Европа видимо се забавят, българският продължава да расте и през април, и то с темпо, което обещава 2024 да е най-силната година в цялата му история. Традиционната справка на Automedia.bg показва цели 4818 нови регистрации през април (статистиката ни обхваща само леките автомобили в категории М1 и N1), с около триста повече от резултата за март. Общо от началото на годината новите регистрации са 18 010, което е ръст от 48% на годишна база.       Спецификите на българския пазар: големият и скъп кросоувър X7 е не само най-продаваният модел на BMW у нас, но и вторият най-продаван автомобил в премиум сегмента изобщо, с все по-малка разлика от лидера Mercedes GLE         Април е бил рекорден месец за някои отделни модели: Skoda Octavia например може да се похвали с цели 304 нови регистрации, Renault Clio - с 300. За четирите месеца на годината, съпоставени със същия период на 2023, с най-голям ръст са Toyota Yaris (421%), Dacia Jogger (337%), Skoda Superb (285%), излизащият от производство Ford Focus (219%) и Toyota RAV4 (204%). От водещите трийсетина модела у нас само три отчитат спад на годишна база, и то минимален: 7% за Dacia Sandero, 4% за Citroen C3 и 1% за Toyota C-HR.

При марките продължава да води Toyota, но вече със стопен до минимум аванс от Skoda: разликата в полза на японците е само 32 автомобила. След много силния април, на трето място излиза Renault, пред Dacia и VW. В премиум сегмента първото място е за BMW. Общата бройка при Mercedes е по-голяма, но тя включва и товарни модели като Sprinter и T-Class.        30-те най-продавани нови коли през 2024 (ГАЛЕРИЯ):

     

fallback
  • #35
    До Kenobi ( преди 6 месеца )
    Доста народ се отказа от новия внос , защото цените му скочиха многократно и предпочете да вкара парите като самоучастие и да вземе нещо ново или върнато от лизинг на изплащане. Джамбазите дотолкова изперкаха, че например на Е320 дизел автомат 2004-2006 , което е 20 годишна кола и искат 10-12 бона!!!! Същото е с а6-*** , 7-*** серия и т.н. Айде ковид, война , инфлация , ама за такива кошове да искаш такива пари....Карани по 700 000 км , всичките на по 200 000 за луди пари...Айде у лево...
  • #34
    Kenobi ( преди 6 месеца )
    Все някой ден българина ще се приземи и разбере че автомобила е като всяка друга техника и новото си е ново .Да,всеки иска по-добрата техника и да я вземе колкото се може по-изгодно,но не може душата в рая и ..я в п.та! Надявам се че е започнал вече тоя процес,където купуването на перфектен реставриран козметично премиум с реални 180к километри вече е осъзнат от средната класа с малко акъл че е само заблуждение че си хванал на Мойисей жезъла ! :) Колата е вещ ,като всяка друга!
  • #33
    До болния ( преди 6 месеца )
    Ама ти верно ли брои 60к сребърника за чехското недоразумение
  • #32
    до долния ( преди 6 месеца )
    шкода Кола за 60 бона, 30 бона хвърлени на ****лука за неуДачия - изборът на увредените
  • #31
    До долния ( преди 6 месеца )
    Дачия 30 бона кола шйода 60 бона варел
  • #30
    До 28 ( преди 6 месеца )
    Виждаш ли как усърдно драскат минуси "увредените" и то без отговор? Това е психологически парадокс - митеш ли се яката, било то с кола, работа, па и сексуално почваш яката "защита"! Просто защото друго не ти остава ...
  • #29
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Дачия са "скъпи", защото има голямо търсене. Преди години ходих с познат да купува баничарка и му казаха:" 12 500евро и чакаш поне един месец,ако не ти изнася - направи път на следващия на опашката". Взе ситроен за 12.
  • #28
    Хмм ( преди 6 месеца )
    Айде за Шкода разбирам - все пак е кола за парите си. Ама що за увреден неудачник ще си да си даваш парите (ако въобще ги имаш) за недоразумение като рено/дачия!?
  • #27
    25ти ( преди 6 месеца )
    Но прав сте....следващата ми кола ще е най вероятно 2-3 годишен Лексус ES300H. Нов ще е малко прекалено за бюджета. Но....есичко зависи от офертите в момента на търсене. Тук също така дават доста добри отстъпки на нови коли, заради голямата конкyренция, та ако уцеля добър момент както със сегашната ми Тойотка (почти 10хил лв под цената) може и пак на нова да отида
  • #26
    25ти продължава ( преди 6 месеца )
    Та не е проблема в новата кола. В търсенето, в конглокенцията, в предлагането е проблема - разбира се и в това колко можеш да си позволи човек! Винаги съм бил против нови коли поради същата причина - в момента в който излезе от магазина губиш поне 20%, Съгласен. Но.....с такива оферти които се предлагат тук, мисля че е много по-добре да си първи собственик.
fallback
Последни