fallback

Най-надеждните автомобили - само две европейски марки в Топ 10

Класацията е на една от големите асоциации за подпомагане на потребителите

Независимата испанска организация за подпомагане на потребителите (OCU) представи резултатите от изследването за най-надеждните марки и модели автомобили. В него са включени общо 276 модела, като японските производители продължават да са лидери в класацията, докато европейското присъствие е минимално.

Асоциацията е провела допитване до 29 873 шофьори от 9 европейски държави, които е трябвало да посочат на кои качество обръщат най-голямо внимание при покупката на автомобол. На първо място е надеждността - 39%, а на второ - размерите и капацитетът според нуждите на водача (16%). Следват разходите по автомобила, цената му, вида гориво, дизайнът, въздействието върху околната среда, автономният пробег (ако колата е електрическа), други критерии и самата марка.

Участниците в анкетата е трябвало да посочат повредите, които са получили техните коли, възрастта на преводните средства и изминатите километри. В крайна сметка на върха на класацията са три японски модела - Lexus, който повтаря първата си позиция спрямо миналата година, следван от Suzuki и Subaru.

В Топ 10 преобладават азиатските компании, като освен трите посочени там попадат още Toyota, KIA, Honda, Mitsubishi и Nissan. Само два европейски производителя успяват да се наредят сред първите 10 - CUPRA е на пето място, и Smart, който дели деветото с еднакъв резултат с други три марки.

В дъното на класирането е Land Rover, а пред него се нареждат три компании на концерна Stellantis - Citroën, Peugeot и Opel.

Авторите на изследването подчертават завръщането на Tesla, която заемаше последната позиция в доклада за 2022 г. Американската марка вече е в средата на класацията с резултат, благодарение на добрата надеждност, демонстрирана от Model Y - най-продаваният автовобил в света за миналата година.

Асоциациата за подпомагане на потребителите също така посочи кои са най-надеждните модели:

Нови бензинови хибриди - Fiat Panda (2012-) и Suzuki Ignis (2017-)

Употребявани - Lexus NX (2014-2021)

Нови електрически - Tesla Model Y (2021-)

Употребявани - BMW i3 (2014-2023)

Нови plug-in хибриди - Ford Kuga (2019-) 

Употребявани - Mitsubishi Outlander (2013-2022)

Нови бензинови - Audi A8 (2018-), VW T-Cross (2018-) и Mazda CX-5 (2017-) 

Употребявани - Suzuki S-Cross/SX4 (2013-2021)

Нови дизели - Audi Q5 (2016-) 

Употребявани - BMW 2-Series (2013-2021)

Докладът на Асоциацията разкрива и други интересни резултати. Установена е, например, че че самозареждащите се хибриди, т.е. тези без плъгин, са технологията, която е най-малко податлива на повреди от всички видове задвижвания.

fallback
  • #9
    Мон Тьор ( преди 7 месеца )
    Това допитване е направено в чайна таун май.
  • #8
    до 7 ( преди 7 месеца )
    Ако караш леко и придвидливо, накладки и дискове могат да надживеят колата.
  • #7
    до#3 ( преди 7 месеца )
    Точно така е Колчо. Само за спирачките не си много прав. На моя Приус купен нов от магазина му смених накладки и дискове на 160 000 км, а можеха д изкарат още 20-30 000 км накладките, а дисковете имаха малко ръбче. Майстора каза че още много ще изкарат, но реших да ги сменя все пак. На нормалните коли тези неща на 50-60 000 км ги сменям.
  • #6
    Лудория ( преди 7 месеца )
    Любопитна класация, но все пак не трябва да се взема като чиста монета. Ако питаме за Cupra в България, надали ще са много и какви ще са отзивите. Любопитно е, че Дачия е доста напред, предвид факта, че в немските класации е винаги на последно място. Другото интересно е, че на предпоследно място са посочени френските марки и някак дискретно забравят да споменат, че с толкова точки са и VW и Форд - демек, и те са на предпоследно място. Общо-взето класация за бъзик по форумите...
  • #5
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Smart отдавна е китайска марка, Киа и Хюндай не са еднакви а подобни като определено са доста надценени марки напоследък и се изучиха да не дават отстъпки а преди редовно си имаха двуцифрени такива.
  • #4
    Друг Гост ( преди 7 месеца )
    Определено е съмнителна тази класация. Да добавя към 1 - Cupra-VW, DS-Peugeot, Jaguar-Land Rover, Dacia-Renault
  • #3
    Колчо ( преди 7 месеца )
    Има логика хибридите(конкретно на Тойота) да са най-надеждни, защото (както вече няколко пъти съм писал) те нямат основни евентуално проблематични части(консумативи) като съединител, турбо, маховик, дпф, стартер, динамо, ремък на динамо, скоростната кутия е супер здрава, климатика работи нанпостояннен ток захранван от хибридната батерия, а не на различни обороти захранван от динамото....също така спирачките изкарват двойно повече сравнение с чист бензин или дизел.
  • #2
    анонимен ( преди 7 месеца )
    "Установена е, например, че че самозареждащите се хибриди, т.е. тези без плъгин, са технологията, която е най-малко податлива на повреди от всички видове задвижвания." В което няма логика от техническа гледна точка, защото освен двигател имат и електродвигатели и батерии. Но от друга страна е логично, предвид дългогодишният опит на toyota да произвежда надеждни автомобили и гаражните производители без никакъв опит, които произвеждат електромобили. Детски болести.
  • #1
    Jm2 ( преди 7 месеца )
    Има нещо съмнително в тази класация. Как така Кия и Хюндай са на толкова различни места, при положение, че на практика са еднакви автомобили? Един и същ производител, еднакви платформи, повечето и в едни заводи, отличават се само по формата на ламарината.
fallback
Последни