IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В САЩ съдят Subaru за ускорение без намеса на шофьора

Компанията отрича дефект, твърди, че инцидентите са заради объркани педали (ВИДЕО)

Собственици на три модела на Subaru заведоха дело срещу американското представителство на компанията заради неправомерно ускорение на техните автомобили. Те твърдят, че моделите Forester (2012-2020), Legacy (2015-2020) и Outback (2015-2020) имат дефект, който е довел до няколко катастрофи


Subaru


Искът е заведен в Окръжния съд на Ню Джърси след поредица от оплаквания от собственици, които твърдят, че автомобилите им ускоряват сами, дори когато кракът на водача не е близо до педала на газта. Според адвокатската кантора, която представлява ищците, това се дължи на проблем в конструкцията на автомобилите на Subaru. Японският производител обаче твърдо отрича да има вина за тези инциденти.

В съдебния иск се посочва, че трите споменати модела имат фабрични дефекти в техните „интегрирани механични и електронни устройства, които прехвърлят сигнал между компонентите“, както и грешки в техните алгоритми за данни в реално време и сензори за позиция в модулите на дросела. Освен това се твърди, че има дефектна спирачна система.

Пред съда една от собственичките - Карън Карна, разказва, че докато е седяла в своя Forester от 2016 г., колата внезапно е ускорила сама, след като педалът на газта е паднал на пода. Жената е трябвало да реши за секунди дали да блъсне някого или да се нарани сама, като удари колата си в друго превозно средство.



На свой ред от Subaru твърдят, че са разследвали всички инциденти, като причината за тях е, че шофьорите на превозните средства са натиснали педала на газта вместо педала на спирачката“. Автомобилният производител казва, че не е запознат дори с „единичен потвърден случай на непреднамерено ускоряване в автомобил Subaru“.

Въпреки това, искането на компанията за прекратяване на делото беше отхвърлено от съда. Процесът в Ню Джърси продължава, като адвокатът на ищците - Ръсел Пол, е уверен, че претенциите на клиентите му са напълно основателни.

0 от 500
  • #8
    1 rate up comment 1 rate down comment
    до 7 ( преди 2 седмици )
    Тази възможност вече я обсъдихме. Никой не я отрича. Въпросът е, че в случая с японските марки, по-вероятно е производителят да е виновен.
  • #7
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Max ( преди 2 седмици )
    На мен ми правят впечатление три неща.... САЩ, автоматик, жена, нищо лично но тази комбинация може да доведе до катастрофа.И тримата шофьори са жени.Често се случва при автоматиците да се объркат *** и стават точно такива инциденти.Аз лично съм го правил но без последици.При жените се случва по често обаче.Освен това когато подадеш газ вместо спирачка,често нямаш време за правилната реакция особено ако си с обувки с висок ток.Не че няма и дефектни системи де но по често е вина на шофьора.
  • #6
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    *** естествено, че една от ищците ще се казва Карън :D
  • #5
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    До 4: Ха-ха, познавал бил японските инженери, ха-ха-ха! Изпатканяшка история..
  • #4
    3 rate up comment 6 rate down comment
    до 3 ( преди 2 седмици )
    От много години педaлът на газта може да се самозадейства. Вече никоя кола не управлява дросела механично, както беше. Газта представлява един реостат, който подава сигнал към компютъра. При лошо проектирана верига може да се подаде грешен сигнал. И доколкото познавам японските инженери, към чиито спорни способности както добавим скандалите с липсата на качествен контрол в Япония, както и недобросъвестната им мания да пестят дори от спирачки, може да се допусне, че ищците са прави.
  • #3
    9 rate up comment 1 rate down comment
    До 1 ( преди 2 седмици )
    По принцип съм клеветен като хейтър на toyota, въпреки че редовно признавам че правят качествени и надежни автомобили за разлика от Тесла. Затова надали ще бъда заподозрян като защитник на toyota в случая. Просто ще кажа, че в САЩ има стотици хиляди регистрирани и кой знае колко не регистрирани катастрофи годишно от объркване на *** на спирачката и газта. В случая, ако беше Тесла щеше да бъде обвинен автопилота. Допускам, че случаите наистина са такива. Няма как газта да се натисне сама.
  • #2
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    От друга страна, все в САЩ им се случват тези работи.
  • #1
    6 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Като се има предвид досегашната история на японското автомобилостроене, най-вероятно ищците са прави.