Американският застрахователен институт за пътна безопасност (IIHS) тества 10 популярни малки кросоувъра на пазара - Subaru Forester, Honda CR-V, Toyota RAV4, Ford Escape, Hyundai Tucson, Jeep Compass, Chevrolet Equinox, Mazda CX-5, Mitsubishi Outlander и Volkswagen Taos. Целта беше да се провери работата на система за предотвратяване на челен сблъсък, която е част от оборудването на тези модели.
От тестваните автомобили само един получи оценка „добър“ и това беше Subaru Forester. Други два кросоувъра - Honda CR-V и Toyota RAV4, заслужиха „приемливо“, докато всички останалите участници в изпитанията бяха оценени с „лош“.
В съответствие с новите изисквания тестовете са проведени при скорости 50, 60 и 69 км/ч (по-рано беше с 19 и 40 км/ч). Изпитанията ясно показват, че съвременните автоматични системи за аварийно спиране са ефективни само в случай на сблъсък с превозни средства с подобни размери. Всички модели предупреждават шофьорите за опасността поне 2,1 секунди преди очаквания удар. В същото време електрониката значително забавя скоростта на колата.
По отношение на мотоциклети и автомобили със среден и голям размер обаче системата не беше ефективна. Проблемът е най-вече с двуколестните превозни средства. Получилият най-висока оценка Subaru Forester, например, успя да избегне сблъсък с мотоциклет при скорости от 50 и 60 км/ч. Движейки се със скорост от 69 км/ч, кросоувърът успя да намали до 48 км/ч, но не и да избегне удара с мотоциклет.
В същото време Chevrolet Equinox, Mazda CX-5, Mitsubishi Outlander и Volkswagen Taos изобщо не успяват да идентифицират мотоциклетистите, ако се движат в една и съща лента. Съответно кросоувъри дори не намалиха скоростта преди удара.