fallback

Новият електрически Volkswagen намига на пешеходците

Концепцията ID. Code показва бъдещите стил и технологии на германската марка

Това, което виждате на тези снимки, е Volkswagen ID. Code - електрически концептуален автомобил, представен от германския производител на автомобилното изложение в Пекин. Неговата цел е да представи външния вид и технологиите, на които ще разчитат бъдещите модели на марката - най-вече тези за китайския пазар.

Това е 5,0-метров SUV с купеобразна форма, оборудван с интегрирана фотоволтаична система на прозрачния покрив и система за напълно автономно шофиране ниво 4. Колата дори може да комуникира с хората на улицата и ако ги разпознае, да ги поздрави.

VW ID. Code всъщност е концепция с изчистен и полиран дизайн. Тя ще се превърне в сериен модел за китайския пазар, като ще разполага с невиждани досега технологии. Сред тях са „тактилни“ дръжки на вратите, интегрирани в колоните, огледала за обратно виждане, заменени от малки камери и много тънки фарове.

Отпред дизайнерите са оборудвали ID. Code Concept с непрекъсната светлинна лента, която показва различни нюанси на цвета в зависимост от ситуацията и зададения режим на шофиране. В центъра е интегрирано светещо лого на VW, отляво и отдясно на което има LED фарове, подобни на „3D очи“. Те могат да бъдат „стиснати“ като знак за поздрав, както се случва при другите автомобили в ID . семейство, но с тази разлика, че в режим на автономно шофиране те могат да симулират определени движения за комуникация с пешеходци.

Когато човек се приближи до колата, например, фаровете могат да гледат по посока на лицето му и ако колата го разпознае, светлините могат да инициират малки приветствени движения, като намигване и усмивка. В същото време на яркия екран се показва надпис „Добре дошли“.

В задната част, подобно на тази на купе, дизайнерите са инсталирали втора LED светлинна лента, подобна на предната, като логото на Volkswagen все още свети, но в червено. Заедно с него има и спойлер на покрива, който се простира отзад, отворен близо до багажника, за да пропуска въздуха отдолу, като същевременно изхвърля дъждовната вода от задното стъкло, което не е оборудвано с чистачка.

Страничните прозорци са проектирани като частично прозрачни дисплеи - при приближаване, например, върху тях се появява генериран от AI (изкуствен интелект) аватар, който напомня на водача да носи чадър в случай на прогноза за дъжд по-късно през деня, например.

Също така, конфигурируема информация може да се покаже на задния прозорец, като ниво на зареждане, обхват или напомняне за най-често забравяните предмети у дома.

Интериорът на Volkswagen ID. Code предлага четири отделни седалки, тапицирани с екологични тъкани. Всъщност купето е вдъхновено от домашна всекидневна. Има сложна озвучителна система и голяма система за околно осветление и климатизация.

Автомобилът се задвижва с волан, който се прибира в автономен режим, а предните седалки могат да се завъртят на 180 градуса, така че да се позиционират една срещу друга, или да се преместят в позиция за покой или да се завъртят навън за влизане и излизане .

И накрая, ако няма никой на борда, ID.Code може да бъде настроен на режим „хигиена“, като въздухът в колата се почиства благодарение на UV лъчи и робот прахосмукачка, наречена „Lupo“.

Още снимки на впечатляващата концепция - вижте в галерията:

fallback
  • #9
    До 8 ( преди 7 месеца )
    Брей, имаме тука дизайнер от световно ниво, но не му се получило да работи за някоя компания , ами пише коментари. Еми напиши едно посмо до VW - мое да те земат на работа
  • #8
    Дизайн от замах на б ( преди 7 месеца )
    Някой е решил, че дизайна на таблото в интериора, трябва да бъде от хоризонтален замах с брадва. Права линия, и дъска под нея. Това е във всяка нова кола. Няма линий, няма преливащ елемент, няма свързаност между конзолите и таблото, няма нищо. Една права хоризонтална дъска, и всичко е брадварски плоско и равно. Кой извратен европеец ги решава тия лесни решения, дето детенце на 1 годинка с молив в ръка ще направи по красив дизайн и по съвършени линии.
  • #7
    Илиян ( преди 7 месеца )
    Абе какво се случва с дизайна на тези нови автомобили? Аз ли съм вече стар и с прекалено консервативен вкус? Някакви заоблени форми, взаимствани от яйце, трудно се разпознава предица от задница, интериор, в който амбиентните светлини и монитори те заслепяват, дръжка от чадър вместо волан, ...
  • #6
    До 5 ( преди 7 месеца )
    Това е концепт. Какви технически характеристики и очакваш от него? Да ти пишат колко е пробега?
  • #5
    Лудория ( преди 7 месеца )
    До къде се докараха автомобилите като се описват нововъведенията - намигане на фарове, пресвяткане на фарове, колко е инча е екрана, колко са малки/големи фаровете, да показва зареден или не на прозорците... Това е автомобил, не джаджа за компютър. Важно е какво ново са сложили, колко по-лесно е обслужването, зареждането дори на ток, колко километра може да мине, как да не ми го откраднат... Луда работа. Все едно слушам описание на телефон...
  • #4
    до 1 ( преди 7 месеца )
    Вместо за луд, е трябвало да го помислиш за умен човек с добро разбиране на динамиката на глобалната икономика.
  • #3
    анонимен ( преди 7 месеца )
    До 1 - Преди 20 години всичко беше още "прясно изнесено" в Китай и все още се правиха бизнесмеите, че им пука за рдоните им страни.
  • #2
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Тоя централен панел, още малко отзад ще го сложите ...
  • #1
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Ех докъде стигна света. Едно време най-новите и най-добрите технологии се представяха в Женева, а днес всеки се старае да впечатли китайците, А в Женева предимно рекламират китайци. Това някой ако ми го беше казал преди 20 години щях да го помисля за луд.
fallback
Последни