fallback

Нидерландия връща високата скорост по магистралите

Ограничението от 100 км/ч не помага с нищо за вредните емисии

Нидерландия може да премахне ограничението на скоростта на магистралата от 100 километра в час, след като изследванията показаха -  то практически няма значение за вредните емисии. Идеята се очертава като област на възможен консенсус, докато четирите най-големи политически партии в страната се борят да постигнат коалиционно споразумение след победата на Герт Вилдерс на общите избори през октомври.    

Ограничението на скоростта по магистралата беше 130 км/ч до 2019 г., когато беше намалено на 100 км/ч. Мярската дойде, след като местните съдилища наредиха на правителството да намали замърсяването на въздуха, за да постигне целите на ЕС за нетно нула.

„Вероятно е единственото нещо, за което и четирите страни могат да се споразумеят“, каза нидерландски служител пред „The Telegraph“. Отмяната на ограничението за ниска скорост доби популярност, след като излезе проучването. То показа, че лимитът, който се прилага само между 6 сутринта и 7 вечерта, намалява азотните емисии с най-много 0,2 процента.

 

Вилдерс, който е наричан „нидерланският Тръмп“, преди това призова страната му да напусне Парижкото споразумение за климата. Дори сегашният временно изпълняващ длъжността премиер Марк Рюте нарече това "гнила мярка". Намаляването на скоростта постави Нидерландия до Кипър с най-ниските скорости по магистралите в ЕС.

Най-често срещаното ограничение на максималната скорост в Европа е 130 км/ч, докато в Обединеното кралство е 70 мили в час (около 112 км/ч). Но въпреки мерките страната на лалетата продължава да произвежда повече азотни емисии на глава от населението от средното за ЕС. Нидерландската азотна криза дори спря нови строителни проекти в разгара на жилищна криза и накара Рюте да предложи задължително изкупуване на ферми за намаляване на азотните емисии.

Мерките за намаляване на азота също включват промени в количеството протеин в храната за животни, за да се намалят нивата на азотсъдържащ амоняк, открит в урината на добитъка. Азотните оксиди - които могат да причинят респираторни проблеми и да спрат растежа на културите в достатъчно високи концентрации, са забележителни с това, че придават на смога жълто-кафяв цвят. 

Азотът в почвата и подпочвените води, за разлика от тях, обикновено идва под формата на нитрати от торове и канализация и може да причини вредно цъфтене на водорасли във водните пътища. Нидерландската селскостопанска индустрия е отговорна за 61 процента от замърсяването с азот в страната. През март 2023 г. BBB, партията на нидерландските фермери, спечели шокираща убедителна победа на регионалните избори, които се превърнаха в референдум за политика. Правителството падна в спор заради миграционната политика и г-н Рюте, най-дълго управлявалият министър-председател на страната обяви, че няма да се кандидатира отново.

fallback
  • #19
    Миро Бентлито ( преди 7 месеца )
    Като карам по Холандия(за мен винаги ще си остане така името на държавата) и колата дава 5 на 100 разход. В България като зажуля с Бентлито 240 на магистралата и ми дава разход22
  • #18
    ceco ( преди 7 месеца )
    може би цялостно колите са много слаб замърсител и борбата с техните емисии няма голям ефект върху цялостната замърсеност ...
  • #17
    Ненчо Ненов ( преди 7 месеца )
    Написаното не е вярно.Лично съм бил в университета Делфт в Хага и имам точна информация!
  • #16
    Кон ( преди 7 месеца )
    Ми то така или иначе никой не го запазва това ограничение. От време на време се намира някой будала да кара в лявата лента със 100 и става тапа, ама къси дълги и изчезва. Между другото тук по магистралите почти няма камери за скорост.
  • #15
    Гост ( преди 7 месеца )
    Адреналинке електричке,нещо бъркаш.По магистралата се движа с 140 км/ч, в участъци с дупки намалявам.Миналата зима се разминах без скъсани гуми,но по миналата скъсах две.
  • #14
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    МитичкЕ, жестоко си сгрешил,на магистрала колата ми харчи плюс 2-3 литра на сто сравнено с градско шофиране.
  • #13
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Така или иначе нали максимума който разбиваш на магистралата е 90 км в час
  • #12
    Гостенино ( преди 7 месеца )
    Пак ли функционална неграмотност за да решиш че говоря за toyota corolla когато имам предвид мощен голям автомобил? Научи се че цвета не е черно-бял и Има различни гледни точки. Научи се да различаваш кога за коя гледна точка говоря. На тебе автомобила на градско ли ти харчи повече или със 100 км/ч, за които става въпрос В статията? Всеки път се говори за нещо абсолютно конкретно и недей да обобщаваш спрямо своите (не)разбирания. Категорично на магистралата автомобила ти е по-ефективен. Точка.
  • #11
    Гост ( преди 7 месеца )
    Адреналинката електричка,кой автомобил харчи повече? При 50 км/ч градско или при 140 км/ч на магистрала? Ти пренаписа физиката, Нютоне.
  • #10
    гост ( преди 7 месеца )
    Нормално 20 милиона население, живеят на един хвърлей земя, от който половината са тресавищата и за капак те и белгийците гледат много, много крави После колите били виновни
fallback
Последни