fallback

Новият VW Passat все пак стана седан

В Китай моделът получава добавка Pro към името си и ще се продава редом с още един подобен автомобил

Харесвате новия VW Passat Variant, но искате седан. Както е известно, няма да имате късмет, тъй като тази опция вече беше отменена във Волфсбург още през 2019 г. поради липса на търсене. Останалите алтернативи са новата Skoda Superb, VW Arteon или Audi A4.

В международен план обаче е съвсем различно. Производството на американския Passat на собствена платформа приключи през 2022 г. В Китай обаче, където Santana беше най-продаваният автомобил в продължение на много години, интересът към подобен модел е голям. И затова на местния пазар излиза новият Passat Pro.

Любопитното е, че това не е единственият средноразмерен седан на марката на най-големия автомобилен пазар в света. Там се продава и наскоро представения Magotan, разработен от VW съвместно с местния производител на автомобили FAW. Този нов седан, показан тук, е реализиран чрез съвместното предприятие със SAIC.

Преди официалното представяне на модела неговият дизайн беше разкрит на изображения, публикувани на уебсайта на Министерството на промишлеността и информационните технологии, като това е част от процеса на одобрение на един автомобил в Китай.

Дизайнът е напълно предвидим, тъй като е базиран на европейския вариант на Passat. Но с дължина точно 5,00 метра, ширина 1,85 метра и височина 1,49 метра, той е малко по-голям. Междуосието също е с три сантиметра по-дълго от комбито - 2,87 метра. Passat Pro се предлага с джанти от 17 до 19 цола и тежи между 1580 и 1680 килограма в зависимост от двигателя и варианта на оборудване.

Не е ясно защо предприятието SAIC-VW добавя „Pro“ към името на модела. Във всеки случай, Passat с четири врати не изглежда по-вълнуващо от версията Euro или NMS Passat, който последно се произвеждаше в Чатануга (САЩ) в началото на 2022 г. Въпреки че не са публикувани изображения на интериора, вероятно е той да е идентичен с европейския Passat и с китайския Magotan.

Докато комбито Passat се предлага с бензиново, „меко“ хибридно бензиново, дизелово и plug-in хибридно задвижване, китайският му братовчед е ограничен до два бензинови двигателя. Базовият 1,5-литров е с мощност 158 конски сили, докато по-големият - 2,0-литров, произвежда 217 конски сили. И двата имат автоматични трансмисии и задвижване на предните колела, докато европейският модел се предлага и със задвижване на всички колела.

fallback
  • #1
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Петърчо, фолксвагените седан в Китай се смятат за престижни от времето, когато ФВ наводни Китай със старите си модели на Джета и Пасат. Всички таксита преди години в Шанхай бяха Фолксвагени. Затова и сега ги кръщават про. Алчните германци са едни от тия, които научиха китайците криво-ляво да правят коли. Алчните потребители, които не разбират от коли, пък ще купуват китайските таралясници. Ако нямаше алчност, китайците все още щяха да са концентрирани в ориза, както и нямаше да има Аутомедия
fallback
Последни