fallback

Dacia готви редица нови агрегати за Duster

До 2 години гамата на популярния SUV ще претърпи сериозни промени

Третото поколение на Dacia Duster все още не е тръгнало по пътищата, но компанията-производител готви редица новости за него, които ще се появят през 2025 г. Популярният румънски SUV ще бъде оборудван с редица механични иновации, за да може да запази и дори да увеличи популярността си на пазара.

Румънската марка иска за изпревари влизането в сила на разпоредбите Евро 7, въпреки че те бяха отложени за 2030 г. Това дава достатъчно време на компанията да реагира, още повече че предстои излизането и на по-голям модел - Bigster, с който новият Duster ще сподели новите агрегати, съобщават медиите във Франция.

Новата генерация на Dacia Duster напълно скъса с предишния модел, лансирайки нова платформа, променяйки своя екстериорен и вътрешен дизайн, включвайки електрифицирана механика и добавяйки много пълно технологично оборудване. И всичко това без да губи основната си характеристика на достъпен модел.

Първоначалната гама на третия Duster включва три различни двигателя - 1.0 ECO-G, задвижван от пропан-бутан, 1.2 TCe микрохибриден бензинов двигател със 130 к.с. (предлага се и с 4x4) и 1.6 със 140 к.с. (самозареждане хибрид). През 2025 г. ще бъдат направени промени в гамата, като ще бъдат в съответствие с бъдещия му братовчед Renault Symbioz, чиято премиера предстои.

Новият трицилиндров двигател 1.2 TCe, пуснат на Renault Austral и присъстващ от началото, ще се разположи на върха на гамата. След първоначалното си пристигане при Duster със 130 к.с., в края на 2024 г. трябва да излезе и версия със 140 к.с. Тя също ще е с предно задвижване и опционално 4x4 (както и MHEV технология), а до средата на 2025 г. ще излезе и версия със 115 к.с. и нова EDC скоростна кутия с двоен съединител, като вероятно тя ще е без електрификация.

От своя страна гамата LPG в новия Dacia Duster също ще бъде попълнена с двигателя а 1.2 TCe, заменяйки сегашния с обем 1.0 литра. До края на 2025 г. се очаква версия 1.2 ECO-G със 120 к.с. с автоматична трансмисия EDC, както и друг по-мощен вариант със 150 к.с., който добавя електрификация и e-4WD електрически заден диференциал.

Най-късно през 2026 г. ще се предлагат и версии 1.2 ECO-G със 140 к.с., EDC трансмисия и 48-волтова микрохибридна технология, както и 120 к.с. с ръчна трансмисия в средата.

В допълнение към бъдещите иновации на Dacia Duster III, евтиният SUV ще промени своя двигател за бъдещите си самозареждащи се хибридни версии. Въпреки че ще започне търговския си живот със системата 1.6 Hybrid, пусната в Jogger през 2023 г., този двигател ще стане 1,8-литров, като така ще компенсира загубата на мощност, свързана с приемането на цикъла на Аткинсън.

От друга страна, електрическата част също ще бъде заменена от настоящия двигател, произведен от Nissan, с друг аксиален блок, разработен от френската компания Whylot, от която Renault Group притежава 21% от капитала. Повече ефективност и повече мощност е предвидена за Dacia Duster 1.8 Hybrid, който трябва да достигне 170 к.с. до края на 2025 г.

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 4 седмици )
    До 5 подкрепям напълно дойде време на миксерите
  • #10
    Хи хи ( преди 4 седмици )
    Исчакай тоя с два цилиндъра, те ще са много ЕКО
  • #9
    raiders ( преди 4 седмици )
    Вече поръчах газта, няма как да чакам 120 или 150к.с. 2026, ако съм се минал ще я продавам на загуба и скачам на Тесла. Цените за това което получаваш от двг се оляха, затова и електричките стават достъпни. Да гледах и Кашкай на промоция 56к, ама модел от 2021, но днес излезе фейса, а там цените ще са оле-майко, а и ще дойде за поръчки след 6м, реално доставка след 1г. Киа Спортидж от 2022 е пак 56к Кона 2023 52к и т.н. ще се кара на газ и после направо на 100% ток.
  • #8
    До 6 ( преди 4 седмици )
    Кашкай с пълни екстри и 4х4 без цвят е 84 хилки, дъстъра с 4х4 и всичките пакети е около 55-58 хилки. Разликата в цената е един цилиндър и автоматична кутия не е малко, но не е и нещо съществено.
  • #7
    Въпрос ( преди 4 седмици )
    В статията пише че ще има ECO-G с 120кс ,но и 150кс ....този втория също ли на газ,ако правилно съм разбрал?А възможна ли е комбинацията газ+ хибридна система(бензин и ток)?
  • #6
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Дачия минава 60к, Нов Кашкай с всички екстри е 70к.
  • #5
    Бумеранг ( преди 4 седмици )
    Край на свестните двигатели! Добре дошли на миксерите!
  • #4
    110 ( преди 4 седмици )
    Забравихте да споменете, че новите агрегати ще идват с гарнитура нови цени, които ще минават 60к.
  • #3
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Всъщност Дачия като технология и комфорт е нещо буквално като Голф 3 или най-много 4 (доста опростено казано), което като цяло си е ОК. Тези двойните съединители на мен не ми допадат, но иначе като им гледах брошурата, дори базовият модел имаше екстрите, които на мен ми трябват. Допълнителния бонус е, че "телевизорът" по средата е екстра, която се доплаща, което мен много ме радва! Със сигурност шумоизолацията няма да я има никаква, но иначе много ще отхапят от продажбите на мама Рено.
  • #2
    popa ot razgrad ( преди 4 седмици )
    тази кола е идеална за страна с лоши пътища, неквалифицирани сервизни кадри и население с ограничени приходи...
fallback
Последни