fallback

Ето как изглежда вътрешността на двигател, препълнен с масло

Експеримент показа какви за последиците от използване на повече смазка (ВИДЕО)

Двигателите с вътрешно горене изискват масло, за да поддържат детайлите си смазани и охладени. Но какво се случва, ако налеете твърде много? Няколко допълнителни капки няма да навредят коляновия вал или на запалителните свещи, но добавянето на три или четири пъти препоръчаното количество може да доведе до сериозни проблеми, включително възпрепятстване на ефективността на смазката.

Ново видео от YouTube канала Garage 54 показва какво се случва с течността в препълнен двигател с прозрачен маслен съд. В началото смазката е два пъти повече от необходимото, но нещата все още изглеждат под контрол и агрегатът се справя с допълнителната течност. Това кара екипът, провеждащ експеримента, да добави още масло.

Основни проблеми възникват, когато в мотора вече има толкова много смазка, че тя влиза в контакт с коляновия вал. Въртящата се част поема и изхвърля маслото в блока на двигателя, който не може правилно да обезвъздуши газовете от коляновия механизъм, превръщайки течността в лепкава, млечнобяла утайка, която не може да смазва или охлажда.

Добавянето на повече масло води до повече пяна и мехурчета, почти потапяйки биелите. В крайна сметка в двигателя има толкова много масло, че то изтича от вентилационната тръба на картера и течността продължава да се превръща в пяна, която след това се засмуква от маслената помпа, която я прави напълно безполезна.

Експериментът показва, че препълването на двигателя с масло може да доведе до спад на налягането, което ще доведе до увреждания по основните компоненти, при това доста сериозни. Излишното масло може също да попречи на течността да се охлади правилно, докато циркулира през двигателя, което позволява натрупването на излишна топлина.

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 7 месеца )
    До 2: Това е нормално. В документацията обикновено пише нивото на маслото да се мери при топъл двигател именно поради тази причина.
  • #8
    abc ( преди 7 месеца )
    .... също така не забравяй, че течностите се разширяват при награвяне. Източваш и мериш горещо масло, после наливаш студено същото количестото. Но после студеното се награвя.
  • #7
    abc ( преди 7 месеца )
    .... или просто не го мериш нещо правилно. При източването на старото винаги остава малко от старото и ако наливаш всеки път "по каталог" тала леко го препълваш. Трябва да се налива едно 200-300ml по-малко, за да дойде до max.
  • #6
    abc ( преди 7 месеца )
    #2, повече масло няма откъде да дойде. Така, че за да се вдигне нивото, значи нещо се влива в него. Разбира се, първия заподозрян е антифриза. Но ако си сигурен, че не е той, тогава остава варианта - гориво. Примерно течаща дюза, пълни цилиндъра и се просмуква надолу. Или при дизели с ДПФ, при регенерирането сместта умишлено се преобогатява и може също да разреди маслото доста.
  • #5
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Виж да го мериж през капачка 710 на обратно (OIL).
  • #4
    КондЮ ( преди 7 месеца )
    къде да си купя по дълга щека че моята не хваща нивото вече?
  • #3
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Трябва да си много упорит и с малко мозък, за да налееш 3-4 литра повече от необходимото. Не, че не е възможно, но би било доста уникално постижение.
  • #2
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Не знам как се получава при мен така, обаче като източа старото масло винаги наливам абсолютно същото количество колкото съм източил, меря го в еднакви туби. Гледам на пръчката да дойде до горната черта. Обаче веднага след първото каране като проверя пак на пръчката и маслото се е вдигнало с 1 сантиметър над чертата. Питал съм и майстори, никой няма обяснение. Няма загуба на антифриз. И със времето нивото на маслото не се покачва повече. Стои си там над горната граница. Карам си така.
  • #1
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Три или четири пъти повече от необходимото количество масло просто не може да се налее - няма къде:)
fallback
Последни