Двигателите с вътрешно горене изискват масло, за да поддържат детайлите си смазани и охладени. Но какво се случва, ако налеете твърде много? Няколко допълнителни капки няма да навредят коляновия вал или на запалителните свещи, но добавянето на три или четири пъти препоръчаното количество може да доведе до сериозни проблеми, включително възпрепятстване на ефективността на смазката.
Ново видео от YouTube канала Garage 54 показва какво се случва с течността в препълнен двигател с прозрачен маслен съд. В началото смазката е два пъти повече от необходимото, но нещата все още изглеждат под контрол и агрегатът се справя с допълнителната течност. Това кара екипът, провеждащ експеримента, да добави още масло.
Основни проблеми възникват, когато в мотора вече има толкова много смазка, че тя влиза в контакт с коляновия вал. Въртящата се част поема и изхвърля маслото в блока на двигателя, който не може правилно да обезвъздуши газовете от коляновия механизъм, превръщайки течността в лепкава, млечнобяла утайка, която не може да смазва или охлажда.
Добавянето на повече масло води до повече пяна и мехурчета, почти потапяйки биелите. В крайна сметка в двигателя има толкова много масло, че то изтича от вентилационната тръба на картера и течността продължава да се превръща в пяна, която след това се засмуква от маслената помпа, която я прави напълно безполезна.
Експериментът показва, че препълването на двигателя с масло може да доведе до спад на налягането, което ще доведе до увреждания по основните компоненти, при това доста сериозни. Излишното масло може също да попречи на течността да се охлади правилно, докато циркулира през двигателя, което позволява натрупването на излишна топлина.