fallback

След чудовищни глоби за вредни емисии компаниите вече са чисти пред ЕС

Volkswagen е платил най-много за превишаване на стандартите на CO2

Според данни на Европейския съюз леките превозни средства са отговорни за 16% от общите емисии на въглероден диоксид (CO2). „Дялът“ на леките търговски автомобили е 3% в 27-те страни членки.

 

От 2019 г. беше приет съответният регламент, който определя границите на емисиите на въглероден диоксид за всяко ново превозно средствж, както и глобата, която компанията трябва да плати, в случай че ги надвиши. В регламент 2019/631 на ЕС беше решено от 2019 г. до тази година (2024 г.) ограничението да бъде 95 г/км. за нови леки автомобили и 147 г/км. за бизнес коли.  За следващите години до 2035-а лимитите са още по-малки.

Въз основа на настоящите граници, Volkswagen Group беше тази, която плати най-голямата сума глоби за своите модели. Според доклад на Automotive News Europe – германците са се разделили с повече от 100 милиона евро глоби за 2020 г. Всъщност, тогава самата компания обяви, че е надвишила ограничението средно с 0,75 г/км.

Следващият производител на автомобили, платил най-много глоби, беше Jaguar Land Rover, който беше осъден за около 40 000 милиона евро. Британската компания обяви, че е превишила ограничението с 3 г/км. средно аритметично.

Компаниите не разкриват точните суми, които са платили, но е известно, че Европейският съюз е определил глоба от 95 евро на грам за емисия на диоксид, който надвишава лимита. Съобщава се, че санкции са наложени не само на европейските производители, но и на японските Suzuki и Subaru.

От 2020 г. досега всички компании спазват новата WLTP норма за емисии на въглероден диоксид и замърсители. Европейският съюз обяви резултатите и за 2022 г., където това е доказано - всички са чисти!

 

 

По-конкретно, от 91 автомобилни производители, които са включени в контрола на ЕС, само Bugatti не успява да изпълни лимита. Но производителят на скъпи коли няма да бъде глобен. Законът предвижда, че компаниите, които продават малко бройки годишно, не плащат. Bugatti пласира едва 30 автомобила през 2022 г.  

fallback
  • #4
    Швабен зи каскен ( преди 7 месеца )
    Тесльо, каква стана тя? Електромобилния "шампион" Фолксваген с превишени лимити, а пък Тойота с хибридите дето нямали бъдеще ги покрива без проблем. Още повече, електромобилите се броят за нулеви емисии, което на практика си е чиста измама.
  • #3
    Гретенце, гостенке ( преди 7 месеца )
    Гостенино, колко по-долу още можеш да паднеш? Шизофренията ти и Грета тунберг ли включва, освен останалите самоличности и никове? То, ако не е графомания и логорея, обикновено е психопатия и шизофрения, които доказваш ежедневно. Разбрахме вече, спри да се хвалиш с тях! Отлично се справяш с всичките дисциплини и няма нужда да се доказваш чак пък толкова!
  • #2
    Грета Тунберг ( преди 7 месеца )
    До #1.На моят чекист електрика митбъстъра не му действа.
  • #1
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Глупости, глупсоти, глуууупостииии ...
fallback
Последни