fallback

След чудовищни глоби за вредни емисии компаниите вече са чисти пред ЕС

Volkswagen е платил най-много за превишаване на стандартите на CO2

Според данни на Европейския съюз леките превозни средства са отговорни за 16% от общите емисии на въглероден диоксид (CO2). „Дялът“ на леките търговски автомобили е 3% в 27-те страни членки.

 

От 2019 г. беше приет съответният регламент, който определя границите на емисиите на въглероден диоксид за всяко ново превозно средствж, както и глобата, която компанията трябва да плати, в случай че ги надвиши. В регламент 2019/631 на ЕС беше решено от 2019 г. до тази година (2024 г.) ограничението да бъде 95 г/км. за нови леки автомобили и 147 г/км. за бизнес коли.  За следващите години до 2035-а лимитите са още по-малки.

Въз основа на настоящите граници, Volkswagen Group беше тази, която плати най-голямата сума глоби за своите модели. Според доклад на Automotive News Europe – германците са се разделили с повече от 100 милиона евро глоби за 2020 г. Всъщност, тогава самата компания обяви, че е надвишила ограничението средно с 0,75 г/км.

Следващият производител на автомобили, платил най-много глоби, беше Jaguar Land Rover, който беше осъден за около 40 000 милиона евро. Британската компания обяви, че е превишила ограничението с 3 г/км. средно аритметично.

Компаниите не разкриват точните суми, които са платили, но е известно, че Европейският съюз е определил глоба от 95 евро на грам за емисия на диоксид, който надвишава лимита. Съобщава се, че санкции са наложени не само на европейските производители, но и на японските Suzuki и Subaru.

От 2020 г. досега всички компании спазват новата WLTP норма за емисии на въглероден диоксид и замърсители. Европейският съюз обяви резултатите и за 2022 г., където това е доказано - всички са чисти!

 

 

По-конкретно, от 91 автомобилни производители, които са включени в контрола на ЕС, само Bugatti не успява да изпълни лимита. Но производителят на скъпи коли няма да бъде глобен. Законът предвижда, че компаниите, които продават малко бройки годишно, не плащат. Bugatti пласира едва 30 автомобила през 2022 г.  

fallback
  • #54
    До 54 ( преди 8 месеца )
    Не разбрах теб какво те брига цената на борсата и енергото? Балансирай си първо твоята къща и няма да ти се налага да "плащаш по 300лв, вместо да ти плащат по 80". Иначе що е то "борсовата спекулация" се учи в първи клас.
  • #53
    До 45 ( преди 8 месеца )
    Извинявай че не съм ти видял въпросите и между логореята и графоманията. Запознай се с борците преди да си зададеш въпросите следващия път. Да купуваш и продаваш ток е като да ти кажат числата от тотото преди тиража. Например още от вчера се знаят цените за всеки час от денонощието за днешна дата. От 2 до 17 днес цените са под 2 лв за мегават час до отрицателни. След 20 часа над 200 лв - Ето ти нови 200 лв разлика. Печели се от разликата, а не от цената. Знаеш я за над 24 часа предварително.
  • #52
    До 51 ( преди 8 месеца )
    Пак пропусна разликата между вашата и нашата реалност. Във вашата времето тече наобратно в нашата преди по-малко от 24 часа беше първият случай на отрицателни цени на тока, А ти питаш как толкова години никой не се е сетил да се възползва от тези отрицателни цени и няма никаква масовост. Потвърждава се тезата, че ако кажа че другия месец ще си засаждам ябълка, вие утре ще ме питате колко кофи ябълки набрах от новото дърво.
  • #51
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    МитичкЕ, пропуснах почеши Гретето по лявата петичка.
  • #50
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    МитичкЕ дали ще се намерят желаещи да вложат 100 бона за електричка и 40 бона за фотоволтаични панели.Да си закотвят електромобилите като трафопост и да не ги ползват.След 1000 цикъла да се бръкнат за 20 бона в долари за нова батерия.Бизнес плана ти издиша.Ако беше печелившо,досега щеше да се прилага масово.
  • #49
    До 47 ( преди 8 месеца )
    В отговор 45 нали има писано по темата, и дори подобно на теб чак и въпроси са ти зададени. Отговоряй като си толкова велик мислител и стратег. Удобно пропусна мнение 45, но междувременно нацвъка три безсмислени отговора на 46, ама иначе другите били графомани с логорея. Плътен си и си оригинален колкото една празна гадулка.
  • #48
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Нещо за плюсовете и минусите на отрицателните цени, а не само за плюсовете и минутите на мненията имаш ли да кажеш?
  • #47
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Дали някога са ме интересували плюсчетата и минусчетата, може да видиш В статията в която пишеше за съществуване на перпето mobile с входяща мощност 45 киловата и изходяща 60 kW, 30% наклон на прохода Шипка за 15 км разстояние и 700 м денивелация и т.н. вече трета година нямам нито един плюс в нея и по 8 минуса. А моите опоненти имат същия брой плюсове, но нито един минус. Кой ли много държи на плюсовете и минусите и ги брои? Статията "Колко харчи електромобил на магистралата?" Онзи ден се смях
  • #46
    До 46 ( преди 8 месеца )
    Отново коментираш личности и се чудиш заради логореята И графоманията какво да напишеш да има нещо написано, но нищо не казваш по темата на дискусията.
  • #45
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Хаха, сега забелязах, че Бустерния електрик сам си слага "плюсчета" на неговите си мнения. Няма друг такъв "екземпляр" на тази Земя. Уникум си ти, Електрике, уникум.
fallback
Последни