Пазарът на нови премиум автомобили в България е пораснал с над 12% спрямо миналата година, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. На марките от този сегмент вече се падат 11.5% от всички продажби на нови автомобили у нас от категориите М1 и N1. За пръв път през първото тримесечие на 2024 отчитаме и присъствие на китайски производители в премиум сегмента.
1. BMW - 477 2. Mercedes - 435 3. Audi - 161 4. Porsche - 105 5. Volvo - 102 6. Land Rover - 83 |
Все по-изразена става тенденцията в премиум сегмента да доминират най-скъпите модели на отделните производители - в Топ 4 по популярност са само модели със стартова цена далеч над 150,000 лева. Същото се вижда и от списъка на автомобилите с най-голям ръст спрямо миналата година. Ако изключим някои модели, които тогава са имали само символично присъствие на пазара, най-много са се увеличили продажбите на BMW X7 (148%), BMW 7 Series, BMW X6, Mercedes GLS и BMW X5. С най-голям спад, в низходящ ред, са Audi Q7 (-80%), Audi A4, Audi A6, VW Touareg и BMW iX.
Статистиката показва и стъпването на нови играчи в този сегмент в България. За първите три месеца е нас са регистрирани 12 автомобила на Wey, по-престижната марка на Great Wall, и 6 бройки от Voyah Free, премиум кросоувъра на Dongfeng. Най-продаваните премиум модели в България (ГАЛЕРИЯ):