fallback

Най-продаваните премиум автомобили в България през 2024

Двама нови играчи от Китай са стъпили в този сегмент от началото на годината

Пазарът на нови премиум автомобили в България е пораснал с над 12% спрямо миналата година, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. На марките от този сегмент вече се падат 11.5% от всички продажби на нови автомобили у нас от категориите М1 и N1. За пръв път през първото тримесечие на 2024 отчитаме и присъствие на китайски производители в премиум сегмента.        През 2024 към битката в премиум сегмента се присъдиняват и две китайски марки: Voyah, произвеждана от гиганта Dongfeng, и Wey на Great Wall Motors. На снимката е кросоувърът Voyah Free, от който вече има шест регистрирани бройки в България        BMW си остава най-търсената марка за премиум автомобили в България, с 477 регистрирани коли от януари до края на март. Mercedes изостава с 42 бройки, след като извадим от сметката товарните модели като Sprinter или Citan. Третото място е за Аudi, но вече със сериозно изоставане от лидерите. Изненадващо след това се нарежда Porsche, изпреварвайки Volvo, Land Rover и Lexus.     

ТОП 6, МАРКИ

1. BMW - 477 2. Mercedes - 435 3. Audi - 161 4. Porsche - 105 5. Volvo - 102 6. Land Rover - 83

Все по-изразена става тенденцията в премиум сегмента да доминират най-скъпите модели на отделните производители - в Топ 4 по популярност са само модели със стартова цена далеч над 150,000 лева. Същото се вижда и от списъка на автомобилите с най-голям ръст спрямо миналата година. Ако изключим някои модели, които тогава са имали само символично присъствие на пазара, най-много са се увеличили продажбите на BMW X7 (148%), BMW 7 Series, BMW X6, Mercedes GLS и BMW X5. С най-голям спад, в низходящ ред, са Audi Q7 (-80%), Audi A4, Audi A6, VW Touareg и BMW iX.

Статистиката показва и стъпването на нови играчи в този сегмент в България. За първите три месеца е нас са регистрирани 12 автомобила на Wey, по-престижната марка на Great Wall, и 6 бройки от Voyah Free, премиум кросоувъра на Dongfeng.        Най-продаваните премиум модели в България (ГАЛЕРИЯ):

     

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 8 месеца )
    До 7 - US Reliability Report за 2023, кдъето питат сосбтвеници и експерти, за моделите между 2022-а и раннтие 2024-а, наредиха Мерцедес на 28-място в класцията. ПОЗОР, с една дума. BMW са на 9-то, с Porsche на 8-мо. Benz-а много лошо изостана в последните години. А и моля те - не почвай с това "Ама вки проблеми има кола на 1-2 години".
  • #7
    Мемфис ( преди 8 месеца )
    Моите уважения към bmw, но външният им вид има китайско звучащ дизайн, иначе mercedes,bmw Porsche- това са водещите фирми в автомобилостроенето, всички други са реплики.
  • #6
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Колега, и по десет пъти на ден да ми ги хвалиш измислените genesis, няма как да станат по-добри от класиките в жанра: Мерджо, Баварец и Поршак!! Земи се гръмни с тиа корейци!!
  • #5
    Im-ДртiйУАЙТBOY! ( преди 8 месеца )
    Ех, АлеХ, пак ще си останеш со празни руки - просто щото ги нема все още в БГ. Затова виж и се поинтересувай малко повечко от премиум-машините на классния GENESiS! които по признание на самите ГЕРМАН. автоексперти и спецове вече стават истинска настояща заплаха за техните родни лЮкс-коли, които обаче започнаха яко да отстъпват на качествения натиск на тези авангардно-мислещи и действащи епиkYpeйци, които предлагат много високо ниво във всяко 1 отношение...Само където бройките на пазара са МАЛКО!
  • #4
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Изненадам съм, че GL-a пак е на мода. По-едно време бяха забили яко. Дажи си мислех, че Мйабах версията ще е проблем, но явно "промотира" по-евтиния вариант (относително евтин, де). Иначе, ML (ок, ок GL E) се очакваше. Старата се превърна в комерсиален хит. Все едно Голф у Перник, ама за цяла България.
  • #3
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Чакай малко - BMW 3 e само с 48 бройки тази години и това е 55% ръст, спрямо миналата за периода? УАУ!
  • #2
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Тая Воя изглежда много по-добре отвътре от много германски комплексоизбиващи коли. За жалост е и по-скъпа
  • #1
    Алекс ( преди 8 месеца )
    Китай и премиум? Айде,няма нужда.Малко по-лъскава ширпотреба.
fallback
Последни