fallback

BMW показа още една експериментална „седмица“ с V16

Седанът е замислен като бъдещия топ-модел на марката през 90-те години

Германският производител BMW разсекрети втори прототип на седана 7-Series с V16 двигател. Тази кола, произведена в началото на 90-те, се различава от предшественика си не само по дизайн, но и по технологии.

Непоказваният досега прототип на седана с V16 двигател неочаквано се появи на изложението Techno Classica Essen. Пълното име на четиривратката е 750iL V16 Goldfisch. Тя е близък „роднина“ на вече известния подобен автомобил в каросерия E32, но има собствени характеристики. Обемът на мотора е 6646 куб. см вместо 6651 при предшественика. Мощността също е различна - 353 к.с. срещу 408.

Досега се смяташе, че BMW е експериментирало със създаването флагман с четири врати и такъв двигател само веднъж - през 1998 г. Представеният на изложението в Есен прототип е създаден 2 години по-късно, като от компанията разкриват единствено подробности за двигателя му. В неговата основа е използваният по това време от баварците мотор V12. Чрез увеличаване на броя на цилиндрите, инженерите са увеличили обема до 6,7 литра, като по този начин мощността достига 353 к.с., което е с около 50 к.с. повече от V12. Експерименталната „седмица" е можела да ускори до 250 км/ч.

Външно този прототип е забележимо различен от вече известния седан с V16 двигател, който има впечатляващи въздухозаборници в областта на багажника, получаващи прякора Goldfish („Златна рибка“). При седана от 1988 г. охладителната система е изцяло преместена в багажника, което изисква специални въздуховоди. Има и разлики в трансмисията - първият прототип е оборудван с ръчна скоростна кутия от купето от Series 8, но вторият има петстепенна автоматична трансмисия.

Според BMW Classic, целта на проекта Goldfisch, който стартира в края на 80-те години на миналия век, е била да се разработи седан, който да се разположи над 7-Series в гамата на марката. Алуминиевият корпус е произведен в Италия, а V16 двигателят се вписва в двигателното отделение без значителни модификации.

Още снимки на необикновената 7-Series с V16 двигател - вижте в галерията:

fallback
  • #6
    Хаха ( преди 6 месеца )
    Първия е леко неориентиран
  • #5
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Opel беше с дотации БМВ НЕ.
  • #4
    анонимен ( преди 6 месеца )
    До 3 - Имале и друго - преди модернизма да ги залее (демек след 2010-а), повечето германци бяха горди, да са германци и искаха, всичко немско, да е хубаво, следователно и работиха в тази посока. Но манталитетът им отива към нашенския вече. И това си личи ...
  • #3
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Не, не бърка!Няма голяма германска фирма, която да работи на чисто пазарен, конглокентен принцип!Всички до една са яко подпомагани от германската държавата за да надделеят над външната конглокенция и на националния им пазар и на международния с най-различни механизми.Протекционизма е най-легалната форма за това, но Германия освен на национално го прилага и на европейско и световно ниво възползвайки се от водещата си роля в ЕС.Само,че там се среща с интересите на другите големи и яде бой яко!
  • #2
    анонимен ( преди 6 месеца )
    1-ви, бъркаш БМВ с Фолксваген!
  • #1
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Ако не са дотациите от Немската държава тия отдавна да са фалирали
fallback
Последни