fallback

Renault обнови ударно най-малкия си SUV

Captur получава промени във външния вид и нови технологии на Google

Captur е един от най-продаваните автомобили на Renault, като през миналата година попадна в Топ на най-популярните хибриди в Европа за миналата година. Малкият SUV ще остане в продажба до 2028 г., когато ще отстъпи място на нов модел с изцяло електрическо задвижване, както се случи и с Clio.

По тази причина французите следват и същия подход при фейслифта на Captur, който току-що беше представен. Моделът е сериозно модернизиран, като промените засягат както дизайна, така и технологиите, голяма част от които са взаимствани от най-новите модели на марката.

Предната част е тази, която очевидно е претърпяла по-забележима еволюция. Тя получава по-тесните и продълговати фарове - които са останали изцяло LED, а не матрични. Те рамкират централната зона, където се откроява вече обичайното ново лого на Renault. Фаровете светват в нова последователност, когато вратите бъдат отключени от разстояние като допълнително подчертават модерния външен вид.

Хоризонтален въздухозаборник над аеродинамично проектирания преден сплитер и друг всмукателен отвор в бронята допринасят за охлаждането на двигателя. Два въздухозаборника отстрани на дневните светлини подобряват аеродинамиката и осигуряват охлаждане на предните спирачки.

Задната част е преосмислена по-фино, като там промените включват по-опростена задна броня и дифузьор, а корпусите на задните светлини вече са прозрачни. За обновения Captur ще се предлага двуцветни схеми на боядисване, които ще бъдат стандартни за най-високо ниво на оборудване - Esprit Alpine. То се предлага за първи път за модела.

Салонът на всички версии, с изключение на базовата, вече са оборудвани с 10,4-инчов централен сензорен екран, работещ с информационно-развлекателна система OpenR Link, същата като Renault Scenic. Системите Google Maps и Google Assistant са вградени, с над 50 приложения, достъпни чрез магазина на Google Play. Безжичните Apple CarPlay и Android Auto също са стандартни.

Други технологични подобрения включват 10,25-инчов цифров дисплей на водача, подложка за безжично зареждане и два USB-C порта за зареждане за тези отпред, плюс още два USB-C порта отзад на избрани модели.

В обновения Captur не е използвана кожа. Вместо нея има рециклирани тъкани, избрани заради техния нисък въглероден отпечатък. Топ-версиите Esprit Alpine специално разполагат с тапицерия, изработена от над 26 процента рециклирани и рециклируеми тъкани. Високите нива на оборудване имат алуминиеви спортни педали, сини контрастни шевове и няколко френски трицветни знамена, разпръснати из кабината.

Пространството в кабината е непроменено, като плъзгащата се задна седалка се запазва, така че шофьорите да могат да дадат приоритет или на пространството за краката на задните пътници, или на капацитета на багажа. С преместени напред задни седалки Captur може да се похвали с 536 литра багажно пространство или 422 литра, когато седалките се плъзнат напълно назад.

Обновеният Captur се предлага с до 18 помощни средства за водача - от адаптивен круиз-контрол до предупреждение за сънливост на водача, а също така разполага с нов бутон „Моята безопасност“, който позволява на водача да активира персонализирани настройки за ADAS пакета, давайки възможност за бързо изключване на определени системи за безопасност.

Инженерите на Renault също така са променили геометрията на окачването и сервоуправление на Captur в опит да подобри контрола върху каросерията. Опциите за задвижване си остават същите, като базовото Captur TCe 90 използва 1,0-литров трицилиндров бензинов двигател с турбокомпресор, произвеждащ 90 к.с. и 160 Нм въртящ момент. Той е съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия, като тази комбинация позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 14 секунди.

Версията Captur E-Tech разполага с пълно хибридно задвижване, включващо 1,6-литров четирицилиндров бензинов двигател и два електрически мотора – единият задвижва предните колела, а другият е стартер-генератор за запалване на двигателя. Настройката произвежда общо 140 к.с., което позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 10 секунди.

Електронните мотори се захранват от малка 1,2kWh батерия, която позволява на Captur E-Tech да покрива къси разстояния с електричество. Към хибридния Captur обаче е добавена нова функция E-Save, която поддържа заряда на батерията поне 40%, за използване по-късно по време на пътуването ви или за максимизиране на производителността, когато е необходимо.

Още снимка на обновеното Renault Captur - вижте в галерията:

fallback
  • #4
    До 2 ( преди 6 месеца )
    И аз не ги отбирам тези работи, които си описал, и вече почти съм се примирил, че явно аз нещо не съм уред в крайна сметка.
  • #3
    Гост ( преди 6 месеца )
    За 2023 г. Тесла е с 100000 броя назад в "прогнозата" на Теслю адреналинката - електричка.За 2024 г.първото тримесечие са с изоставане от 8,5% ,Теслю очаква да наваксат изоставането и Тесла да произведе над 3 милиона електрокара.
  • #2
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Всичко, #1, излиза от щенията на хората: ако са по-скромни и се замислят дали наистина им трябват премиум SUV "с над 50 приложения", паркиран в гаражната клетка с размери на килер в подземното пространство на сграда "ново строителство" в затворен комплекс за 2 000 ойро квадрата в "престижен" квартал, нито автопроизводителят, нито строителят ще маркетират описаните отрочета. Но не, човекът е алчно животно и иска все повече, по-голямо, по-ново и по-"хубаво" и да си плаща за това с ...кредтити. :-(
  • #1
    анонимен ( преди 6 месеца )
    С колите като с жилищата, освен, че цените са безумни, ето че, няма кожа, но имате 26% рециклирани тъкани. Сега върху какво ще седите, си е ваш проблем. Няма нормален мотор, но има 10.5 инча телевизор. Искате нормална по-големина спалня, няма, но пък има гледка към Стара планина. И те така.
fallback
Последни