fallback

Renault обнови ударно най-малкия си SUV

Captur получава промени във външния вид и нови технологии на Google

Captur е един от най-продаваните автомобили на Renault, като през миналата година попадна в Топ на най-популярните хибриди в Европа за миналата година. Малкият SUV ще остане в продажба до 2028 г., когато ще отстъпи място на нов модел с изцяло електрическо задвижване, както се случи и с Clio.

По тази причина французите следват и същия подход при фейслифта на Captur, който току-що беше представен. Моделът е сериозно модернизиран, като промените засягат както дизайна, така и технологиите, голяма част от които са взаимствани от най-новите модели на марката.

Предната част е тази, която очевидно е претърпяла по-забележима еволюция. Тя получава по-тесните и продълговати фарове - които са останали изцяло LED, а не матрични. Те рамкират централната зона, където се откроява вече обичайното ново лого на Renault. Фаровете светват в нова последователност, когато вратите бъдат отключени от разстояние като допълнително подчертават модерния външен вид.

Хоризонтален въздухозаборник над аеродинамично проектирания преден сплитер и друг всмукателен отвор в бронята допринасят за охлаждането на двигателя. Два въздухозаборника отстрани на дневните светлини подобряват аеродинамиката и осигуряват охлаждане на предните спирачки.

Задната част е преосмислена по-фино, като там промените включват по-опростена задна броня и дифузьор, а корпусите на задните светлини вече са прозрачни. За обновения Captur ще се предлага двуцветни схеми на боядисване, които ще бъдат стандартни за най-високо ниво на оборудване - Esprit Alpine. То се предлага за първи път за модела.

Салонът на всички версии, с изключение на базовата, вече са оборудвани с 10,4-инчов централен сензорен екран, работещ с информационно-развлекателна система OpenR Link, същата като Renault Scenic. Системите Google Maps и Google Assistant са вградени, с над 50 приложения, достъпни чрез магазина на Google Play. Безжичните Apple CarPlay и Android Auto също са стандартни.

Други технологични подобрения включват 10,25-инчов цифров дисплей на водача, подложка за безжично зареждане и два USB-C порта за зареждане за тези отпред, плюс още два USB-C порта отзад на избрани модели.

В обновения Captur не е използвана кожа. Вместо нея има рециклирани тъкани, избрани заради техния нисък въглероден отпечатък. Топ-версиите Esprit Alpine специално разполагат с тапицерия, изработена от над 26 процента рециклирани и рециклируеми тъкани. Високите нива на оборудване имат алуминиеви спортни педали, сини контрастни шевове и няколко френски трицветни знамена, разпръснати из кабината.

Пространството в кабината е непроменено, като плъзгащата се задна седалка се запазва, така че шофьорите да могат да дадат приоритет или на пространството за краката на задните пътници, или на капацитета на багажа. С преместени напред задни седалки Captur може да се похвали с 536 литра багажно пространство или 422 литра, когато седалките се плъзнат напълно назад.

Обновеният Captur се предлага с до 18 помощни средства за водача - от адаптивен круиз-контрол до предупреждение за сънливост на водача, а също така разполага с нов бутон „Моята безопасност“, който позволява на водача да активира персонализирани настройки за ADAS пакета, давайки възможност за бързо изключване на определени системи за безопасност.

Инженерите на Renault също така са променили геометрията на окачването и сервоуправление на Captur в опит да подобри контрола върху каросерията. Опциите за задвижване си остават същите, като базовото Captur TCe 90 използва 1,0-литров трицилиндров бензинов двигател с турбокомпресор, произвеждащ 90 к.с. и 160 Нм въртящ момент. Той е съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия, като тази комбинация позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 14 секунди.

Версията Captur E-Tech разполага с пълно хибридно задвижване, включващо 1,6-литров четирицилиндров бензинов двигател и два електрически мотора – единият задвижва предните колела, а другият е стартер-генератор за запалване на двигателя. Настройката произвежда общо 140 к.с., което позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 10 секунди.

Електронните мотори се захранват от малка 1,2kWh батерия, която позволява на Captur E-Tech да покрива къси разстояния с електричество. Към хибридния Captur обаче е добавена нова функция E-Save, която поддържа заряда на батерията поне 40%, за използване по-късно по време на пътуването ви или за максимизиране на производителността, когато е необходимо.

Още снимка на обновеното Renault Captur - вижте в галерията:

fallback
  • #14
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Малък е за семеен - става за женска кола за града.
  • #13
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Сегашното поколение ми е доста симпатично, ама не мога да си позволя 40 хил. за автомобил
  • #12
    Радев ( преди 8 месеца )
    Елегантен, практичен автомобил, който неслучайно е сред бестселърите в своя клас. Добър избор за младо семейство с малко дете.
  • #11
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Отпред защо прилича на Ситроен от 2008 г?
  • #10
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Пошла кола
  • #9
    БайБоцимир ( преди 8 месеца )
    Рено май само малки коли са решили да правят. Не виждам заместител на Лагуна, например. Нямат и голям СУВ.
  • #8
    R.I.P ( преди 8 месеца )
    Дизела почина
  • #7
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Може би в някакъв друг цвят ще изглежда добре.
  • #6
    Гост ( преди 8 месеца )
    Факти 29.03.22г."Вижте какво се случва в новия завод на Тесла в Германия."Пост #41.И за да те улесня.2020 г. -499904, 2021г -786348, 2022 г - 1236926, 2023 г -1945685, 2024г - 3060562, 2025г - 4814264, 2026г - 7572837, 2027г - 11912073, 2028 г - 18737690 брой Тесли.
  • #5
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Всичко много хубаво *** с тия еднолитрови мотори убиват всякакво желание...
fallback
Последни