fallback

Audi няма да забави електрическите си планове

Компанията потвърди, че спира продажбите на ДВГ в Европа и Северна Америка до 2033 година

Германският производител на автомобили Audi няма да промени плановете си за електрификация въпреки нарастващия скептицизъм на пазара. Това обяви главният изпълнителен директор на марката Гернот Дьорнер, който все още вярва, че предстои значително намаление на продажбите на модели с ДВГ от 2026 г.

Дьолнер зае най-високия пост в Audi миналата година и беше натоварен със задачата да върне компания в челните редици на индустрията. Първата му задача беше да изравни продуктовата стратегия, като първоначално се фокусира върху два модела, подкрепени от платформата PPE. След това производителят от Инголщад ще пренасочи фокуса към пускането на повече от 20 нови модела през 2024 г. и 2025 г., преди да приеме „фокусирано и по-малко сложно целево портфолио до 2030 г.“.

В интервю за Auto News шефът на Audi заяви, че компанията планира да прекрати продажбата на модели с ДВГ в Европа и Северна Америка до 2033 г. Дьолнер е категоричен, че марката ще се позиционира добре на пазара с ново поколение изцяло електрически автомобили, комбинирани с модели с двигатели с вътрешно горене и plug-in хибриди, за да може да действа гъвкаво, когато е необходимо.

Дьолнер допълни, че в Audi е започнал да стандартизира компонентите и постепенно ще напусне сегментите на превозните средства с ДВГ. Топ-мениджърът очаква спад на продажбите на такива автомобили през 2026 г., като според него това означава, че вече няма да бъде икономически целесъобразно да се продължи производството на такива превозни средства.

„Последните ни двигатели с вътрешно горене, които ще представим през 2026 г., вероятно няма да бъдат пуснати в продажба до следващата година. Ако приемете класически жизнен цикъл от седем години, вие сте готови за средата на следващото десетилетие“, допълни шефът на Audi.

Дьолнер добави, че дори Доналд Тръмп да спечели тазгодишните президентски избори в САЩ, а десните популисти спечелят Европейския парламент, електромобилността остава единственият начин да се изпълнят изискванията за вредни емисии.

„Дори и да има желание за промяна на законите отново, няма да имаме нова политическа ситуация преди края на това десетилетие. Дотогава се прилагат настоящите разпоредби и ние можем да действаме в рамките им“, допълни топ-мениджърът.

fallback
  • #4
    До 2 и 3 ( преди 8 месеца )
    Абе ти случайно да не сядал гол на скоростен лост на Тойота с голяма топка на него? Мисля, че си един и същ който под всяка статия има няма общо с Тойота, пише за Тойота. Сякаш си изнасилен от тях. Израза "сякаш са му бръкнали вгъзъ" се отнася точно до такива с такова поведение
  • #3
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Тойота чия? Кога Тойотка са били прави за нещо, за да им вярваме сега? Тойотка е реакционистка фирма - само и единствено следване на тенденции, наложени от някой друг, с около 20 г закъснение. Всеки опит да направят нещо свое е приключвал комично - не могат да си пробутат хибридите вече 20 г, дори на собствените си овцеклиенти; водородното им бъдеще страна минало, още преди да започне.
  • #2
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Някой има ли мнение коя от двете противоположни стратегии ще се окаже правилната в дългосрочен план за след 2030 година? На audi и останалите със същата стратегия или тази на toyota, която смята че модата на електромобилите ще отмине и максимумът който могат да постигнат някога е 30% пазарен дял?
  • #1
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Тия са по зле и от ветропоказател... днес едно утре друго. Знаят ли изобщо какво искат и правят?
fallback
Последни