fallback

Mercedes показа обновената G-Class

Всъдеходът стана мек хибрид и получи прозрачен преден капак

За много хора офроуд превозните средства се идентифицират с Mercedes G-Class. Родената през 1979 г. икона си остава отправна точка за автомобил впечатляващи способности извън пътя. Вече близо половин век моделът се обновява редовно, но запазва първоначалния си стил.

Сега германският производител обнови легендата, която запазва добре познатите ъгловати форми, както и типични за всъдехода детайли като големите дръжки на вратите, откритото резервно колело на вратата на багажника и конзолните предни мигачи в горната част на предния капак.

Новостите във външния вид включват предна решетка с четири хоризонтални ламели вместо предишните три, преработени брони и задна камера в нова позиция над държача на регистрационния номер. Има и някои елементи, които ще открием в предстоящата електрическата G-Class, наречена EQG – като предните колони с нов профил и други детайли, които подобряват цялостната аеродинамика.

Стандартно обновеният Mercedes G-Class е оборудван с аеродинамично оптимизирани 18-цолови алуминиеви джанти (максималният размер е 20 цола) и изцяло LED High Performance светлини. При избор на пакет „Professional Line Exterior", клиентът получава решетки на фаровете, специални калници и гуми за всякакъв терен на 18-цолови колела, които подчертават офроуд характера на автомобила.

Рестайлингът засяга и версията Mercedes G 63 AMG, която се разпознава по цвета - MANUFAKTUR hyper blue magno, а също така и по специфична за AMG броня с нови въздухозаборници и вложки от неръждаема стомана. MULTIBEAM LED матричните светлини са стандартни за този вариант.

Интериорът на Mercedes G-Class, моделна година 2024 също е ревизиран, но цялостният декор остава същият като при предишната версия - типичната дръжка от страната на пътника и превключвателите за трите блокировки на диференциала запазват местата си.

Воланът е нов и е взет от останалата част от гамата на Mercedes, като има сензорни контроли и разделени хоризонтални спици. Арматурното табло отново е доминирано от цифрови инструменти и информационно-развлекателни екрани (съвместими с Android Auto и Apple CarPlay), с диагонал от 12,3 инча всеки. Като опция можете да се поръчат и 11,6-инчови сензорни екрани за пътниците отзад. Има и индукционна плоча за безжично зареждане на смартфона.

Стандартно се предлага навигация с добавена реалност, показваща изображения на пътя на централния монитор, подобрени с информация за завои, светофари и др. Последното поколение на системата MBUX включва и усъвършенстван гласов асистент за управление на различни функции само с глас.

За първи път гамата двигатели на новата G-класа е напълно електрифицирана чрез 48-волтова мека хибридна система. Версията Mercedes G 500 е оборудвана с 3,0-литров редови шестцилиндров турбодвигател с електрическа турбина. Той развива 449 к.с. и 560 Нм, към които се добавят още 20 к.с. и 200 Нм от електрическата система.

Дизеловият вариант G 450 d развива 367 к.с. и 750 Нм, към които може да се добави и усилването на електрическана система, налично за кратък период от време. И двете версии стандартно са оборудвани с 9-степенна автоматична скоростна кутия.

Топ-версията Mercedes G 63 AMG пък разчита на класическия 4,0-литров V8 с 585 к.с. и 850 Нм въртящ момент, който също е мек хибрид. Официалните данни показват 4,4 секунди за достигане от 0 до 100 км/ч и 220 км/ч максимална скорост (240 км/ч при избор на пакета AMG Performance.

Шасито на всъдехода си остава същото като досега - с механично заключване на трите диференциала и независимо окачване с преден мост с двойни носачи и твърд заден мост. Пътният просвет е най-малко 241 мм, като позволява максимална дълбочина на газене 70 см.

Окачването има регулируеми адаптивни амортисьори е стандартно, след като досега беше опция. Системата е в състояние непрекъснато да регулира настройката на амортисьора според ситуацията на шофиране, като автоматично намалява движенията на каросерията. Разбира се, всеки компонент е проектиран да издържа на вода, бродове, камъни и кал.

Всъдеходът получава редица технологични функции, сред които е „Прозрачен преден капак“, който, благодарение на 360-градусовите външните камери, позволява да се наблюдава какво има под автомобила, за да се избегне сблъскване с особено трудни препятствия.

Mercedes G-Class никога не е бил евтин и този фейслифт не е изключение. Вече е известно, че цените на модела в Германия ще започват от 122 808 евро.

Още снимки на обновената G-Class - вижте в галерията:

fallback
  • #5
    До #3 ( преди 8 месеца )
    Дифендър? Виждал съм немалко закъсали по магистралите. В Autobild рекламираха глокс за оффроуд любители, водачи на Дифендър, който започва с инструкции за смяна на полуоски в полеви условия. Ефект от умопомрачителния въртящ момент на зверския му двигател от има-няма два литра и половина.
  • #4
    До 1 ( преди 8 месеца )
    Даже много са я заоблили. Предишните поколения бяха много по квадратни. W463 беше последната истинска G класа щото е на същата рама и окачване на която са и военните версии. А това сега новото е нещо съвсем различно. Луксозен SUV, пълен електроника и екстри, алуминиево окачване отпред....абе почти нищо общо няма със старата G освен че външно има подобен силует. Останалото е съвсем различно.
  • #3
    qqq ( преди 8 месеца )
    "Икона" на офроуда е Дифендърът, това го няма никъде, освен по парвенюшките мокри сънища.
  • #2
    qqq ( преди 8 месеца )
    особено съм впечатлен от "аеродинамично оптимизираните ... джанти"! изключително подобряват цялостната аеродинамика на сандъка!
  • #1
    анонимен ( преди 8 месеца )
    квадрат откъдето и да го погледнеш ... какво пък толкова го обновяват , пак ще е квадрат
fallback
Последни