Едва март е, но Audi вече представи няколко нови продукта. Започна с обновения Q7 в края на януари, последван от RS6 Avant GT в началото на февруари. Актуализираният S3 дебютира няколко дни по-късно, последван от обикновения A3. А първият Q6 E-Tron се присъедини към иновациите преди няколко дни. Но тази година за германската марка предстои много повече.
В Audi Report 2023, на цели 154 страници се разказва подробно за новостите на марката, като става ясно, че повече от 20 нови продукта ще излязат на пазара до края на 2024 година. Лидер ще бъде A6 E-Tron. Той ще се появи през следващите месеци като напълно електрически модел, базиран на Premium Platform Electric. PPE хардуерът е разработен съвместно с Porsche и вече е в основата на Q6 E-Tron и Macan. Новият A6 E-Tron ще се продава като седан (е, технически ще бъде хечбек с пет врати) и като комби.
През втората половина на годината Audi ще пусне следващото поколение A5 и Q5. Тези модели ще бъдат базирани на това, което от компанията наричат Premium Platform Combustion (PPC) - еволюция на съществуващата MLB архитектура на VW Group. Германската луксозна марка изобщо не споменава A4 и това е така, защото то е на изчезване.
A4, който познаваме днес, ще се превърне в A5, отстъпвайки място в гамата на бъдещия само електрически A4 E-Tron. Audi не каза дали ще има друг седан с двигатели с вътрешно горене в сегмента или дали A5 Sportback ще замени A4 Sedan. Шпионски снимки разкриха, че комбито ще живее до следващото поколение, така че се пригответе за моделите A5/S5/RS5 Avant да се предлагат заедно със Sportback.
Автомобилните папараци не са засекли никакви прототипи на A5 купе или кабриолет, но има надежда, че все още се планират модели с две врати. Все пак сегментът се свива, което се доказва и от факта, че Mercedes комбинира моделите C-Class и E-Class купе и кабриолет, за да създаде CLE.
Q5 ще навлезе в третото си поколение през 2024 г. и подобно на предстоящото A5, ще получи ново семейство от "високоефективни" двигатели с вътрешно горене с хибридна надстройка. Това ще бъдат последните ДВГ разработки на Audi, тъй като марката се стреми да пусне последните си автомобили с конвенционално задвижване през 2026 г. Всяка нова версия след това ще бъде изцяло електрическа, тъй като компанията иска да стане изцяло електрическа до края на 2033 година.
Междувременно ето някои други модели, които може да пристигнат преди края на 2025 г. Предполага се, че ще видим наследник на компактния кросоувър Q3, актуализирано дуо RS3 хот хеч/седан, Q6 E-Tron Sportback, електрически A8 и триредовия SUV Q9. A1 и Q2 няма да бъдат актуализирани, тъй като Audi обяви, че тези модели ще бъдат премахнати в края на жизнения им цикъл. TT претърпя същата съдба миналата година, а вчера официално беше обявено и пенсионирането на R8, след като последната бройка от модела слезе от конвейера.