fallback

Най-икономичните бензинови коли на пазара

„Леките“ хибриди доминират в класацията за разход на гориво според цикъла WLTP

Разходът на гориво е един от основните параметри, от който се интересуват шофьорите при обмислянето на покупка на ново превозно средства. Той става още по-важен при съвременните условия на икономически затруднения. За да помогнат на тези, които се готвят за смяна на автомобила си през следващите месеци, експертите от Motor1 съставиха списък с 10-те най-ефективни бензинови модела на пазара.

В случая техните данни са по официалния цикъл WLTP. Както е известно, той се различава от предшественика си NEDC по начина на измервани. В същото време обаче и WLTP не отчита реалните стойности на консумация на гориво, тъй като в случая те се отчитат след серия от стандартизирани тестове.

Най-икономичните бензинови коли на пазара (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #16
    До 15 и 16 ( преди 8 месеца )
    От физическа гледна точка си абсолютно прав. Но повечето хора не познават физичните закони, което е доста очевидно от коментарите, а си избират автомобилите по икономическа логика - разход на километър. Ако всеки 10 000 км излизат 150 лв за ток или 1200 лв за дизел или 1800 лв за бензин или 6000 лв за водород, кой автомобил смяташ че ще изберат, ако цените на автомобилите са приблизително еднакви? А ако минават По 30-40 000 км годишно, което са стотина километра на ден ?
  • #15
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Електромобилите са временно решение. Батериите им са тежки и имат кратък живот. Бъдещето на водорода. След 30 години ще се смеем като се сетимза за електромобилите с батерии.
  • #14
    Знаещ ( преди 8 месеца )
    Не е коректно да се сравнява разход на дизел с бензин. Дизелът е с 15-20% по-голяма плътност и съответно енергийно съдържание. 4.4 литра бензин съдържат енергия колкото 3.8 литра дизел.
  • #13
    анонимен ( преди 8 месеца )
    #10 така е с малката забележка, че дизела зимата не загрява в града по 10км и харчи доста през това време. Дизела специално за града е фира особено зимата.
  • #12
    До 12 ( преди 8 месеца )
    Как да няма предимства хибрида извънградско ? Зареждане на бензин за минути,голям пробег с едно зареждане, екологичен в града.С електричка до 200 км и си на първата зарядна.
  • #11
    До 10 ( преди 8 месеца )
    Именно за това говоря. Хибридите са за градско шофиране. На дълъг път нямат предимства. Да не говорим за плъгин хибрид, ако нямаш гараж къде да го зареждаш ежедневно. Ако ще си губиш всеки ден по 4 часа да го зареждаш на обществена зарядна станция за същите пари за които ще заредиш бензин, Какъв е смисъла? Но ако така или иначе имаш гараж и въртиш прилични километри годишно, какъв е смисъла от хибрид, който пести само първите 30 км, а не направо от електрически автомобил?
  • #10
    анонимен ( преди 8 месеца )
    До 7 - Наскоро гледах сравнение между нов хибрид на бензин и Ситруен C4 на 12 години, дизел. Общо взето, ако навън е студено и не нагряваш двете коли и караш под 5-6 км в една посока, с много светофари и бавен трафик, само тогава хибрида биеше. Което е реалността за доста хора в градовете. Но ако оставиш и давата да се загреят то бяха почти равни по разход, а на по-големи разстояния, дъртия ситроен вземаше превес, като извън града, само след 30-ина килоемтра, хибрида даваше двоен разход.
  • #9
    до 6 ( преди 8 месеца )
    Има напредък, защото колите стават все по-тежки, а разхода се запазва.
  • #8
    Турбо ( преди 8 месеца )
    До #6.Разликата в разхода идва от надморската височина,Русе 45 м, София 495 м.От Русе за София се изкачваш,от София до Русе слизаш.
  • #7
    До 6 ( преди 8 месеца )
    Постигаш този разход, защото караш бавно и без резки ускорения и спирания. Ако с тебе се движи някой дизелов автомобил от същата година примерно 1,5 DCI , които бяха пословично икономични, вероятно ще свали и под твоя разход без да е хибрид. Един мой съсед постоянно ми се хвалеше като постигаше разход под 4 на 100 с такъв двигател и то за цял резервоар от зареждане до зареждане, а не само на някакъв предварително избран участък. Тоест за 20 години няма кой знае какъв напредък. Няма и как да има.
fallback
Последни