fallback

Масло, спирачки и гуми - какво трябва да се сменя и колко често?

ADAC припомни интервалите, за да може автомобилът ви бързо да се припособи към по-топлото време

Зимните гуми се ползват от октомври до Великден. Това е известно на повечето шофьори, но с него не приключва преминаването към пролетния сезон за автомобили. Експертите от германския автомобилен клуб (ADAC) изготвиха списък от интервали за подмяна и поддръжка на средностатистически автомобил, който се движи по пътищата на Германия.

В случая са посочени само общи рамки, като те зависят от много фактори - вид гориво, спецификации на производителя, избора на компоненти (особено гуми) или личния стил на шофиране (напр. спирачни накладки), както и от годишния пробег. Това е особено важно, когато става въпрос за свързани с безопасността (спирачна течност) или критични (ремъци) компоненти.

Интервал за смяна на компонент или поддръжка:

- Типичният експлоатационен живот на чистачките на предното стъкло е приблизително една година.

- Маслото обикновено се сменя на всеки една до две години.

- Филтър на купето - веднъж годишно или след около 20 000 км пробег.

- Спирачна течност - най-късно на всеки две години.

- Акумулатор - след три до шест години.

- Типичният експлоатационен живот на гумите е между една и осем години и е до 60 000 км.

- Свещи - приблизително на всеки 15 000 до 60 000 км.

- Горивен филтър -приблизително на всеки 30 000 км (дизел)

- Горивен филтър - приблизително на всеки 50 000 км (бензинов двигател)

- Спирачните накладки и спирачните дискове зависят от стила на шофиране, обикновено след около 80 000 км.

- Ангренажен ремък - обикновено след 100 000 км или десет години.

Това е преглед, който взема предвид само автомобили с двигатели с вътрешно горене. Компоненти като чистачките на предното стъкло вероятно са идентични при електрическите автомобили, но маслото, горивните филтри, запалителните свещи или дори ангренажният ремък очевидно не трябва да се сменят, тъй като не съществуват.

Освен това има различни интервали за спирачните компоненти, например, тъй като те се използват значително по-рядко поради възможността за рекуперация на енергия чрез електрическия мотор.

fallback
  • #12
    Бат Начо-гумаджия 7- ( преди 8 месеца )
    Ако карате със всесезонни гуми,поне сменете въздуха в тях с пресен!
  • #11
    Кордит 9 мм. ( преди 8 месеца )
    Аз на шега питам "Баб-съвета" ,които са на пейката пред блока и винаги следят кой какво прави, включително шофьорите на паркинга!Те се смеят-не се засягат!
  • #10
    Да ви осветля ( преди 8 месеца )
    Сменяйте консумативите точно според предписанията на производителя. Защото ако я карате по ганьовски(както за съжаление правят много от собствениците на МПС) ще ви излезе много по-скъпо.
  • #9
    До #8 ( преди 8 месеца )
    Ако караш предимно градско,добре е да сменяш моторното масло даже не на 12-15 000 км,а на 10 000. Имайки предвид качеството на горивата в България,горивният филтър е добре да се сменя също на 10 000 км.
  • #8
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Има логика в което казва колегата, аз лично на всеки 12-15 хил км сменям маслото. Тия дни ще взема да сменя филтъра на купето и антифриза, че май ще да е навъртял 200хил
  • #7
    анонимен ( преди 8 месеца )
    "Акумулатор - след три до шест години." - декември 2012 купувана кола, бензин от Германия (нова) все още с оригинален акумулатор:))
  • #6
    Дизела ( преди 8 месеца )
    Фолксваген Кади дизел с пробег над 800000 км,с период на смяна на масло 30000 км.
  • #5
    анонимен ( преди 8 месеца )
    третия коментар много ясно ви го написа за интервалите за смяна на масло съобразно изразходваното гориво
  • #4
    Турбо ( преди 8 месеца )
    Всеки производител дава препоръки кое кога след какъв пробег се сменя.Днес свалих джантите със зимните гуми и сложих джантите с летните.
  • #3
    анонимен ( преди 8 месеца )
    ако сменяш масло на 15000км и средната ти скорост е около 60км/ч това са 250часа работа на двигателя. обаче ако караш повече градско и средната ти скорост е 20км в час това са 750 часа работа на двигателя за 15000км... ТРИ ПЪТИ В ПОВЕЧЕ... а най-лесно е да се сметне колко гориво изразходваш за 10000 или 15000 км на магистралата и когато изразходиш същото количество пак маслото ти е за смяна... тези които го сменят КАКТО каже този който им е продал колата да са живи и здрави.
fallback
Последни