Пазарът на нови автомобили в Европа е пораснал с 10.9% за първите два месеца на тази година и достига 2.01 милиона продадени бройки. България е пазарът с най-голям ръст на континента - +58.1% спрямо януари-февруари 2023, показват данните на браншовата организация АСЕА. Следващите по растеж са Кипър (+32%) и Хърватия (+25%).
В същото време България е един от малкото пазари в ЕС, където интересът към електромобилите намалява - със 7% под миналогодишния (но тогавашният резултат се дължеше на една голяма корпоративна сделка). Спадат регистрациите на електрически коли също в Хървия (с цели 62%, защото отпадна субсидията), Финландия, Италия, Швеция, Словения, Литва и Латвия.
Любопитни размествания настъпват в класирането на най-популярните марки на Стария континент. За пръв път например Dacia трайно изпреварва по продажби компанията-майка Renault. Това се случи за кратко два пъти по време на кризата за чипове, но тогава разликите бяха няколко десетки автомобила, докато сега Dacia е напред с над 10,000 бройки, и излиза на пето място на континента. Skoda дърпа силно през първите месеци и измества Peugeot от третото място. При премиум марките не само BMW, но и Audi изпреварва Mercedes - една от малкото марки със спад спрямо миналата година. Най-продаваните марки в Европа (ГАЛЕРИЯ):