fallback

Шок: Dacia изпревари Renault по продажби

Вижте кои са най-популярните марки в Европа - и защо България е пазарът с най-голям ръст

Пазарът на нови автомобили в Европа е пораснал с 10.9% за първите два месеца на тази година и достига 2.01 милиона продадени бройки. България е пазарът с най-голям ръст на континента - +58.1% спрямо януари-февруари 2023, показват данните на браншовата организация АСЕА. Следващите по растеж са Кипър (+32%) и Хърватия (+25%).          Разпределение на европейските продажби според типа задвижване. На електромобилите (BEV) и плъг-ин хибридите (PHEV) се пада под една пета от пазара. Обикновените хибриди без външно зареждане (HEV) изпреварват по дял дизела      Българският пазар си остава скромен на фона на повечето в Европа, но вече не е сред най-малките - със 7169 регистрирани автомобила тази година, изпреварваме не само джуджетата Малта и Кипър, но и Естония, Латвия и Литва. Ако темпото на растеж се запази, още след края на март можем да бием по регистрации също Словения и Люксембург. Разбира се, всички тези държави са с доста по-малко население от България, но това не им пречеше досега да имат по-големи пазари на нови автомобили.

В същото време България е един от малкото пазари в ЕС, където интересът към електромобилите намалява - със 7% под миналогодишния (но тогавашният резултат се дължеше на една голяма корпоративна сделка). Спадат регистрациите на електрически коли също в Хървия (с цели 62%, защото отпадна субсидията), Финландия, Италия, Швеция, Словения, Литва и Латвия.

Любопитни размествания настъпват в класирането на най-популярните марки на Стария континент. За пръв път например Dacia трайно изпреварва по продажби компанията-майка Renault. Това се случи за кратко два пъти по време на кризата за чипове, но тогава разликите бяха няколко десетки автомобила, докато сега Dacia е напред с над 10,000 бройки, и излиза на пето място на континента. Skoda дърпа силно през първите месеци и измества Peugeot от третото място. При премиум марките не само BMW, но и Audi изпреварва Mercedes - една от малкото марки със спад спрямо миналата година.         Най-продаваните марки в Европа (ГАЛЕРИЯ):

      

 

fallback
  • #16
    Много просто ( преди 7 месеца )
    сега една малка дачия струва колкото струваше преди няколко години vw polo. Хората продължават да отделят точно толкова пари за кола, просто в момента за тия пари - дачия
  • #15
    Дачия ( преди 7 месеца )
    Отделно има и баланс цена/получено за парите/качество, което е различно при всички. Лично мнение: VW са скъпи за предлаганото. Тойота са на същите цени, но с по-добро качество. Kia/Hyndai- прилични цени/получаваш много екстри/добро качество. Шкода- по-евтина и изненадващо по-здрава версия на VW с по-добър баланс. Дачия-евтини/без излишни неща/средно качество, но евтини части. Рено-подобриха се в последните години: средни цени/нелошо оборудване/добро качество в някои неща и трагедия в други и т.н
  • #14
    Дачия ( преди 7 месеца )
    Работата е, че преди години освен по-ниските базови цени, автомобилите нямаха толкова много скъпи и за сметка на това ненужни екстри. Сега разликата в нивата на оборудване при повечето производители е сериозна. Количеството електроника е огромно и над средно ниво рядко човек получава нещо, наистина полезно и използвано в ежедневието. Там беше чарът на малките евтини автомобили, а сега и на Дачията (не съм им фен). Просто имаш КОЛА за придвижване, без излишни неща. Качеството е друга тема.
  • #13
    АнтиГлобалист ( преди 7 месеца )
    Все по-евтини и по-евтини коли се продават. На някой светва ли му лампичката защо. Защото европееца обеднява много бързо и с трайни темпове. Разбира се това си има причина и тя е безумната политика, която се води от лидерите и ограбването на собственото население, за да се финансира държава 404 . Истинската криза тепърва предстои. Очакват се бунтове и безредици. В Германистан препоръчват всяко семейство да има запас от храна, консерви и вода за 2 седмици. Защо ли?! Явно Путин е виновен.
  • #12
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Дизелът го убиха с правата лопата. А само преди 5-6 години беше светец и спасител. "Всяка прилика с настоящи лица и събития е случайна."
  • #11
    Чайна ( преди 7 месеца )
    Като влязат още Китайки през годината дизела ще падне под 10%
  • #10
    Факт ( преди 7 месеца )
    Дизела умре нещо
  • #9
    анонимен ( преди 7 месеца )
    VW като цена качество е мега зле, ако искаш наистина кола отиваш на Ауди, докато при Шкода поне се утешаваш, че е евтино но и там нещата отидоха на над 100к за новите Кодиак и Супърб.
  • #8
    Чуждестранният легио ( преди 7 месеца )
    Ще тричаме немците отсега нататък
  • #7
    анонимен ( преди 7 месеца )
    2 и 5 - тази година не, но ми се върти за предни години, че Шкодите много продаваха, независимо че от ФВ им пробутваха старите си неща. Това беше сепнало доста концерна-майка, че ядът от хляба на ФВ затова ги заковаха като "евтината им марка". Доколко за евтини е спорно.. Както и да е. Няма нищо странно, един бюджетен автомобил да се търси повече от някой неоправдано много по скъп
fallback
Последни