fallback

Революцията на BMW: Вижте следващото iX3, което идва догодина

Драстично повече пробег, зареждане на 300 км за 10 минути, четири "супермозъка" на борда: Neue Klasse X е радикална промяна

Автомобилът, който виждате, може и да ви изглежда като смела визия за далечното бъдеще - но всъщност това е следващото BMW iX3, което ще излезе от завода в Дебрецен след точно една година. Днес компанията представи официално в Мюнхен прототипа BMW Neue Klasse X, който очертава цялостната насока за развитие на гамата SUV модели.        BMW Neue Klasse X: ВИДЕО

Можете да гледате видеото и на канала ни в YouTube         Neue Klasse X е в стилистиката на показания преди година седан Neue Klasse ("новата класа"), но реално ще го изпревари с появата си на пазара. Кросоувърът ще се прави в изцяло новата, свръхмодерна фабрика в Дебрецен, Унгария, и серийното производство ще започне в края на идната пролет.       Концептът Neue Klasse X на фона на показания преди година седан Neue Klasse. На практика това са наследниците на Х3 и на Трета серия          Все още не знаем повечето детайли, но е ясно, че и в технологично отношение, както и като дизайн, това ще е голям скок напред. Докато повечето производители в Европа едва навлизат във второто си поколение електрическо задвижване, с тази кола BMW ще въведе шестото си поколение. То ще е вече с 800-волтова архитектура и с фантастична скорост на зареждане - 300 километра пробег за 10 минути. За обхвата германците казват само, че ще е с 30% по-висок от този на петото поколение. Ако използваме за база сегашното iX3, това означава максимален автономен пробег над 720 километра.              Серийната версия на тази кола ще се появи в Дебрецен с 20% по-ниско въздушно съпротивление от актуалните модели. И при това ще излезе от завода горе-долу в този вид, в който я виждате сега. Някои малки детайли ще отпаднат, естествено, но, както ми каза главният дизайнер Кай Ланге, "майка ми няма да забележи разликата".              В предишните години баварците имаха отчетливи колебания около стилистиката, за което свидетелстват и трите бързи смени на главния дизайнер. Сега тези колебания очевидно са преодолени: Neue Klasse е първият наистина смел дизайн на BMW от десетилетия насам. Тази кола изглежда, сякаш между нея и актуалните модели има няколко генерации, а не само една година разлика.                Пуританите с класически Е39 също могат да спят спокойно. Защото епохата на неконтролируемо нарастване на решетката на BMW е вече в миналото. В миналото е и безогледното трупане на детайли в дизайна. Neue Klasse X е толкова изчистена, колкото е възможно в наши дни. Всъщност толкова изчистена, че даже ръкохватката за отваряне на на вратата е вдигната горе, в основата на прозореца, само и само нищо да не прекъсва линиите.                Не по-малко дръзки са промените и вътре. Neue Klasse X въвежда така наречения Panoramic Vision - един екран по цялата ширина на предното стъкло, който може да прожектира всякаква информация и дори да ви показва чрез камери какво се случва пред колелата. В допълнение към това има и триизмерен head-up дисплей, който показва указания от навигацията и системите за подпомагане на шофирането с прецизна триизмерна анимация. Всички функции на системата се управляват от волана, без да се налага шофьорът да отделя поглед от пътя. Сензорните бутони на волана имат хаптичен ефект - тоест вибрират, създавайки усещане, че сте натиснали истинско копче.               Както виждате, в интериора на тази кола - като материали и като цветове - има някои много симпатични намигвания към 60-те години, и към оригиналната Neue Klasse. Но това не бива да ви подвежда, защото това е не само първото BMW , но и може би първата европейска кола, създадена и с мисъл за TikTok поколението.                В тази кола можете да ъплоудвате снимки, да им слагате всякакви филтри, да си инсталирате собствени теми как да изглежда информационната система. Можете даже сами да модулирате начина, по който звучи автомобилът ви.                 Материалите вътре са изцяло на растителна основа, без каквито и да било петролни продукти. Конструкцията позволява огромни прозорци и широк панорамен покрив, което превръща бъдещото iX3 в един от най-светлите автомобили на пазара.

Всевъзможните технологични играчки вътре може и да ви наведат на мисълта, че в BMW са забравили за основната си задача: да правят забавни за каране автомобили. Но не е така. Просто тази задача вече е изпълнена по начин, достоен за XXI век.               За първите шофьорски впечатления ще трябва да почакаме до догодина, но инженерите уверяват, че това ще е по-добро на пътя дори от актуалната гама. Neue Klasse има четири така наречени "супермозъка" - безпрецедентно мощни компютри. Единият е посветен изцяло на задвижването и динамиката. Другият ще отговаря за функциите за автономното управление, което явно ще са от качествено нов тип в тази кола, макар засега да не знаем подробностите.       Още снимки на BMW Neue Klasse X вижте в ГАЛЕРИЯТА:

     

 

 

fallback
  • #20
    до 18 ( преди 7 месеца )
    Къде си бе, Гандини? Защо чух фалшиви слухове, че те няма вече?
  • #19
    Китаеца ( преди 7 месеца )
    Фиат Мултипла вече има достоен конглокент благодарение на слепия дизайнер.
  • #18
    Пепо ( преди 7 месеца )
    Стават все по-смешни и джендърски, *** грозотията
  • #17
    анонимен ( преди 7 месеца )
    yay !
  • #16
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Ама те Теслите са и доста по-евтини да ти кажа. Така, че Мъск не го мисли. Той добре си прави сметката и важното е че накрая му излиза вярна. Не съм му фен, но за много неща се оказа правни стратегията му да наложи електрокарите се сбъдна. Визионер откъдето и да го погледнеш. А немската света троица ще си останат нишови, а не масови автомбили. Електричките могат да се наложат само, ако по-широк кръг хора си ги вземат.
  • #15
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    Чичо Мъск ще трябва да измисли още някой клоунски трик. Защото Мюнхен, Щутгарт и Инголщат са вече пред него като дизайн и технологии. Автономното шофиране или отдалеченото обновяване на комбито ми не отстъпва не отстъпва по нищо на теслИте. За комфорта на возене и качеството на интериора изобщо не можем да говорим.
  • #14
    Амбреаж ( преди 7 месеца )
    Много правилно беше отбелязано в презентацията, че това е кола за ТикТок поколението. Като я гледам наистина е точно това. Бих добавил, че би допаднала много и на тези с нестандартна сек*уална ориентация. Основен цвят би бил розовият. Ще се харчи, като топъл хляб. А тези светлинки са супер еротични. Мяташ еднополовият си партньор на предния капак и докато си разменяте любовни ласки ви свети и премигва. Ето това е супер иновация. Дано само капака са го направили по-як да издържа Азис или Е.Минчев
  • #13
    Who Cares ( преди 7 месеца )
    Аз знам предишното и ми стига...
  • #12
    Въх ( преди 7 месеца )
    Много мяза на Пежо, горкото. Можеше поне да запазят типичните за BMW кунтури на фаровете angel eyes. Само по себи си не е лошо, но е безлично. Поне бъбреците отпред не са два квадрата
  • #11
    край ( преди 7 месеца )
    нескопосано менте на хюндай Ioniq 5.
fallback
Последни