fallback

Автомобилен гигант преговаря да строи завод в Бургас

Делегация от китайската Dongfeng идва през април, за да договори условията

Dongfeng Motor Company започва преговори за строителство на завод за електрически автомобили в България, научи Automedia.bg. През април у нас ще пристигне делегация на китайския гигант начело с Ксие Киен, генерален мениджър на Dongfeng за европейския пазар. За място на евентуалния бъдещ завод е определена община Бургас, потвърди пред нас Юлиан Чебишев, шеф на българското представителство на Voyah и още три марки на Dongfeng. Предстоят срещи с кмета на Бургас Димитър Николов и с представители на правителството, стига да има такова, разбира се.                Окончателният избор на Dongfeng за европейския им завод ще бъде направен между България и Италия, където правителството на Джорджа Мелони обеща сериозна подкрепа за привличане на нови автомобилни производства като компенсация за свиването на дейността на Stellantis. България обаче има някои сериозни предимства, коментира Чебишев: по-ниска цена на труда и по-добри данъчни закони, удобен достъп чрез пристанището в Бургас и възможност да се покрива Източна Европа, на която в Dongfeng гледат като на много перспективен пазар.        Бюджетният електрически Nammi 01 е единият от двата модела, които може да се произвеждат в България         Но онова, което в най-голяма степен може да наклони везните в наша полза, е създаденото вече у нас сериозно производство на автомобилни компоненти. Преди броени дни Shanghai Unison Aluminium Products, която е партньор на Dongfeng, обяви изграждането на новия си завод за 35 млн. евро в село Радиново край Пловдив. В него ще се произвеждат алуминиеви панели за електромобили на няколко световни производителя.

Планът на Dongfeng е да изнесе в Европа производствата на два модела, които според китайците са особено подходящи за тукашния пазар. Първият е лансираният през януари Nammi 01 - малък електрически кросоувър с дължина 4 метра, който предлага съответно 330 и 430 км пробег с едно зареждане, в зависимост от батерията. По-достъпният вариант започва от едва 10 400 долара в Китай.       Шпионска снимка на бъдещия Voyah H37        Вторият ще е бъдещият компактен SUV на премиум марката Voyah, който засега е известен с кодово име H37. Появата му се очаква по-късно тази година, като тестови прототипи вече бяха засечени по китайските пътища, макар и под тежък камуфлаж. H37 ще стои в гамата под големия кросоувър Voyah Free и вероятно ще е по-достъпен като цена - от порядъка на 40,000 долара за китайския пазар=        Шпионска снимка на интериора на Voyah H37         Основана през 1969 във Вухан, Dongfeng Motor Corporation е един от трите държавни гиганта на китайското автомобилостроене, заедно със SAIC и FAW Group.

Китайските производители започват масово да си търсят локации за европейски заводи, за да улеснят инвазията си на тукашния пазар. BYD вече договори изграждането на фабрика за електромобили в Унгария, а Chery преговаря с правителствата на Испания и Италия.       Вижте още снимки на Nammi 01 - модела, който може да се прави у нас (ГАЛЕРИЯ):

     

 

fallback
  • #27
    anonimm ( преди 1 месец )
    Лъжете още със заглавието.
  • #26
    анонимен ( преди 1 месец )
    Чуждите инвеститори търсят близост до Дунав, но някой в тъпата държава напъва за неговото родно село. ДПС също. Турските фабриканти искат южна България. Така изтървяхме много. Фолксваген бяха едни от тях.
  • #25
    анонимен ( преди 1 месец )
    Поредната комплексарска изява на кмета на този соц.град и на държавата, която му се връзва на мегаломанските тъпотии.Относно Варна - никой не е развалил пристанището там, освен лакърдиите на местните ***, които си мразят града и работят против него, заедно с новото кметче и ДБПП олЕгофрените. Домусчиев се опитва да си избие инвестициите в пристанище Бургас.
  • #24
    преминаващ ( преди 1 месец )
    в Бургас, защото Варна развали пристанището да направи няколко кръчми и паркинг...
  • #23
    анонимен ( преди 1 месец )
    Няма никакъв шанс, тъй като един от първите фактори е размерът на местния пазар. При общо 20 хил продажби на нови коли(от които 17 хиляди служебни, повечето баничарки), как да привлечем инвеститор. Колко ще продаде у нас?
  • #22
    анонимен ( преди 1 месец )
    Първото нещо,което един инвеститор гледа е дали друг такъв от неговия бранш е направил същото и какъв е бил резултата. В случая ще види, че всички опити за сглобяване на коли в БГ са се провалили! Ще види и че много други проучват възможността, но си остават само с проучването!
  • #21
    До 20 ( преди 1 месец )
    Това, което си тествал, е DfSk - дъщерна марка за ЮИ Азия. Дфск е като Дачия за донфън
  • #20
    raiders ( преди 1 месец )
    Ей, тези Донг фенг, точно тествах 500 онзи ден. За 37к взимаш малък сув със 7г. и 150 000км гаранция. Уникален интериор, безстепенен автоматик и 1.5 113к.с от Хонда. Само това му е слабото място. Дизайна от 2019 е малко остарял, но панорамен покрив и луксозен кожен салон. Много добре се чувстваш вътре.
  • #19
    Гост ( преди 1 месец )
    Тази компания е 100% собственост на държавата Китай, а производството на автомобили се субсидира от основния им акционер, т.е. от държавния фонд, който е собственик. Дори и при това положение те завършват на загуба всяка година и не виждам как точно ще произвеждат в ЕС, продавайки продукт, за чието производство получават субсидии. Отделен въпрос е, че вероятно играят играта на VW, които преди време използваха България, за да извиват ръцете на Турция, където искаха да строят завод / в Измир /.
  • #18
    Гост до жоро ( преди 1 месец )
    ДОД има значение за това в какъв размер са инвестициите в конкретна страна и най-добрия пример е IT сектора у нас. Ако нямахме плосък данък в размер на 10%, този сектор от икономиката щеше да е по-малък. Нагледен пример е френския гигант Атос, чиито инвестиции в българския IT сектор са много сериозни. В бизнес плана им за България размера на подоходните данъци и наличието на плосък в размер на 10% има съществено значение. Между другото, това го знам от изпълнителния им директор за България
fallback
Последни