fallback

Всички "автопилоти" са кръгла нула, установи IIHS

Tesla и Volvo се представиха най-плачевно в последните тестове на американския институт за пътна безопасност

Всички така наречени "автопилоти" са абсолютно недостойни за името си и ползата от тях за безопасността е малка, ако изобщо я има: това е заключението на американския Застрахователен институт за пътна безопасност (IIHS). Организацията, която е щатският аналог на европейските тестове за безопасност EuroNCAP, провери работата на 14 такива системи от девет производителя, и установи, че само една от тях е достойна за оценка "приемлив" (acceptable), две заслужават "граничен" (marginal), а всички останали са оценени като слаби (poor). Най-зле се представя нашумелият автопилот на Tesla. В галерията под статията можете да видите оценките на отделните системи.         Системата Lexus Teammate, вграждана във върховите версии на LS, единствена получава оценка "приемлив" от IIHS. Институтът обаче е тествал флагмана на японците срещу относително базови модели на BMW и Mercedes          Освен да пробват активните системи за подпомагане на водача, като тази за смяна на лентата например, инженерите на IIHS наблегнаха върху това как работят механизмите за следене дали водачът внимава за пътната обстановка. Изпитателите опитаха да блокират камерите за вътрешно наблюдение в автомобила, а също и накараха шофьорите да държат смартфон в ръцете си, докато автопилотът е включен (и по закон водачът е длъжен да следи пътя и да е готов по всяко време да поеме управлението). Нито една от 14-те тествани системи не е издържала този тест - тоест нито един от т. нар. "автопилоти" не пречи по никакъв начин на шофьора да се разсейва.

"Повечето тествани системи не включват адекватни мерки срещу злоупотреби и за запазване на вниманието на шофьора върху пътя", обясни президентът на института Дейвид Харки. "Тези системи може и да правят пътуванията на дълги разстояния по-лесни, но има твърде малко доказателства, че ги правят и по-безопасни".          От Tesla до Lexus: Кой как се справи? (ГАЛЕРИЯ):

     

 

 

 

fallback
  • #8
    Гост ( преди 8 месеца )
    Факти 28 юли 2020.Вижте какво може новото поколение на автопилота на Тесла.#20 и #21 Казвам ти с точност.Автопилотът е около 6 пъти по безопасен....
  • #7
    Гост ( преди 8 месеца )
    До адреналинката - електричка.Американски застрахователен институт за пътна безопасност,какво общо има с Тойота?
  • #6
    Хвалипръц ( преди 8 месеца )
    До 7: Всеки може да пусне "автопилот" като на Тесла. Разликата е че другите производители не биха рискували живота на клиентите си, само за да се пропагандират колко са технологично "напреднали". На Тесла това им е нужно, защото са финансова пирамида и имат нужда да държат акциите високи, иначе фалита им е сигурен.
  • #5
    Хвалипръц ( преди 8 месеца )
    До 3: Големият проблем в теорията ти е че "реклама" на Тойота правят все официални агенции и институции, докато реклама на Тесла правят най-вече празноглави инфлуенсъри, на които лъжлив нагъл Илон е обещал по един или няколко безплатни роудстъра. Всеки сам си преценя на кого да вярва, но като гледам продажбите, хората със здрав разум все пак са доста повече.
  • #4
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Аз имам това чудо на Нисаня, не мисля да го пускам никога, ама никога дори да ми го хвалят как е Топ 3, иначе съм съгласен за Тесла, прехвалено недоразумение за хора които няма с какво да си играят, дори ги купуват и тук където дори няма сървис центрове, чудя се такива хора кой им е харизал парите.
  • #3
    Гост ( преди 8 месеца )
    Адреналинката - електричка твърди че автопилота е по добър от човека водач.Още една тесларска опорка се отече в канала.Може и да стане някога след години.
  • #2
    q ( преди 8 месеца )
    Тойотка изпада в истерия май. Всяка втора статийка тук е реклама на въпросната - лошо няма. Нека да плащат за реклама.
  • #1
    анонимен ( преди 8 месеца )
    ха добро утро... нещо, което се знаеще много много отдавна.
fallback
Последни