fallback

Всички "автопилоти" са кръгла нула, установи IIHS

Tesla и Volvo се представиха най-плачевно в последните тестове на американския институт за пътна безопасност

Всички така наречени "автопилоти" са абсолютно недостойни за името си и ползата от тях за безопасността е малка, ако изобщо я има: това е заключението на американския Застрахователен институт за пътна безопасност (IIHS). Организацията, която е щатският аналог на европейските тестове за безопасност EuroNCAP, провери работата на 14 такива системи от девет производителя, и установи, че само една от тях е достойна за оценка "приемлив" (acceptable), две заслужават "граничен" (marginal), а всички останали са оценени като слаби (poor). Най-зле се представя нашумелият автопилот на Tesla. В галерията под статията можете да видите оценките на отделните системи.         Системата Lexus Teammate, вграждана във върховите версии на LS, единствена получава оценка "приемлив" от IIHS. Институтът обаче е тествал флагмана на японците срещу относително базови модели на BMW и Mercedes          Освен да пробват активните системи за подпомагане на водача, като тази за смяна на лентата например, инженерите на IIHS наблегнаха върху това как работят механизмите за следене дали водачът внимава за пътната обстановка. Изпитателите опитаха да блокират камерите за вътрешно наблюдение в автомобила, а също и накараха шофьорите да държат смартфон в ръцете си, докато автопилотът е включен (и по закон водачът е длъжен да следи пътя и да е готов по всяко време да поеме управлението). Нито една от 14-те тествани системи не е издържала този тест - тоест нито един от т. нар. "автопилоти" не пречи по никакъв начин на шофьора да се разсейва.

"Повечето тествани системи не включват адекватни мерки срещу злоупотреби и за запазване на вниманието на шофьора върху пътя", обясни президентът на института Дейвид Харки. "Тези системи може и да правят пътуванията на дълги разстояния по-лесни, но има твърде малко доказателства, че ги правят и по-безопасни".          От Tesla до Lexus: Кой как се справи? (ГАЛЕРИЯ):

     

 

 

 

fallback
  • #28
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Докато не ми отговориш, ще продължаваш да вярваш на такива пасквили като тук, които за най-добър автопилот обявяват критерий - "най-добрият автопилот е този който те предупреждава ако не гледаш напред. " Другото не било важно.
  • #27
    РУК ( преди 8 месеца )
    Ахахахахахахахахаххахаха "предвижда събитията секунди напред" Ай стига бе! Верно ли?Сериозно ли? Ти четеш ли си глупостите? Тесла да не са си нарекли софтуера Vanga 2.0 или Neshka 3,0?!?! "предвижда събтията"?!? Я се скрий бе!Единственото което може да прави автопилота е да реагира по-бързо на случващото се и да има по-добър поглед върху него заради многото сензори,камери и 360 градуса видимост!Дето си учил от милиони други кули - my huy!Това научено може да го ползва в стерилна среда!
  • #26
    До 27 ( преди 8 месеца )
    Остави моите знания. Покажи по-добър автопилот от Тесла, който да може да шофира сам в градски условия? Знаеш мнението ми, че автопилота е на години от завършване и не може да му се довериш напълно. Покажи алтернативен автопилот който е по-напред от този наТесла? Или пък по-добре си замълчи ако можеш. Разбира се Това дежавю сме го преживяли стотици пъти. Знаеш че съм прав. Ти си на абсолютно същото мнение като мен, Но въпреки това идваш да се заяждаш да ми кажеш, че не си съгласен с моето мнение
  • #25
    До 26 ( преди 8 месеца )
    Прекрасно. Значи трябва сега да ни разясниш как автопилотът е част и причина за създаването на Старлинк или някоя подобна щуротия, защото при Тесла нали всичко е "интегрирано". За пореден път е очевидно, че живееш в някакъв балон очертан от Ютюб и Интернет сайтове като цяло, който балон е тотално различен от нашия такъв, и нямаш абсолютно никакъв практически опит нито с Тесла, нито с "автопилоти".
  • #24
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Разбрахме те от първия път. Нямаше нужда да повтаряш. Все пак не говориш с антиелектриците, които 5 година все още не са разбрали, че има разлика между мощност и енергия И продължават да отричат съществуването на енергията. За тях всичко е мощност и продължава да бъде. На този етап за да функционира автопилота трябва връзка с интернет, колкото и да е мощен компютъра в автомобила. Предвижда събитията секунди напред и ако не знае какво да прави те предупреждава. Включително за бъдеща катастрофа.
  • #23
    До 10 ( преди 8 месеца )
    Мите, да не искаш да кажеш, че този велик Фул Селф Драйвинг софтуер е жизнено зависим от Интернет връзка и без такава не е нищо особено?
  • #22
    До 10 ( преди 8 месеца )
    Мите, да не искаш да кажеш, че този велик Фул Селф Драйвинг софтуер е жизнено зависим от Интернет връзка и без такава не е нищо особено?
  • #21
    до 21 ( преди 8 месеца )
    Проблемът е, че автопилотът не допълва уменията на човека. Както показва опитът, автопилотът кара човека да не внимава, влошава уменията му. Затова и IIHS прави такива тестове - дали шофьорът внимава, дали колата достатъчно строго го следи, дали му напомня да не се разсейва. Не е виновна на Тесла системата, че някакъв главоч си я е пуснал, завил се е одеалце и е заспал... Но това не е голяма утеха за оня, в когото тая кола ще се забие
  • #20
    анонимен ( преди 8 месеца )
    да не забравяме че първия автономен автомобил причинил птп и насъл несъвместими с живота травми на пешеходец е именно волво така че радвайте се на живота докато не сте си купили волво джереми кларксон
  • #19
    Изтритото ( преди 8 месеца )
    А понеже си функционално неграмотен, след повече от 5 години обяснения и повтаряне, не разбра ли защо ако шофираш Тесла с автопилот вероятността за катастрофа е 6 пъти по-малка? За хора които смятат че мисленето причинява внезапна смърт и избягват да го практикуват, а четат само мислите на другите и най-вече в заглавията на статиите. Запиши си го някъде - автопилота не е 6 пъти по-добър от човека. Комбинацията между човек и автопилот зад волана е 6 пъти по-безопасна.
fallback
Последни