fallback

Ето кой ще замести Renault Megane и Ford Focus

Най-могъщият доскоро автомобилен сегмент в Европа е на изчезване - но Dacia иска да промени това

Най-"европейският" тип автомобил - компактният хечбек - изглежда на умиране, но Dacia ще се опита да предотврати това. Румънската марка се подготвя да запълни нишата, оставена след спирането на модели като Renault Megane и Ford Focus, намекна главният изпълнителен директор Дени Ле Вот в разговор с пратеника на Automedia.bg на автосалона в Женева.         Dacia C-Neo Така може да изглежда бъдещият хечбек C-Neo според графиците на френското издание L'Argus.          Само преди десетилетие на т. нар. "С-сегмент" се падаха над една четвърт от всички продажби на Стария континент. Хечбекът с компактни размери навлезе през 60-те и завладя напълно пазара през 70-те, за да остане в продължение на близо половин век най-популярният тип семеен автомобил в Европа. Той предлагаше неустоимата комбинация от компактни размери за по-лесна употреба в града, достатъчно пространство за семейни нужди, доставящо удоволствие пътно поведение и, не на последно място, много достъпна цена. Но днес този сегмент изглежда в сериозна криза, подкопан от SUV-манията, електрификацията и драстичното поскъпване на автомобилите като цяло. Делът на С-сегмента в Европа постоянно намалява, ако не броим т. нар. C-SUV автомобили. Много производители вече се оттеглиха от него, а през 2024 сцената ще напуснат два от най-популярните модели: Ford Focus и Renault Megane.           Дени Ле Вот, главен изпълнителен директор, CEO, Dacia Дени Ле Вот, СЕО на Dacia. Цялото ни интервю с него можете да видите в "КОЛЕЛА" по телевизия Bulgaria ON AIR в неделя, от 16:00            Спирането на Megane, което ще се случи само след три месеца, би ли могло да подтикне Dacia да запълни нишата? "Няма да ви отговоря директно", каза ни Дени Ле Вот. "Но ще кажа така: Ние вече потвърдихме, че ще представим още два модела в С-сегмента. Тези две бъдещи коли ще покриват нуждите на хората и ще запълнят нишите, опразнени не само от Renault. Много други производители също напускат този сегмент или се насочват към електрически решения. Ние смятаме, че това ще освободи място за ново предложение от Dacia".          Dacia C-Neo Според някои слухове вторият от С-Neo моделите ще бъде крос-купе. Но и това не е официално изображение, а предположение на независими графични дизайнери          Dacia вече намекна за предстоящите два нови модела под кодовото име C-Neo. Първоначалните предположения бяха, че става дума за повдигнат седан и кросоувър комби. Но сега изглежда все по-вероятно единият да е класически компактен хечбек, построен на CMF-B платформата на Renault Group. Използването на вече съществуваща плаформа ще намали разходите за разработване на модела и ще позволи на Dacia да предложи хечбек на достъпна цена - един от последните, ако не и последният. В галерията по-долу сме се опитали да проследим съдбата на някои от най-популярните компактни хечбек модели в миналото: колко от тях имат шанс да дочакат 2025 година, и колко запазват най-важното си качество - достъпната цена.           От Focus до A-Class: какво стана с компактния хечбек (ГАЛЕРИЯ):

       

 

fallback
  • #11
    raiders ( преди 1 година )
    Една от най-добрите статии, обяснено на *** език и с картинки. Действителността се променя и не се ли адаптираш гориш от картата на автомобилния свят. Традиция, имена на модели.от 40г., нови платформи нямащи нищо общо с първоначалните идеи, а се опитват да те цакат с евро, еко и др. оправдаващи фрази само и само да те накарат да караш 3 цил. асматици по 40 и кусур хил. лв. Аз съм човека с парите и решавам какво да купя, затова Дачия е 2 по продажба в европа за 2023.
  • #10
    бъчваря ( преди 1 година )
    Няма пък, китайско ша взема!
  • #9
    факт ( преди 1 година )
    Липсват 4-те зилиндъра
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    13-ти , ново Сандеро в Германия е малко над 11к евро, Голф-о почва от 27к! Милсиш ли , че хората вече не си правят сметка?
  • #7
    Алекс ( преди 1 година )
    Браво на Дачия.Развива се успешно.Вчера имаше статия,че Сандерото се продава по-добре от Голфо.
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Затова Дачия е най - продавана .С газ ,модерен дизайн,пъргава с турбина ,икономична и т.н.
  • #5
    Факт ( преди 1 година )
    Дачия е най добрият избор
  • #4
    Joe ( преди 1 година )
    Форд и Рено са трагични предложения във всички сегменти.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    до 5-ти , и на мен ми направи впечатление , че липсва Сивик, може би защото започва от 70 к, но е хибрид, няма вариант само с ДВГ.
  • #2
    Vladimir8805 ( преди 1 година )
    Дека е хондата сивик ?
fallback
Последни