fallback

Две съдебни дела срещу Volkswagen заради пожар на кораб

Акумулатор на електрическо Porsche e предизвикал потъването на морския съд с 4000 автомобила

През февруари 2022 г. товарният кораб Felicity Ace се запали и в крайна сметка потъна на дъното на Атлантическия океан. При инцидента бяха унищожени около 4000 автомобила, повечето от които чисто нови превозни средства от различни марки от Volkswagen Group. Драмата все още не е приключила, а германският автомобилен гигант е изправен пред две съдебни дела, съобщава Bloomberg.

Двете обвинения срещу VW Group са заради това, че пожарът е започнал от литиево-йонна батерия на електромобил на Porsche, който е бил на борда. Felicity Ace се запали близо до Азорските острови, докато превозваше автомобили от висок клас на стойност около 155 млн долара, включително 1110 коли на Porsche. Ищците твърдят, че именно една от тези коли е предизвикала пожара, който доведе до истинска катастрофа.

Едно от съдебните дела е заведено в съд в Щутгарт, където е централата на Porsche. Делото се води от оператора на товарния кораб - компанията Mitsui OSK Lines, и от застрахователя на Felicity Ace - Allianz. Този иск е заведен преди повече от година, но разглеждането му е спряно заради второ дело в съд в Долна Саксония (Германия).

В момента вървят преговори между двете страни, които се опитват да постигнат извънсъдебно споразумение. Ако това не стане, съдебните дела ще бъдат подновени. Според документи, свързани с първоначалния иск от 2023 г., ищците обвиняват VW в укриване на информация за рисковете, свързани с транспортирането на електрифицирани автомобили. Освен това в делото, заведено в съда в Щутгарт, се твърди, че VW не е взел необходимите предпазни мерки за безопасно транспортиране на колите.

Bloomberg съобщава, че пожарът е тръгнал от електрическо Porsche, което може да бъде само Taycan. Трябва да се отбележи, че автомобилният производител също така продава различни версии на Cayenne и Panamera с plug-in хибридни задвижвания, които имат по-малки пакети батерии.

На борда на потъналия кораб имаше автомобили и на марки, които не са част от VW Group. Сред тях са и по-стари модели - Ford Mustang GT от 2015, BMW 750i, специална JDM-спецификация на Honda Prelude SiR от 1986 г., както и Land Rover Santana от 1977 г., който е произведен в Испания по лиценз на Land Rover с използване на пълни комплекти за Defender.

Заради пожара Lamborghini трябваше да възобнови производството на Aventador, за да замени 15-те единици на версията Ultimae, потънали с изгорелия товарен кораб.

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Нормално е да ги съдят, също и останалите пострадали да си потърсят правата от тази пропаднала лъжлива фирма VW.
  • #3
    До 2 ( преди 8 месеца )
    Как да си пресметнат риска, след като им е спестена информацията, че на половината поршета са им сменени батериите заради дефекти, като в голяма част от случаите е било след запалване. Повечето запалвания не са се превърнали в пожари, а само са подпушили, но дори с това е публична тайна и нищо не е казано официално. Не само че сменят батериите, но и плащат на собствениците да си мълчат и най-вече да свалят всички клипове с пожара. Следите са заметени. Затова ги съдят.
  • #2
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Allianz изкопаха ново дъно в последните 2 години а преди това си бяха много читав застраховател. Не че съм фен на ФВ, ама нали това е работата на застрахователната компания: да застрахова товара. Кой им е виновен на Allianz, че не могат да ди сметнат правилно размера на премията...
  • #1
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Ако беше изгоряла Тесла, досега щеше да има минимум 50 коментара. Удивително мълчание?
fallback
Последни