fallback

Hyundai обнови сериозно Ioniq 5

Електромобилът получи по-мощни батерии, леко променен стил и повече технологии

Близо три години след дебюта си, Hyundai Ioniq 5 получава класически фейслифт в средата на жизнения си цикъл, като той включва естетически, технологични и механични иновации. Тези актуализации са придружени и от изцяло новото оборудване N Line, чийто стил е вдъхновен от топ-версията Ioniq 5 N с 650 к.с.

Промените засягат и размерите на електромобила, като обновеният Hyundai Ioniq 5 е с 2 см по-дълъг от текущата версия, достигайки общо 4,65 метра. Останалите цифри остават непроменени - широчина от 1,89 метра, височина от 1,6 метра и междуосие от 3 метра.

Обновеният вариант получава преработени решетка и брони, удължен с 5 см заден спойлер за подобряване на аеродинамиката и нови частично профилирани лети джанти. Сред новите функции за цифрови огледала, които се предлагат срещу 1500 евро за ниво на оборудване Tech Pack Plus.

Интериорът на Hyundai Ioniq 5, моделна година 2024 г., също е актуализиран, за да предложи по-добра ергономичност. Няколко физически бутона са разположени под централния екран за извикване на определени елементи в менюто на информационно-развлекателната система в движение.

Други са монтирани точно пред централния подлакътник, за да активират камерата за паркиране и отоплението/охлаждането на седалките. В централния тунел (наречен Universal Island от Hyundai) има индукционно безжично зарядно на смартфон.

Нов е и воланът - както като дизайн, така и като четирите точки в центъра, които вече са осветени. Все още не е ясно какво показват - ниво на заряд на батерията или нещо друго.

Обновеният Hyundai Ioniq 5 приема най-новата версия на информационно-развлекателната система на компанията (Connected Car Navigation Cockpit) с OTA актуализации както за телематичната инфо-телематика, така и за различните електронни контроли.

Голямата промяна при обновения Ioniq 5 обаче не се вижда. Това е новата батерия с 84,0 кВт/ч, която заменя настоящата със 77,4 кВт/ч и осигурява по-голям пробег. С колко точно не се съобщава, както и не е ясно какво се случва с по-малката батерия с 58 кВт/ч, която вероятно ще остане при базовите S-версии.

Корейският производител засега не съобщава подробности за задвижването, но се очаква да има увеличение на мощността на всички версии, както тези със задно предаване със 170 и 225 к.с., както и със задвижване на четирите колела с 325 к.с.

Въвеждат се и нови системи за подпомагане на водача, като Lane Keeping Assist 2, Remote Smart Parking Assist 2 и следене на изхода от паркинг, в допълнение към вече съществуващите адаптивен круиз-контрол, автоматично аварийно спиране, разпознаване на пътни знаци и др.

Инженерите на Hyundai също така са се фокусирали върху настройките, като са добавили система за потискане на вибрациите, подсилвания на задните колела и заздравената долна част на каросерията.

Обновеният Hyundai Ioniq 5 ще бъде на разположение на дилърите юни и юли, като поръчките вероятно ще бъдат отворени през май. Ще се предлага и в новото оборудване N Line, което включва подобрения в спортния стил като 20-цолови алуминиеви джанти, странични прагове, метални педали и спортни седалки.

Цените все още не са обявени и може леко да се повишат от 50 400 евро, колкото сега струва базовата версия.

Още снимки на обновения Ioniq 5 - вижте в галерията:

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Бързо, Шкода, патентовайте Qtuq че некой ще ви вземе имената на моделите.
  • #7
    БайБоцимир ( преди 8 месеца )
    Мислех, че вървим към поевтиняване на електромобилите. Не е лош този Хюндай, но цената ще ограничи продажбите.
  • #6
    анонимен ( преди 8 месеца )
    50 хил евра за базовото 77кw е сума.
  • #5
    анонимен ( преди 8 месеца )
    В момента базово е под 50 400 евро както е лъжата в статията
  • #4
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Същите твърдения, като В статията. Мощност се измервала на кантар или в литри. Ако в резервоара на toyota-та има 40 литрагориво, според гост мощността на автомобила ще е 400 киловата. Досега ми се губеше логиката защо по дяволите гост зарежда всяка седмица по 12 литра за 30 лв за 5 минути. Очевидно е прав и съм много глупав за да не се сетя, че ако напълни резервоара автомобилът ще стане много мощен. Той си каза човека, защо да мъкне повече килограми, за да харчи повече, като мощен автомобил
  • #3
    Открий 10-те разлики ( преди 8 месеца )
    #127 Гост "Има таблици и калкулатор за превръщане на КИЛОКАЛОРИИ В КИЛОВАТИ.Дизеловото гориво има КАЛОРИЧНОСТ която може да се пресметне в КИЛОВАТИ.Инженера няма от какво да се срамува.Грешката му е че се хваща да спори с функционално негр***мотен *** като теб.12:23 02.08.2021 Статията е "Най-после се появиха нов вид батерии за електромобили"
  • #2
    Открийте десетте раз ( преди 8 месеца )
    #213 ГостКиловат мощност се получава от 0,085 кг нафта,което е около 1 литър.Пише го в учебниците,провери преди да спориш.14:23 05.08.2021Статията е "Най-после се появиха нов вид батерии за електромобили"
  • #1
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Тази статия все едно я е писал инженер професора Радев със средното образование. "Електромобилът получи по-МОЩНИ батерии, леко променен стил и повече технологии... Голямата промяна при обновения Ioniq 5 обаче не се вижда. Това е новата батерия с 84,0 кВт/ч, която заменя настоящата със 77,4 кВт/ч и осигурява по-голям пробег." Очевидно е че авторът е учил от същите учебници като инженер Радев и неговите адреналинки, които постоянно бъркат енергия с мощност. Батерията има по-голям капацитет в слу
fallback
Последни